Waarom geloof ik in de methode ? Dit is naar mijn mening de eerste die toevoegingen bied op basis van meten. Tot voor kort gebruikt ik de zeovit methode van Kz. Hier ben ik mee gestopt.
Het gaf mij een gevoel dat ik bedonderd werd qua kosten b.v. tientallen euro's voor 100 ml azijn en wat suiker een boel geld voor de zogenaamde speciale Zeoliet die je elders voor een fractie van de prijs kan kopen. Daarnaast ben ik van mening dat een methode die zegt dagelijks 10 ml van a en 10 druppels van b toevoegen nooit goed kan werken. Elke bak is anders en dus ook het verbruik van de bak.
Klopt wat je zegt over de dagelijkse druppels. Het komt dan veelal neer op het "lezen" en "leren" van je bak. En het is niet alleen een methode op koolstoffen. Maar ik ben het met je eens dat het makkelijker is als er voor je gemeten wordt en de toevoegingen op je bak afgesteld worden. Maar dan nog moet triton eerst nog op het niveau zien te komen daar waar de zeo zich al bewezen heeft.... want als je het over imposante kleuren hebt, dan staat zeo nog stipt op 1.