Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is dit voor raar dier?

AquaBaas

ZeewaterForum lid
Hoi allen,

Ik zit met een beest onder een steen die in niet kan losmaken uit het rif. Het heeft haar dunne roodkleurige 'tentakels' waarmee je hem de bodem af ziet zoeken. Het zijn er een stuk of 8 van zeker 10cm lang en groeiend als je het min vraagt. Laatst zag ik zo'n draadje/tentakel een heek stuk vlokvloer naar binnen harken. Ik krijg het beest zelf niet te zien of te pakken. Iemand enig idee wat het is en hoe (on)gevaarlijk het is? Ben heel benieuwd want het is echt een beetje alien achtig dit, nooit eerder gezien
31cbd8a72dd051de63d00382b529779a.jpg


(Op de foto die nagenoeg niet te maken is, zie je een tentakel het glas aftasten)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zou een tentakel van een spaghettiworm (Terebellidae) kunnen zijn. De worm zelf zit verborgen en de tentakels gaan rond en pakken organisch materiaal.
Als je hem verstoort zouden de tentakels ingetrokken moeten worden.
 
Yes, weer goed geholpen mensen, ik heb wat filmpjes opgezocht en het is inderdaad een spaghettiworm. Ongevaarlijk en eet alleen algen e.d.

Case closed [emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan