Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waarom verhuist de informatie van het forum naar Facebook ?

Persoonlijk denk ik de manier van communiceren op een forum veel nadelen met zich mee brengt. men ziet niet de persoon achter zijn of haar forum naam. Ik durf te wedden dat als we Jan de Bal en bijvoorbeeld Glenn of Alex (of zelfs Patrick :p ) in 1 ruimte zetten dat er veel meer begrip en respect is voor elkaar. en dat er dan wel op een respectvolle manier gediscussieerd kan worden.

en als iemand een reactie plaatst dan hoef je er niet op te reageren, dat is het mooie van zo`n forum!

Qua sponsoren vind ik ook dat als je iets aan de kaak stelt dat het gewoon moet kunnen zolang het op een respectvolle en constructieve manier gebeurt.

en nog ff over bannen, kan mij niet herinneren wanneer er iemand gebant is ;)

en de mods van dit forum gaan niet over lay-out of gebruiksvriendelijkheid maar geloof me dat de admins meelezen en die kijken ook naar de mogelijkheden.

verder een tip: reageer op een reactie zoals je ook in het echt zal reageren als iemand voor je staat!

allereerst even iets recht zetten.
ik heb zeker respect voor glenf, ik vind het een meester in zeewater👍
Ja soms komt een topic anders over dan wat er bedoeld word, helemaal mee eens.
ook ik kan anders overkomen in een bericht.
ik ben direct to the point , zo ben ik. Maar excuus als ik er iemand mee op zijn ziel trap.
Ik hou niet van iemand in zijn kont kruipen omdat hij of zij zo goed zijn, Ik heb daar respect voor op mijn manier.
En ja ik zal er op letten in mijn reactie om wat milder te zijn .
Aan ieder wie ik verkeerd/onbeschoft/arrogant was mijn Excuus.
ik blijf wel mijn mening geven op een wat mildere manier.

mijn manier maakt wel enige reactie los in dit topic.
glenf ik heb vandaag ez dsr met doseerpomp gekocht, dus mijn reactie was zeer zeker niet op u als persoon gericht.
 
allereerst even iets recht zetten.
ik heb zeker respect voor glenf, ik vind het een meester in zeewater👍
Ja soms komt een topic anders over dan wat er bedoeld word, helemaal mee eens.
ook ik kan anders overkomen in een bericht.
ik ben direct to the point , zo ben ik. Maar excuus als ik er iemand mee op zijn ziel trap.
Ik hou niet van iemand in zijn kont kruipen omdat hij of zij zo goed zijn, Ik heb daar respect voor op mijn manier.
En ja ik zal er op letten in mijn reactie om wat milder te zijn .
Aan ieder wie ik verkeerd/onbeschoft/arrogant was mijn Excuus.
ik blijf wel mijn mening geven op een wat mildere manier.

mijn manier maakt wel enige reactie los in dit topic.
glenf ik heb vandaag ez dsr met doseerpomp gekocht, dus mijn reactie was zeer zeker niet op u als persoon gericht.

Daarom hoef je het ook niet persoonlijk op te vatten ;) toevallig komt dit als een recent voorbeeld naar boven :) er zijn legio voorbeelden van andere leden
 
Dat doe ik ook niet, maar ik ben wel een van de voorbeelden.
daarom is een excuus wel op zijn plaats.
 
ik haak af.....
gaan we nu de aandacht verleggen naar azijnpissers, alsof dat DE reden is.
Dan begrijpen velen nog niet waar het over gaat.


een azijnpissser kun je nl makkelijk aanpakken.
 
Ah nu pas begin ik het te begrijpen waar het hier om draait.

ik haak ook af, reden is dat ik waarschijnlijk olie op het vuur gooi.
mods julie zoeken dit zelf maar uit, is niet mijn taak.
ik hou me afzijdig .
 
