Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Ik ben zeer benieuwd naar die foto's. Las dat stukje over enkel blauwe en witte leds. Dat heb ik ook en ik mis inderdaad het full spectrum. Ben nog aan het verzinnen hoe ik dat op kan lossen. Zat te denken aan een armatuur wat ik tussen de bakken die ik nu heb in kan leggen en dan met de andere kleuren zoals oa uv.
Weet enkel nog niet hoeveel ik nodig heb zodat het ook effect heeft.

Ey Frank! Vandaag ben ik lekker aan het kleien gegaan met jouw cement! Ging echt perfect! Zie het resultaat in m'n dagboekje...

topjes

Ey Frank! Vandaag ben ik lekker aan het kleien gegaan met jouw cement! Ging echt perfect! Zie het resultaat in m'n dagboekje...

topjes

Goed om te horen dat het kleien gemakkelijk ging. Tis een kwestie van even weten hoe je moet omgaan met het materiaal, en daar is het KKDWD (Kind Kan De Was Doen) :biggrin:.

Mooi resultaat geboekt, zie reactie dagboek :cool:

Goed om te horen dat het kleien gemakkelijk ging. Tis een kwestie van even weten hoe je moet omgaan met het materiaal, en daar is het KKDWD (Kind Kan De Was Doen) :biggrin:.

Mooi resultaat geboekt, zie reactie dagboek :cool:

Idd zoals je ook in de handleiding vermeldde: KKDWD .... ;)

Verschil tussen HQI en Led.

Links alleen HQI 150w Aquamedic, 10.000k, ca. 80 lummen per watt = 12000 lummen.

Rechts alleen Led 60w Cree XML T6 CW, ca. 7000k, 750 lummen bij 1750mA x 12 stuks = 9000 lummen.

licht 001.jpglicht 002.jpg

Ik dien nog zeker 20 watt meer led erbij te nemen wil ik dezelfde intensiteit behouden als voorheen toen ik HQI met Led had gecombineerd.

Wat me wel al is opgevallen is dat mijn hystrix minder fel roze van kleur is sinds ik de overstap heb gemaakt naar 100% led. Ook mijn acro's kleuren zijn minder intens als voorheen. Een blauwe acro is zelfs naar het paars toe aan het trekken?!? Zou dit met de intensiteit te maken hebben of met het spectrum?

mp 003.jpg

Laatst bewerkt:
Re: Frank's Reef Tank

Ik snap wat je bedoeld
Ik personlijk vond je combi HQI Led 100x mooier
Ik denk er personlijk ook over dat je met led alleen niet krijgt wat je wel had met HQI led
Maar dat is mijn mening

Ps nog bedankt voor je mooie monti stek hij staat al mooi in de bak

Verstuurd van mijn GT-N8010 met Tapatalk

Ik snap wat je bedoeld
Ik personlijk vond je combi HQI Led 100x mooier
Ik denk er personlijk ook over dat je met led alleen niet krijgt wat je wel had met HQI led
Maar dat is mijn mening

Ps nog bedankt voor je mooie monti stek hij staat al mooi in de bak

Verstuurd van mijn GT-N8010 met Tapatalk

Ik had voordat je bij mij was, even snel vergelijkingsfoto's gemaakt :biggrin:.

ps. nu wel de stek goed vastzetten... :p

Idd hij staat al helemaal vast dus dat gaat helemaal goed komen
Je foto's zijn in ieder geval super hoor

Idd hij staat al helemaal vast dus dat gaat helemaal goed komen
Je foto's zijn in ieder geval super hoor

Dat zullen waarschijnlijk een van de laatste foto's zijn van het rif aangezien ik al een tijdje het idee in mijn hoofd heb om mijn rif te gaan verbouwen :biggrin:.

Te voorbereiding heb ik zaterdag bij zoo zajac wat platte stenen gekocht. En tijdens het wegen van de stenen viel mijn oog opeens op een stukje fel oranje montipora :). En ik dacht, die gaat mee naar Venray :cool:.

