Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vlokken en neerslaan kalk? Op bodem container

Clara

ZeewaterForum lid
Ik heb een witte aanslag op de bodem in de container van Triton core 7 3a. Ook is er een hele kleine vlok vorming zichtbaar.
Ik vraag me af of dit tzt problemen kan gaan geven met de doorvoer van de slangen an de
Doseerpomp.

Graag ervaringen hierover..
 
Dit kan problemen geven. Door de vloeistof te verwarmen, zal de neerslag weer in oplossing gaan.
 
Dat heb ik 's winters ook altijd, omdat mn jerrycans in de kelder staan. Door de kou gaat het eerst vlokken, en daarna vormen zich hele klonten.
Dan zet ik je jerrycan in de gootsteen met warm water erin, dan lost het weer op.
Toen het vloeibaar in die melkpakken kwam was dat wel een drama... want dan lost het melkpak aan de buitenkant op in de gootsteen
 
Beide bedankt voor de reaktie.
Ze staan bij mij gewoon in de Doseerconttainer in de sump.
 
Hier ook neerslag in de fles.
Staan naast de sump, toch zo'n 20 graden in de kast gemiddeld.

Gok zelf dat het komt doordat je bij het aanmaken van de vloeistoffen er net niet voldoende water word toegevoegd.
Nieuwste levering van vandaag krijg ik ineens 4 x een jerrycans van 4 liter binnen ipv 3 kartonnen melkpakken en een grote plastic zak.
 
Bovenaan