Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Heey frank gefeliciteerd. Heb je dagboek eens goed doorgelezen super zeg mooie zelfbouw apparatuur. Ben op het moment zelf bezig de kalkreactor te maken. Zijn er nog tips of trics hoor ik ze graag. Dat armatuur waar je mee bezig bent ziet er super uit.
Weet je al precies hoe en met wat je alles gaat aansturen.
Blijf je volgen.
Groetjes wesley

Ikke? Hahaha. Begin jij nou ook al :p haha.
Tot nu toe gaat t wel lekker zo, niet lullig bedoeld hoor, maar voor mij betekend trouwen tegenwoordig eerlijk gezegd niet zoveel meer als een feestje, 2 dezelfde ringen en wat makkelijker en voordeliger papiepwerk voor de toekomstige kleine. Maar als ik mn ouders en vooral mn meisje nu af en toe hoor, denk ik dat ik t niet veel jaren meer uit kan stellen :p haha.
En staat de kleine ook al in de planning?
Groetjes

Tegenwoordig scheiden er meer als dat er trouwen :biggrin:. Ach, het is een extensie van de uiting van je liefde voor elkaar. Daarbij is het financieel en belastingtechnisch ook aantrekkelijk :p... Mits je niet gaat scheiden natuurlijk, want dan ben je als man voor 99,9% altijd de lul, hahaha...

Een kleine is ook op komst, half november is de mijne uitgeteld :).

Getrouwd..., gefeliciteerd
Maar ehhhh, toch wel met een zeemeermin hopelijk. :p

Groetjes Nanda

Yep, ik heb ze op de zeebodem gevangen en ten huwelijk gevraagd :biggrin:

Weet alleen niet hoe ik een filmpje moet plaatsen, anders had ik mijn aanzoek geupload.

Heey frank gefeliciteerd. Heb je dagboek eens goed doorgelezen super zeg mooie zelfbouw apparatuur.

Bedankt Wesley!!! :)

En ook bedankt voor de complimenten omtrent de zelfbouw. Ik zeg maar altijd zo "geld uitgeven is gemakkelijk, geld verdienen kost moeite, geld behouden is lastig".

Ben op het moment zelf bezig de kalkreactor te maken. Zijn er nog tips of trics hoor ik ze graag.

Stuur me maar een PB met je vragen, zal kijken of ik ze kundig kan beantwoorden :biggrin:

Dat armatuur waar je mee bezig bent ziet er super uit.
Weet je al precies hoe en met wat je alles gaat aansturen.
Blijf je volgen.
Groetjes wesley

Hoe meer techniek, hoe sneller iets kapot kan gaan of defecten kan vertonen. Ik hou niet van al die poespas die je zelden gebruikt maar wel voor betaald. Daarom werkt de armatuur enkel op timers.

Ik ben overigens niet zo bang op verbranding van mijn koralen omdat de hoeveelheid qua wit licht niet zal intensiveren tov mijn 150w HQI. Het wit licht wordt enkel beter verspreid over de bak als dat nu mijn HQI dat nu doet. Wel zal er meer blauw/groen licht bij komen, maar tegen deze intensivering van het licht daar kunnen koralen beter tegen.

Tegenwoordig scheiden er meer als dat er trouwen :biggrin:. Ach, het is een extensie van de uiting van je liefde voor elkaar. Daarbij is het financieel en belastingtechnisch ook aantrekkelijk :p... Mits je niet gaat scheiden natuurlijk, want dan ben je als man voor 99,9% altijd de lul, hahaha...

Een kleine is ook op komst, half november is de mijne uitgeteld :).

Ja, dat is helemaal waar.
Een kleintje is imo de echte verbintenis tussen man en vrouw.
Leuk man. Willen jullie al weten wat t gaat worden of blijft t een verassing?
Gr

Ja, dat is helemaal waar.
Een kleintje is imo de echte verbintenis tussen man en vrouw.
Leuk man. Willen jullie al weten wat t gaat worden of blijft t een verassing?
Gr

Eind van deze maand weten we het, wij willen graag weten wat het is. De verrassing is voor ons de dag dat hij/zij geboren gaat worden :).

Ja, en t is ook wat makkelijker de babykamer inrichten ;)
Ben benieuwd.
Groetjes ;)

Goeiemorgen wij wisten het ook al is gewoon veel leuker, moet ook zeggen dat als je het verteld aan de mensen om je heen het shoppe een stuk mallelijker en leuker wordt.
De dag dat ik het te horen kreeg dat het jongetje werd gelijk aan zen kamer begonnen dag later kamer klaar hahah
Mijn ventje is nu alweer bijna 6 maande het gaat zo hard.
Veel plezier in de komende tijd.
Groetjes wesley

Frank,

Van harte gefeliciteerd!

Alles aangesloten;

Vakantie 8-6-13 tm 18-6-13 sharm el sheik Pyramisa 001.jpg

Effect;

Vakantie 8-6-13 tm 18-6-13 sharm el sheik Pyramisa 002.jpg

De armatuur hangt er nu boven, alleen de drivers liggen er nu nog los bovenop. Dus hier moet ik nog even wat aandacht aan besteden de komende dagen.

Ik had verwacht dat ik geen koeling nodig zou hebben, maar de 81 leds (235 watt) genereren toch aardig wat warmte.

Ziet er zeer goed uit Frankthumbs up

Ben benieuwd of koralen niet teveel licht krijgen.Toppie

Dat geeft verdompt mooi licht frank.
Ben heel benieuwd naar de resultaten.

:cool: dat heeft frank weer mooi gemaakt zeg ik ben benieuwd naar hoe het er in het echt uit ziet

Iedereen bedankt voor de complimenten!!

De setup is nu;

1x Orange/red
12x White
10x Cyan
20x Blue
30x Royal Blue
8x uv

Op de foto is het overigens blauwer als dat het is. Maar in de natuur is het hoofdaandeel ook blauw.

Back
Bovenaan