Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vangvakantie in Noorwegen

=norskfisk;798102]Jan:
Temperature in October: About 12 in the water. The air depends, maybe around 10.
Yes, Norwegians speak better english than the french. Most young people speak good english.
Bedankt Jon.
 
Voel jij je wel lekker jongen? Te strakke onderbroek?
Maar goed, ik zal je volkomen negeren, heb meer zin nu om je te négeren, maar vooruit, je hebt toch blijkbaar een wit voetje bij een mod.....
Succes Ferry, en denk je bij het vervoer aan de partij koornaars.....??

Ik voel me prima hier. Negeerde je dit forum maar eens. Iedereen irriteert zich mateloos aan je. Maar ja, dit zal je nooit begrijpen.
 
Een aquarium wél? Vijver niet? Want......??
Hmmmm, wie is er nou constant zijn bak aan het "verversen? Met zowel water als dieren?

Verversen van water is alleen maar heel goed. Verversen van dieren? Ja te grote dieren krijgen een ander onderkomen.
 
Ik voel me prima hier. Negeerde je dit forum maar eens. Iedereen irriteert zich mateloos aan je. Maar ja, dit zal je nooit begrijpen.
Ik irriteer jou wel bijzónder snel hè? Heeft miss met een gevoel van eigenwaarde te maken? IK weet het niet.
En "iedereen"? Dat vind ik wel mee vallen.....
Ik reageerde gewoon heel vriendelijk en wenste je een voorspoedige reis....
Maar mss zit toch het transport van de koornaars je nog dwars?

Wederom, een goede terugreis gewenst....
 
Verversen van water is alleen maar heel goed. Verversen van dieren? Ja te grote dieren krijgen een ander onderkomen.
Hmmmm, dus élke dag je hele volume vervangen is eigenlijk het beste?
Je mag mij mij komen meten, hoor..., want IK doe het zelden zoals je weet.
Als jij dan goede waarden zou meten..... weet jij dat je overdreven veel werk doet.
Ik praat niet over het "tropische" gebeuren. Hoe het daarmee zit weet ik niet, maar ik heb het pas nog gevraagd aan mijn mosseltjes en vissies...: "Alles kits, jongens?"
Kreeg als antwoord: "daar weten wij weinig vanaf... maar hónger dat we hebben..."

En te grote dieren? Waar zijn je zeestekelbaarzen allemaal...?
(Die van mij, die ik van jou kreeg, zie ik ook niet meer hoor..., maar ik gooi het er op dat-ie ergens in de struiken is gesprongen en kattevoer is geworden)

Stop nou maar met mopperen en doe wat JIJ leuk vindt... en als je wat post mag je van mij best wel vragen, er speciaal bijvragen, of ik niet wil reageren....

Toitoi.... Jan

Je kunt ook gewoon de vredespijp roken hoor en de strijdbijl begraven.......
 
Laatst bewerkt:
jan, je zou er goed aan doen om je vervelende en vooral domme commentaar een keer voor je te houden !
en je een keer te verdiepen in de biologie van vissen !
dan had je geweten dat een zeestekelbaars maar 2 jaar leeft !

met vriendelijke groet
marco
 
jan, je zou er goed aan doen om je vervelende en vooral domme commentaar een keer voor je te houden !
en je een keer te verdiepen in de biologie van vissen !
dan had je geweten dat een zeestekelbaars maar 2 jaar leeft !

met vriendelijke groet
marco
Tja, Marco...., je dacht: Ik zal er nog ff een scheppie bovenop gooien??
Hmmm, maar 2 jaar...., dus die 20 jonkies waren al 2 jaar oud?? Verrekte klein maatje dan...!!:cool:
Dan is de leeftijd van koornaars zeker maar 2 weken??:confused:

En je kunt mopperen wat je wil, maar jij en je broer beginnen steeds met rot opmerkingen hoor...uitsteeekend
Ik hoop dat jullie toch tevreden zijn met je vangst. Als je een héél goede vangst zou hebben dan had ik toch ook wel minstens één aasgarnaaltje kunnen krijgen..., toch?
Want bij mij gaat alles tóch hardstikke dood.., toch?
Toevallig kun je bij mij nog steeds élke dag op camera kijken of het nog dezelfde zijn hoor! Ze hebben bij mij allemaal een rugnummer hoor...:p

Kom, Marco, verman je en maak je niet zo druk.
Dit is nu weer begonnen met mijn opmerking dat je geen zeenaalden bij je dahlia's moet doen...., nou nou, inderdaad een schofferende opmerking.

Wel boys, behouden vaart en veel plezier met jullie bakken.
Met vr. groet, Jan
 
Jan is van het forum verwijdert.

Opmerkingen als paardelul en sterf maar met je klote forum waren de directe oorzaak.

