Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Jaco ik heb twee maanden geleden drie poliepen van het moederdier gehaald,en nu is hij zo!!

Grt,

Martin.

Bizar, dat moet je me volgende week maar eens uitleggen als je dat wilt natuurlijk. Ongelooflijk wat een groei.
Ik heb groei in mijn bak maar vergeleken bij dit blijf ik nergens.

Ziet er super uit martin heel gaaf zo snelle groei.
Heb er hier eentje ware 5 kopjes nu 6 maar heeft wel 3 maande geduurd.
Voeg je nog wat speciaals qua voeding toe voor de snelle groei.

Groetjes wesley

:cool: hey Martin ,dat is een waar koraaltje geworden in korte tijd , geweldig hoe bij jou alles groeid em bloeid en natuurlijk hoe je vasthoud aan je eigen methoden ik volg je graag gr jaap

Ik heb het moederdier verkocht Jaap,maar wil er zelf wel een stekje van houden.En dat heb ik ook zo met de caliendrum gedaan!!

Grt,

Martin.

:p hey dat doe ik meestal ook nu is mijn calindrium ook weer gaga groot deze groeid als kool ,en de acro moet ook gekort worden haha , zo blijf je bezig he gr jaap

Bizar, dat moet je me volgende week maar eens uitleggen als je dat wilt natuurlijk. Ongelooflijk wat een groei.
Ik heb groei in mijn bak maar vergeleken bij dit blijf ik nergens.

Natuurlijk kan ik je dat uitleggen,maar dat wil nog niet zeggen dat het dan bij jou ook in één keer de bak uitgroeit !!

Grt,

Martin.

Ziet er super uit martin heel gaaf zo snelle groei.
Heb er hier eentje ware 5 kopjes nu 6 maar heeft wel 3 maande geduurd.
Voeg je nog wat speciaals qua voeding toe voor de snelle groei.

Groetjes wesley

Ook voeg ik nog een Nährstofflösung toe Wesley !!

Grt,

Martin.

Heey martin is dat een moeilijk woord voor phytoplankton.
Ben vandaag begonnen met men kweek.
Heb jij nog tips.

Groetjes wesley

Natuurlijk kan ik je dat uitleggen,maar dat wil nog niet zeggen dat het dan bij jou ook in één keer de bak uitgroeit !!

Grt,

Martin.

O, dat wil ik ook niet zeggen hoor maar ben gewoon heel geïnteresseerd wat jouw gedachte erachter is.
Overigens denk ik dat het een combinatie van dingen is en het zal niet een simpel dingetje zijn van ff een paar druppels erin gooien en klaar. Dat willen de meeste aquarianen wel maar zo werkt het (gelukkig) niet. Wat bij jouw bak werkt hoeft niet te werken bij een bak van een ander. De combinatie van verschillende zaken maakt dat het wel of niet werkt.
In mijn ogen blijft het gewoon het belangrijkste dat je de bak kunt lezen als het ware en aan de dieren kan zien wat wel en niet werkt.
En dat laatste heb jij in mijn ogen heeeeeel goed onder de knie en dat sluit dan ook weer aan bij de opmerking die Tanne een x heeft gemaakt in je dagboek " de hand van de meester" .

Heey martin is dat een moeilijk woord voor phytoplankton.
Ben vandaag begonnen met men kweek.
Heb jij nog tips.

Groetjes wesley

Wesley zorg er voor dat je de reactor en alle hulpmiddelen goed schoon houd anders gaat het niet lukken!!

Grt,

Martin.

Hallo Martin,

Onze complimenten voor de uiterst mooie bak, we hebben jou dagboek in een ruk uitgelezen!
Zeer leerzaam en zeker iets wat je niet elke dag zo maar tegen komt!
Dank voor alle goede tips die je er in verwerkt hebt, wij kunnen daar zeker nog iets van leren.

Mvg Sandra en John

Hallo Martin,

Onze complimenten voor de uiterst mooie bak, we hebben jou dagboek in een ruk uitgelezen!
Zeer leerzaam en zeker iets wat je niet elke dag zo maar tegen komt!
Dank voor alle goede tips die je er in verwerkt hebt, wij kunnen daar zeker nog iets van leren.

Mvg Sandra en John

Dank je wel Sandra en John voor het compliment!

Mooi om te horen dat jullie ook mijn dagboek hebben gelezen,en er enkele tips hebben kunnen uithalen om het zelf ook eens uit te proberen!!

Grt,

Martin.

De vijf Anthiassen die erbij zijn gekomen hebben het helemaal naar hun zin! Ze eten goed zowel droog als diepvries voer!!

Ze maken gebruik van de hele bak en trekken goed met de andere vissen op !!

Grt,

Martin.

He martin, blijft altijd mooi zo'n schooltje Anthiassen. Heb er zelf nu 4 maar de bedoeling is om er uiteindelijk 10 in de bak te hebben.

Overigens moet je even de mailbox legen want kan je geen pb meer sturen.
Grt
Jaco

He martin, blijft altijd mooi zo'n schooltje Anthiassen. Heb er zelf nu 4 maar de bedoeling is om er uiteindelijk 10 in de bak te hebben.

Overigens moet je even de mailbox legen want kan je geen pb meer sturen.
Grt
Jaco

Ik heb de mailbox weer leeg gemaakt Jaco!!

Grt,

Martin.

Ik vind anthiassen altijd erg mooi zeker in een school verband! Helaas is mijn bakje daar echt te klein voor...... Maar misschien in de toekomst 😃

Gr. Jeroen

Ik vind anthiassen altijd erg mooi zeker in een school verband! Helaas is mijn bakje daar echt te klein voor...... Maar misschien in de toekomst 

Gr. Jeroen

Dat zou mooi zijn Jeroen,maar ze moeten wel vaker gevoerd worden dan een keer per dag!!

Grt,

Martin.

Dat zou mooi zijn Jeroen,maar ze moeten wel vaker gevoerd worden dan een keer per dag!!

Grt,

Martin.

Ik heb ergens geleEn minimaal 2 a 3 x per dag. Dat is voor mij geen doen ivm werken 😃

Gr. Jeroen

Ik heb ergens geleEn minimaal 2 a 3 x per dag. Dat is voor mij geen doen ivm werken 

Gr. Jeroen

Je zou gebruik kunnen maken van een voerautomaat, waardoor je op momenten dat je niet thuis bent kan voeren. Je hebt van eheim zelfs een dubbele eheim waar je twee soorten voer apart van elkaar kan doseren. Daardoor komen deze mooie visjes ook eerder in het bereik! topjes

Je zou gebruik kunnen maken van een voerautomaat, waardoor je op momenten dat je niet thuis bent kan voeren. Je hebt van eheim zelfs een dubbele eheim waar je twee soorten voer apart van elkaar kan doseren. Daardoor komen deze mooie visjes ook eerder in het bereik! topjes

Bedankt voor de tip Bas, maar van mij krijgen ze meerdere malen op een dag voer omdat ik er wel tijd voor heb!!

Grt,

Martin.

Dat is een goeie tip had ik zelf nog niet aan gedacht :) ik ga er eens over na denken of ik er goed aan doe om deze vissen aan te schaffen. En hoe groot is nu je schooltje Martin?

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan