Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Verlichting 90x40x50

Marlon05

ZeewaterForum lid
Goedemorgen,

ik vroeg mij af wat de juiste combinatie led verlichting zou zijn voor mijn aquarium. De afmetingen zijn 90x40x50 en er zal voornamelijk lps en misschien een beetje sps in gehouden worden. De verlichting die mij erg mooi lijkt is die van aqua illumination, maar ik kan eigenlijk alleen van de prime vinden dat die max een oppervlakte van 60x60 zou kunnen verlichten. Dus dan zal het al snel een hydra worden. Is dan 1 hydra 26 genoeg of zou je er daar ook 2 van nodig hebben, of misschien 1 hydra 52?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Marlon
 
Hallo,

De Hydra 26 HD is een perfecte keuze. Zelf al bijna 2 jaren in gebruik en met een perfect resultaat.
Alleen heb je aan 1 exemplaar te weinig voor jouw bak. Je zult 2 lampen boven de bak moeten hangen. Mijn aquarium heeft nagenoeg dezelfde afmetingen als jouw bak.

DSC_0102.jpg
DSC_0308.jpg
 
Bedankt voor de info, is dan 2 keer de 26 beter ivm met de verdeling dan bijv 1 keer de 52?
 
Bedankt voor de info, is dan 2 keer de 26 beter ivm met de verdeling dan bijv 1 keer de 52?
Inderdaad met 2 maal de 26HD krijg je een betere en regelmatige verdeling van het licht. Een 52HD zou ik zeker niet doen.
 
Bovenaan