We gaan nu hopenlijk op een normale manier verder met dit onderwerp!!
 
Nou mensen we zijn inmiddels terug uit Noorwegen.

We hebben niet zoveel vangsten gedaan als vorig jaar, maar toch wel leuke dingen gevangen. We zaten deze keer op een andere plaats en die bleek toch iets minder geschikt.

Vangsten:
scholtje vrijzwemmende grondels
slakdolf, gulletje, wat lipvisjes (klip en rots), andere grondels (moet de naam nog opzoeken, lijkt op de zwarte maar is dan wit met rode stippen), hele grote botervis, donderpadjes, helmkrabben en helaas maar 1 galathea.

en een emmer vol met Dahlia's en hele grote anjelieren.

Alles heeft het gelukkig overleefd en eet zelfs al.

Ik ga komende week alles opruimen/uitzoeken en de grote vissen moeten een nieuw onderdak.
 
leuk hoor ferry

ga je er ook nog foto's van plaatsen?

groetjes isja
 
Heeft er misschien iemand interesse in :

Kliplipvissen
rotslipvissen
gevlekte lipvissen
zwartoog lipvissen
allemaal verschillende maten.

1 grote goudbrasem van ongeveer 40cm

1 zeebaars, 25 cm
 
Echt gaaf. Ik ging voor mijn vorige bak altijd naar Normandie/Bretagne, en ga de laatste jaren naar Soroya ( Noordkaap ) voor de sportvis.
Dat is wel een stukkie hoger als Bergen, maar volgend jaar mei hoop ik de bak klaar te hebben en dan wilde ik daar ook kleinvis proberen te vangen.
Hoe vis jij? Ik heb het vorig jaar al eens geprobeerd met haakmaatje 6, maar voordat ik op 20 meter ben is het al opgevangen door gul/koolvis
 
Meeste kleine vis met fuikjes of inderdaad met hele kleine haakjes. Vis zit heel ondiep vaak.

Is er niemand die lipvissen wil hebben? moeten binnenkort weg!
 
Wil ze graag hebben. Ben alleen een hele grote bak aan het opzetten, dus zal ze tijdelijk ergens in moeten doen.
Ik heb nog een losse bioloog over, dus dat is, zeker omdat het winter is, nog wel te realiseren.
Wanneer moet jij ze uiterlijk kwijt? Ik heb even de tijd nodig om een tijdelijk systeem op te zetten.
Die bak draait pas over ca. 2 maanden, vandaar.
Sowieso bedankt,

Jan
 
Ik heb dit forum geruime tijd gemeden (heb er nou eenmaal geen zin in om me te laten beledigen, noch om te lezen hoe anderen beledigd worden) daardoor heb ik jullie Noorse vakanties gemist. Dus ook de foto's van die prachtige lipvissen; het lijkt wel of de kleuren van de vissen mooier worden naarmate het water waar ze in leven kouder is.
Inmiddels heb ik de inrichting van mijn bak geheel gericht op het houden van zeenaalden in de hoop dat die zich er in zullen voortplanten. Daarbij passen helaas geen grote of snel etende vissen zoals lipvissen. Mochten jullie echter van die vrij zwemmende grondeltjes over hebben dan houd ik me aanbevolen! Moeten ook niet al te klein zijn want de naalden beschouwen alle vrij zwemmende rondvis kleiner dan 5cm als prooi! Hoe snel ze ook zijn vroeg of laat is de trompetnaald vlugger. Daarentegen leven gewone grijze garnalen nu al een paar maanden in deze bak. Kennelijk geeft de zandbodem hen voldoende dekking.
 
Hallo ferry,

Interresante reis,lijkt me leuk eens een keer bij je te komen kijken.je woont tenslotte om de hoek.
koud water is zeker net zo intressant als dal het tropische ga zo door dan kunnen we leren en genieten van je ervaringen.

groet andre
 
Ik hoop dat iedereen weer terug keert naar het forum. De persoon in kwestie is verwijderd van het forum en hopelijk
blijft het nu gezellig en kunnen we binnenkort weer iets organiseren.

Aankomend weekend gaan wij waarschijnlijk naar Zeeland om water te halen en wat dingetjes te vangen.

Volgende week wil ik toch wel van de lipvissen af zijn, het zijn er nogal wat.

Ook iemand met een groot aquarium interesse in een grote hele mooie goud brasem?
 
Is er niemand die lipvissen wil hebben? moeten binnenkort weg!

Wanneer kan ik ze ophalen?
 
Hallo Ferry,

Is er een manier om je persoonlijk te bereiken? (mail/telefoon)
Ben ook wel benieuwd naar je goudbrasem..
Gaan jullie forumleden met elkaar vissen? Lijkt me ook wel wat, zeker i.v.m. vangmethodes en -plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Bovenaan