Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat een leven!

tomkran

ZeewaterForum gebruiker
Ongelofelijk wat er in eens aan leven ontstaat in m,n bak. Ik kijk m,n ogen uit. Iedere keer zie ik wat nieuws.
Nu een dikke 3 weken in de opstart en het begint echt te leven. Hier wat foto,s van wat ik zo al tegen kwam tijdens m,n speurtocht. Maar waar ik niet helemaal zeker weet wat het is. Zouden jullie me kunnen helpen met identificeren en eventueel kunnen vertellen wat te doen?

IMG_1720.jpg
Geen idee wat dit is? Het lijkt zoals jullie kunnen zien op een mini visje het beweegt zich ook een beetje op die manier voort.

IMG_1734.jpg
Ook geen idee het lijkt hard te zijn en als je goed kijkt op de foto staat de onderkant een klein beetje open.

IMG_1735.jpg
Ziet er mooi uit, maar je raad het al....geen idee.

IMG_1736.jpg
Dit leek mij een ganzenvoetje?

IMG_1642.jpg
Kokerworm???
 
IMG_1644.jpg
Slechte foto. Weet het. Maar het lijkt of het gewoon een stukje steen is. Maar zeker ben ik er niet van.

En tot slot heeft m,n vrouw net nog een grijze krab gespot. Maar die dook natuurlijk weg toen ik er aan kwam.....de schijtebroek.
 
Niemand????😕
 
Is er echt niemand die weet wat dit voor beestjes zijn????
 
Sorry, maar de foto’s zijn voor mij te onduidelijk om er ook maar iets over te kunnen zeggen.
 
Sorry, maar de foto’s zijn voor mij te onduidelijk om er ook maar iets over te kunnen zeggen.
Ik zal vanavond proberen betere foto,s te maken.
 
Foto's zijn idd niet scherp maar foto 2 lijkt me een penmosseltje.
 
Foto 1 lijkt op een planaria :)
Dank je wel, Na wat verder onderzoek kwam ik hier uit eindelijk ook op uit. Ik lees veel dingen hier over Planaria.
Het bestrijden met een lipvis of een blauw zwarte slak en chemisch. Maar op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer.
 
Ik zou me er nog niet druk om maken.
Gewoon geduld hebben en je opstartfase afwachten.
Dat advies heb ik ook van iemand anders gekregen en ik denk dat, dat voorlopig het beste is. Dank voor je tip.topjes
 
Bovenaan