Maar voordat de verbouwing gaat beginnen dien ik eerst even wat dingen te regelen zoals;

- Een tijdelijke bak waarin ik de koralen voor 2-3 dagen kan plaatsen,
- Nieuwe rif-cement halen (laag in voorraad),
- Wat extra vaatjes regelen bij Geert voor wateropslag,
- Vrijdag middag verlof plannen waarbij ik ook niets heb in het weekend,

owja, en nog het belangrijkste wat ik nog dien te "regelen"... de vrouw langzaam inlichten en zo psychologisch voorbereiden op mijn plannen :biggrin:

Hoi Frank,

Als ik eerlijk moet zijn vind ik de kleuren op de foto met de hqi veel mooier
dan met de led verlichting.
Ga je nu echt dat mooie rif verbouwen.

Gr. Thom

Hoi Frank,

Als ik eerlijk moet zijn vind ik de kleuren op de foto met de hqi veel mooier
dan met de led verlichting.
Ga je nu echt dat mooie rif verbouwen.

Gr. Thom

Bedankt voor je compliment Thom!! En ja ik ga dat mooie rif verbouwen voor iets anders, maar dan iets anders moois :).

En nu is er nog tijd voor want over 16 weken is die kleine al op komst...

Ik heb nog wel 1.5 kg riccement over haha.. succes Frank! Ben zeer benieuwd man.:cool:

Haha vaatjes regelen bij mij lol.
Hoeveel ibc's moet je hebben:D.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Haha vaatjes regelen bij mij lol.
Hoeveel ibc's moet je hebben:D.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hahaha.. ik heb niet zo'n enorme bak als jou hé :biggrin:.. ik heb maar 430 liter bruto...

Iig bedankt voor het uithelpen. Het puntje; tijdelijke bak, is nu opgelost :cool:. Bedankt voor beschikbaar stellen van tijdelijke bakken Geert!!

Ik heb vandaag weer een besluit genomen. Als de bak toch leeg gaat, dan ga ik mijn achterwand zwart verven.

Het mooie van een zwarte achterwand vindt ik is dat de stromingspompen een beetje wegvallen, het meer diept geeft en het belangrijkste meer kleur contrast geeft aan de koralen en vissen in de bak :cool:.

Ik heb vandaag weer een besluit genomen. Als de bak toch leeg gaat, dan ga ik mijn achterwand zwart verven.

Het mooie van een zwarte achterwand vindt ik is dat de stromingspompen een beetje wegvallen, het meer diept geeft en het belangrijkste meer kleur contrast geeft aan de koralen en vissen in de bak :cool:.

Hoi Frank,

ik heb gewoon raamfolie van de praxis aan de buiten kant van mijn achterruit
geplakt.
Dit koste 10 euro voor 3 M. x 70 cm

Gr. Thom

Gisteren is Geert even langs geweest, hij had twee aqua's meegenomen en een grote ton :cool:. Super geert!! topjes

Ha Frank,

Hoe gaat het met de verbouwing van jouw aquarium. Ik begreep van Twan dat je dit weekend ging klussen :)

Foto's van het resultaat kun je in mijn dagboek vinden. Vanavond zal ik er nog een foto's op plaatsen, nu het water kraakhelder is.

Groetjes,
Michiel

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Frank,

Succes met de verbouwing, persoonlijk vind ik de zwarte achtergrond mooier.

gr Ray

Hoi Frank,

Succes met de verbouwing, persoonlijk vind ik de zwarte achtergrond mooier.

gr Ray

Bedankt Ray, dat gaat wel goed komen.

Ben wel benieuwd met een zwarte achtergrond. Hier wat bakken met zwarte achtergrond;

achtergrond.jpgachtergrond 1.jpgachtergrond 2.jpgachtergrond 4.jpgachtergrond 3.jpg

Back
Bovenaan