Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Verschil dsr TRC en DSR ez

wout

Senior Forumlid
Ik ben sinds gisteren begonnen met het toevoegen van DSR TRC. Dit vooral omdat het een relatief eenvoudige manier is om onder andere de KH,CA,MG op peil te houden
Nu ben ik alleen benieuwd wat nu daadwerkelijk het verschil is tussen TRC (waar je dus maar 1 fles gebruikt) en DSR EZ (waar je 4 flessen gebruikt).
 
Ik ben sinds gisteren begonnen met het toevoegen van DSR TRC. Dit vooral omdat het een relatief eenvoudige manier is om onder andere de KH,CA,MG op peil te houden
Nu ben ik alleen benieuwd wat nu daadwerkelijk het verschil is tussen TRC (waar je dus maar 1 fles gebruikt) en DSR EZ (waar je 4 flessen gebruikt)
Hier staat meer over zowel TRC als EZ.

Www.DSRreefing.com/ez-dsr
Meer controle, 4 elementen afzonderlijk te sturen. Meer groei te behalen. 4-6 kanalen maximal

Https://dsrreefing.com/trc/
Meer gemak, 1 fles doet alles. Is tevens zelfreguleren. 1-3 kanalen maximaal.
 
Ik zit er aan te denken om DSR Total Reef Care met een aqua medic reefdoser evo1 te gaan gebruiken (Aquarium is een Red Sea Nano Peninsula 100 l).
Maar ik probeer me in te lezen, maar ik vind maar moeizaam te vinden hoeveel je moet doseren of bijstellen. Ik heb de DSR calculator gedownload, maar daar kom ik niet uit. Is er ook een calculator voor specifiek TRC? Of een pagina waar ik dit kan zien, dan wel leren. Uiteraard heb ik al de pagina's dsrreefin.com/trc gevonden en gelezen. Maar voor dat ik het aanschaf zoek ik eigenlijk meer informatie of hoe het te gebruiken.
 
Ik zit er aan te denken om DSR Total Reef Care met een aqua medic reefdoser evo1 te gaan gebruiken (Aquarium is een Red Sea Nano Peninsula 100 l).
Maar ik probeer me in te lezen, maar ik vind maar moeizaam te vinden hoeveel je moet doseren of bijstellen. Ik heb de DSR calculator gedownload, maar daar kom ik niet uit. Is er ook een calculator voor specifiek TRC? Of een pagina waar ik dit kan zien, dan wel leren. Uiteraard heb ik al de pagina's dsrreefin.com/trc gevonden en gelezen. Maar voor dat ik het aanschaf zoek ik eigenlijk meer informatie of hoe het te gebruiken.
Gebruik al jaren
Ocean art 1 fles voor balans en 1 fles voor toevoeging. Simpel zonder gedoe 1ml voor 100 liter en klaar !
Sindsdien geen uitbraak of flap ect ect .alle waarden blijven perfect.
 
Bovenaan