Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

@glenn

Je inbox is vol

en nu is is weer leeg.

paarse menella 18okt2013

10387963045_f4377a5943_c.jpg

van de 2 kale plekken is eentje volledig dicht gegroeid

Laatst bewerkt:
Dank Glenn voor de mooie stekken. En wat een geweldige bak! Ongelooflijk! Ook leuk gesprek gehad.
Groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Heey glenn was erg gezellig en leerzaam vandaag.
Je bak staat er echt prachtig bij wat een kleurenpracht man. TOP
De nps koralen waren heel erg mooi zeg voor de blauwe wat gaaf dat het kan bestaan snap je gewoon niet.

Nogmaals bedankt weer voor de gezellige ochtend en dat je je kennis weer gedeeld heb met ons.
Ook nog bedankt voor de mooie stekken.

Groetjes wesley

Heey glenn was erg gezellig en leerzaam vandaag.
Je bak staat er echt prachtig bij wat een kleurenpracht man. TOP
De nps koralen waren heel erg mooi zeg voor de blauwe wat gaaf dat het kan bestaan snap je gewoon niet.

Nogmaals bedankt weer voor de gezellige ochtend en dat je je kennis weer gedeeld heb met ons.
Ook nog bedankt voor de mooie stekken.

Groetjes wesley

Dank je wes, ik kom gauw polshoogte nemen van de ontwikkelingen in je bak.
Ik wil toch live kijken hoe dsr bij jouw werkt. Zeg maar field reseach:D

Verstuurd van mijn GT-I9295

Dank je wes, ik kom gauw polshoogte nemen van de ontwikkelingen in je bak.
Ik wil toch live kijken hoe dsr bij jouw werkt. Zeg maar field reseach:D

Is goed hoor glenn hoor graag je op if aanmerkingen.
Kan er altijd weer van leren of beter van woorden.
Zal leuk zijn als je kwam en de verandering in het echt weer een keer ziet.

Groetjes wesley

Dank Glenn voor de mooie stekken. En wat een geweldige bak! Ongelooflijk! Ook leuk gesprek gehad.
Groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Nou dennis , kom maar gerust langs.
Het wat prachtig om jou te zien genieten voor de bak. Echt een onbetaalbaar gezicht. Zo zie je dat theorie en praktijk heel anders is en dat een symbiose de ideale mix kan zijn.

Wat een prachtige foto met schitterende gekleurde koralen! Letterlijk en figuurlijk een plaatje, Glenn!! topjes

Dank je bas.
De paarse menella lijkt aan te slaan. Dat is te zien aan de beschadiging die terug groeit. Ook staan de poliepen 5-10 keer per dag langdurig open gedurende daglicht. Dat lijkt op een gezond teken.
Ik geeft het 3 maanden voordat ik een voorzichtige conclusie trekt. Meeste NPS koralen hebben een snelle degeneratie omstreeks 6-8 weken.
Deze diep paarse menella wordt gezien als een lastiger houdbare soort. (In een rif aquarium)

Dank je bas.
De paarse menella lijkt aan te slaan. Dat is te zien aan de beschadiging die terug groeit. Ook staan de poliepen 5-10 keer per dag langdurig open gedurende daglicht. Dat lijkt op een gezond teken.
Ik geeft het 3 maanden voordat ik een voorzichtige conclusie trekt. Meeste NPS koralen hebben een snelle degeneratie omstreeks 6-8 weken.
Deze diep paarse menella wordt gezien als een lastiger houdbare soort. (In een rif aquarium)

Waar haal je zoiets vandaan Glenn zo'n paarse ??

Grt, Marco

Waar haal je zoiets vandaan Glenn zo'n paarse ??

Grt, Marco

Aangezien de winkels en groothandels zich niet meer willen branden aan dergelijke koralen. Heb ik het via harold besteld. Maar wilt niet teveel reclame maken hiervoor, omdat dit toch een bijzonder koraaltje is om te houden. Als eerste omdat dit onder "normale omstandigheden" een aanslag is op je waterwaarden.

Aangezien de winkels en groothandels zich niet meer willen branden aan dergelijke koralen. Heb ik het via harold besteld. Maar wilt niet teveel reclame maken hiervoor, omdat dit toch een bijzonder koraaltje is om te houden. Als eerste omdat dit onder "normale omstandigheden" een aanslag is op je waterwaarden.

Thanks voor je info .

Grt , Marco

Hoop trouwens dat je gelijk hebt met de uitspraak, dat handelaren niet meer zo happig zijn om dit soort koralen te nemen. Aangezien 9 van de 10 keer dat zo een koraal wordt gekocht het een impuls aankoop is.
In combinatie met het feit dat deze koralen niet echt vergevingsgezind zijn kan het meestal alleen maar op teleurstelling uitlopen.
Gr

Verzonden vanaf mijn LT26i met behulp van Tapatalk

Plukt Harold ze dan zelf van het rif ofzo? Je moet het niet spannender maken dan dat het is hé? :rolleyes:
Deze kleurvariant zie ik regelmatig in diverse winkels aangeboden worden.

Erg mooie bak. Als mijn bakje vol zit gaat ik me eens verdiepen in DSR.

Groet,

Marcel

Laatst bewerkt:
Het feit dat de paarse manella gorgoon, zo vaak open staat zegt eigenlijk genoeg.
Dit is een teken dat hij het naar zijn zin heeft en dan zo gevarieerd mogelijk voeren.
Maar dat is iets wat bij jou wel goed komt :-)

We leren van onze vorige fouten en jou eerdere ervaringen dragen ook bij aan mijn inzicht over deze tak van sport. Dat deel ik weer hier verder. Zo gaan we elke keer een stap verder.

Hoop trouwens dat je gelijk hebt met de uitspraak, dat handelaren niet meer zo happig zijn om dit soort koralen te nemen. Aangezien 9 van de 10 keer dat zo een koraal wordt gekocht het een impuls aankoop is.
In combinatie met het feit dat deze koralen niet echt vergevingsgezind zijn kan het meestal alleen maar op teleurstelling uitlopen.
Gr

Ik zie ze echt zelden in de winkel staan. De laatste jaren steeds minder. Helaas moet ik bekennen dat ik niet zo'n moraal ridder bent en meer geloof in vrijheid en blijheid (tot een bepaalde mate). We maken ons vaker schuldig aan ergere dingen zonder dat te beseffen.

Plukt Harold ze dan zelf van het rif ofzo? Je moet het niet spannender maken dan dat het is hé? :rolleyes:
Deze kleurvariant zie ik regelmatig in diverse winkels aangeboden worden.

Erg mooie bak. Als mijn bakje vol zit gaat ik me eens verdiepen in DSR.

Groet,

Marcel

Niet hier in de regio hoor, al jaren niet meer.

En als ze er al staan zijn ze de moeite niet waard om me te nemen. (Half dood)

Goh duidelijk verschil in de verschillende regio's dan inderdaad, want ook ik kom ze nog met regelmaat tegen en ook wel in een toestand die op dat moment nog gezond te noemen is (wat het dus heel aantrekkelijk maakt voor veel mensen om er toch ook eentje te willen aanschaffen en daarmede misschien de vraag bij die winkeliers zo dus ook weer omhoog houdt?).

Haha, leuk om te zien dat je toch ook nog wat hebt gekocht bij Sander. Mijn vader zei al dat je die groene zou meenemen ;-)
Ben benieuwd waar je deze nu hebt geplaatst. Erg mooie bak moet ik zeggen. Ziet er goed.

Back
Bovenaan