Het gebash op sponsors is niet nodig.
Deze mensen betalen voor iets waar ze geen zekerheid hebben dit ook terug te kunnen krijgen. Respect moet er zeker zijn.

Wel is het een trend de laatste jaren dat vele "stekkenbakverkopers" opeens een eigen bedrijfje starten. Soms verliezen we dan input in het forum en komt er een betweter bij die reageert onder de bescherming van het sponsorschap (GlennF, hier bedoel ik jou NIET mee..)

Natuurlijk moet de handen in eigen boezem gestoken worden. Ieder lid is er debet aan.
Zelf heb ik de laatste tijd ook weinig gepost, helaas door privé omstandigheden.
Ik probeer dit weer op te pakken, topics te beantwoorden.

Glenn had een punt met "ludieke acties".
Al vaker vanuit het beheer geprobeerd, maar niet gelukt.
Misschien is het een idee als een sponsor dit oppakt? Meer reclame, en het forum vaart er wel bij (meer leden, dus meer lezers, dus meer potentiële omzet).

Glenn, je bent dan wel geen sponsor meer, maar misschien kan jij een wedstrijd bedenken? De winnaar krijgt een flesje DSR-iets?

Kom op mensen, we moeten hier toch weer beweging in kunnen krijgen?

Dank je voor het vertrouwen Patrick. Ik heb dit forum altijd en warm hart toegedragen en doe dat nog wel. Soms heb ik bewust mezelf moeten inhouden voor het groter belang. Het mocht "zwak" overkomen maar imo vereiste dat juist een enorme zelfbeheersing.

Idd heb ik in goed overleg met het beheer besloten een stapje terug te doen mijzelf te ontzien en om de gemoederen te bedaren.
Ik wist iets wat anderen nog niet konden overzien, daarom had ik de rust en ook het geduld. Alles wat ik 5 jaar terug op kaart gezet hebt is in alle rust uitgerold en nu ben ik een tevreden mens.

Zelf denk ik dat elke sponsor wel ludieke akties zou kunnen verzinnen als zij zouden willen.
Uiteraard met instemming van het beheer.
Ik kan dat wel initiëren. Een paar flesjes of potjes per maand uitdelen is ook niet echt het probleem. Ik ben echter wel bang dat dit weer bij sommigen als een vorm van "DSR door je strot geduwd krijgen" zal vallen. Ik ben daar wel voorzichtiger mee geworden.
Nu zal het voor de meeste sponsors helemaal geen probleem zijn, omdat zijn mij niet als een concurrent zien, maar als een leveringspartner.
Alle producten en prijzen die ik nu uitdeeld gaan via deze partners. Het leuke hieraan is dat de winnaars via de winkel vaak ook wat andere spullen meenemen bij afhalen van de prijs en soms zelfs voor het eerst kennismaken met die winkel.

Zo werken we allemaal samen en is het een win/win situatie.

Alles is mogelijk en ik wil mij er best voor inzetten. Ik heb zelf een facebook gemeenschap van 3700/900 leden. Dit zijn veel leden die de kille/strenge sfeer van de forums ontvlucht zijn, omdat ze door de ervaren forumgangers als minderwaardigen werden bestempeld.
Dit is nieuwe aanwas die de forums best hadden kunnen gebruiken om leven in de brouwerij te houden.

Imo kunnen forums en facebook elkaar prima aanvullen.
David van R2R heeft dat goed laten zien.
Men respecteert hem om zijn inzet en sturing die hij geeft aan de hobby. Er wordt ook heel respectvol omgegaan met elkaar, men deelt en is vooral nieuwsgierig naar anderen.
David heef mij zelfs een eigen forumdeel op R2R aangeboden om te beheren. Ik heb daarvoor bedank omdat ik mijn systeem in nederland wou hebben als basis. Daarom de onmiskenbare naam "Dutch Synthetic Reefing".
Maar ook omdat ik alleen een vraag zou creëren waar ik niet aan kon voldoen. Daarom heb ik zijn aanbod in de koelkast gezet.

Zo zouden we hier ook moeten omgaan met elkaar.
Iedereen mag een mening hebben. Je mag het ook delen/uitleggen, maar je moet het niet opdringen, doordrammen of doen om een ander in discrediet te brengen.











happy DSR reefer
 
Laatst bewerkt:
De 3 reacties voor die van mij begrijp ik niet waarschijnlijk omdat ik me niet zoveel op negatieve zaken richt maar uitga van het positieve. Misschien wil iemand me uitleggen waar het om gaat?

Ook komt heel veel terug over het plaatsen van foto's. Ik heb hier zelf totaal geen problemen mee en ik ben echt niet handig met de computer. Als ik kijk naar de dagboeken en sommige sponsors dan zie ik daar toch wel veel mooie plaatjes. Ik weet niet hoe het bij de andere sponsors gaat maar ik kijk altijd ff bij Theo (zit bij mij in de buurt) en die zet regelmatig nieuwe acties erop en prachtige plaatjes wat voor mij vaak een trigger is om ff langs te gaan en dan blijft er altijd wel wat plakken. Er zijn toch sponsors die het snappen dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn op een forum.

Ook respect voor Glenn, Tanne enz ik moet eigenlijk geen namen noemen omdat ik anders andere tekort doe maar er zijn toch een aantal mensen die hun dagboek bijhouden en deelnemen aan discussies en dat is toch reden voor mij om regelmatig het forum te checken. Ik betrap mezelf erop dat ik ook veel meer lees dan zelf post en hoe meer mensen dit doen hoe leger het forum wordt en dus ook onaantrekkelijker voor nieuwe leden en bestaande.

De oplossing is simpel: iedereen in zijn waarde laten en zo reageren zoals je dat bij jezelf ook graag zou zien en niet alleen lezen maar zelf ook posten. Ook lees ik vaak veel berichten van mensen die maar wat roepen of napraten want als je doorvraagt of om uitleg vraagt komt die niet. Ik denk dat dat ook al veel verandert als je nadenkt over wat je post.

Ik ben van mening dat niet de mods maar vooral de leden het forum maken. De mods zouden eigenlijk alleen moeten zorgen dat het beschaafd blijft op het forum en inderdaad het stukje commercie binnenhalen en aan te moedigen voor leuke acties op te zetten.

Grt Marco
 
Ah nu pas begin ik het te begrijpen waar het hier om draait.

ik haak ook af, reden is dat ik waarschijnlijk olie op het vuur gooi.
mods julie zoeken dit zelf maar uit, is niet mijn taak.
ik hou me afzijdig .
Hopelijk niet via PB benaderd[emoji12]
Het mooie van een open discussie is dat je niet een eenzijdig verhaal hoort

happy DSR reefer
 
Ook komt heel veel terug over het plaatsen van foto's. Ik heb hier zelf totaal geen problemen mee en ik ben echt niet handig met de computer. Als ik kijk naar de dagboeken en sommige sponsors dan zie ik daar toch wel veel mooie plaatjes. Ik weet niet hoe het bij de andere sponsors gaat maar ik kijk altijd ff bij Theo (zit bij mij in de buurt) en die zet regelmatig nieuwe acties erop en prachtige plaatjes wat voor mij vaak een trigger is om ff langs te gaan en dan blijft er altijd wel wat plakken. Er zijn toch sponsors die het snappen dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn op een forum.


Grt Marco
Tapatalk is reuze handig hiermee en een must met foto's.

Maar je bent in tapatalk de complete foruminterface kwijt. Dus de unieke features van de forums verdwijnt
Daarom zou het forum interface wel voor verbetering vatbaar zijn.
Zeg maar het dreamreef interface met
zeewaterforum.info content en de leden die er echt wat mee willen doen om het te laten slagen.

Iemand moet die T-Ford aanzwengelen[emoji12]

Ja ... de sponsors moeten hun forumdeel benutten daarom staat het daar.
Alles wat er staat is ter promotie... daar moet je als idealist soms ff op een houtje bijten, omdat je het als een reclame deel moet zien. Een sponsor betaald niet om gezeur in zijn sectie te krijgen.
De sponsor financiert daarmee deze faciliteit voor alle leden.



happy DSR reefer
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk niet via PB benaderd[emoji12]
Het mooie van een open discussie is dat je niet een eenzijdig verhaal hoort

happy DSR reefer

Nee ik wil zeker geen pb ontvangen over topics, je zou nu toch moeten weten dat
ik niets onder stoelen of banken stop.
als ik iets te zeggen heb doe ik dat hier.
dat ik afhaak,, zie het als wijsheid .
ik ga me weer lekker bezighouden met me bak, daar haal ik meer plezier uit , dan me druk te maken in dit topic.

een verandering of verbetering heb je meerdere mensen voor nodig’
ik wens iedereen een fijn weekend.
 
Nee ik wil zeker geen pb ontvangen over topics, je zou nu toch moeten weten dat
ik niets onder stoelen of banken stop.
als ik iets te zeggen heb doe ik dat hier.
dat ik afhaak,, zie het als wijsheid .
ik ga me weer lekker bezighouden met me bak, daar haal ik meer plezier uit , dan me druk te maken in dit topic.

een verandering of verbetering heb je meerdere mensen voor nodig’
ik wens iedereen een fijn weekend.
Wijs besluit uiteindelijk willen we allemaal hulp en leren we van elkaar successen, maar ook de mislukkingen.
Helaas is dagboeken lezen voor niet meer een optie, omdat ik zelf van alle kanten bestookt wordt met vragen die ik helaas moet kanaliseren.
Zodoende mis ik weleens h.e.a..



happy DSR reefer
 
De 3 reacties voor die van mij begrijp ik niet waarschijnlijk omdat ik me niet zoveel op negatieve zaken richt maar uitga van het positieve. Misschien wil iemand me uitleggen waar het om gaat?

Grt Marco

Er is een hele voorgeschiedenis die al jaren loopt.
Geen reden om dat op te rakelen, want het staat allemaal te lezen in mij dagboek.

Nu is het een kwestie van vrolijk voorruit gaan en proberen de boel hier meer kleur te geven.



happy DSR reefer
 
gebrooker-reef;1365756 Ook respect voor Glenn zei:
Tanne's en mijn dagboek zijn een constante factor op dit forum. Het is ons thuishonk en we hebben historie met dit forum.

Ongeacht de commotie zijn wij gewoon met ons ding bezig. Wij delen vrijblijvend op onze manier de vergaarde kennis en veroordelen niet. Gelukkig heeft Tanne nog een dagbaan, anders zou hij als rashobbyist wel vaker hier. Ik daarentegen gooide elke brainfarth op mijn dagboek. Het was dan ook letterlijk mij "dagboek" waar ik mijn persoonlijke beleving van de hobby neerklad. Gelukkig maar.... want ik betrap mezelf vaker op teruglezen en put daar nog steeds hernieuwde inspiratie uit.

Soms zie ik wekenlang geen reactie, maar dat stoort mij niet. Ik doe het voor mijzelf. Het dwingt mij om gestructureerd te werken en na te denken hoe het overkomt bij een derde (lezers). Daarmee leer je jezelf onzettend goed kennen en wordt je ook een beter mens.
Maar wat je vooral bewerkstelligt is dat je mensen iets bijbrengt. Soms wordt je beloond met een complimentje en dat doet je ook wel goed.

Er zal altijd verloop zijn in de hobby die veroorzaakt worden door uiteenlopende omstandigheden.
Z.a.
Misluking, miscalculatie, pech, ongeluk, scheiding, financiele problemen, gezondheid, ouderdom of gewoon geen inspiratie meer.

Daarom is nieuwe aanwas zo belangrijk.
Maar ook die nieuwe generatie moet men eerst de weg wijzen en dat vergt geduld.
Geduld voor newbies is iets dat bij veteranen vaak diep graven in de geheugen is.
Het zijn net kinderen je moet ze de weg op het forum en het aquariumhouden bijbrengen.

Meestal belanden ze op het forum door een mislukking via een LFS die slechte of verkeerd info verstrekte. Die mensen zitten dan niet op een veroordeling te wachten, maar dienen zich juist welkom te voelen.




happy DSR reefer
 
De oplossing is simpel: iedereen in zijn waarde laten en zo reageren zoals je dat bij jezelf ook graag zou zien en niet alleen lezen maar zelf ook posten. Ook lees ik vaak veel berichten van mensen die maar wat roepen of napraten want als je doorvraagt of om uitleg vraagt komt die niet. Ik denk dat dat ook al veel verandert als je nadenkt over wat je post.

Ik ben van mening dat niet de mods maar vooral de leden het forum maken. De mods zouden eigenlijk alleen moeten zorgen dat het beschaafd blijft op het forum en inderdaad het stukje commercie binnenhalen en aan te moedigen voor leuke acties op te zetten.

Grt Marco

Respect voor je medemensen. Help je mede reefers op weg.

Het napraten kan een functie hebben, mits ze de bron vermelden. Tenslotte kunnen veteranen en kenners niet overal tegelijk op reageren. Na de zoveelste bijna identieke reactie helemaal uittikken, wordt je het al gauw zat en reageer je je fustratie af op de 101ste persoon die net nieuw is en de weg nog niet kent[emoji58]

Het forum wordt gemaakt door de participatie van alle leden: sponsors, beginners, gevorderden fabrikanten.

Imo zijn ontwikkelaars, fabrikanten en winkeliers de bron van kennis. Maar niet elk fabrikant heeft zin om doorgezaagt te worden. Het is dan veilige om in de achtergrond te blijven zolang de verkopen goed lopen.

JA ... commercie zorgt dat wij een impuls krijgen
Zij kunnen actie ontplooien en de hobby leuker maken. Want wij als hobbyisten kijken altijd uit naar de nieuwe gadgets en de leukste vissen en koralen.

Idealisten zetten geen zoden aan de dijk. Ze zien overal problemen en maken de hobby sober.



happy DSR reefer
 
Allemaal leuk en aardig, maar inmiddels staan er op deze pagina 6 hele lappen tekst van één lid. Zonder enige concretiseren en wat mij betreft ´zweverig´. Een kritische post is wederom verwijderd. Zolang het knelpunt niet benoemd wordt zal er ook geen verbetering optreden.
 
Allemaal leuk en aardig, maar inmiddels staan er op deze pagina 6 hele lappen tekst van één lid. Zonder enige concretiseren en wat mij betreft ´zweverig´. Een kritische post is wederom verwijderd. Zolang het knelpunt niet benoemd wordt zal er ook geen verbetering optreden.
zeker jammer dat de post van anthony28 is verdwenen... Jammer van de censuur. doet me denken aan de noord koreaanse propaganda; er is er 1 die het woord voert..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
from-positivity1.jpg
 
zeker jammer dat de post van anthony28 is verdwenen... Jammer van de censuur. doet me denken aan de noord koreaanse propaganda; er is er 1 die het woord voert..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Kan iets gemist hebben maar welke post? kan namelijk niks vinden dat er iets verwijderd is.
 
Kan iets gemist hebben maar welke post? kan namelijk niks vinden dat er iets verwijderd is.
Je hebt gelijk, ik zie m 60 post terug geleden staat, ben niet gewent zo ver terug te scrollen. Bij deze hij staat er nog maargoed dat is ook wel eens anders geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan