Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vangsten Bretagne

Michel.E

ZeewaterForum gebruiker
Vorige week teruggekomen na een weekje Bretagne, we zaten bij Carnac bij Golf de Morbihan.Gelukkig weer veel leuks gevangen, Trompetterzeenaalden en heb hier ook alweer jongen van omdat een van de mannetjes een buidel vol had. Grote zeenaalden ,Adderzeenaald. Pauwslijmvissen,helaas alleen 2 vrouwtjes,pauwkokerwormen, Zeestekelbaarzen, en nog Sepiaeieren gevonden tussen aangespoeld zeewier en vanmorgen is hier de eerste van uitgekomen,ze waren dus nog goed. Kortom heb het dus weer druk met verzorgen,artemias kweken en mysis proberen te vangen. Ook nog ander spul meegenomen zoals Ganzevoetjes en Heremietkreeftjes,de soort met rode voelsprietjes, en nog wat anemoonsoorten.
Groeten Michel
 
Hoi michel

Leuke vangsten heb je gedaan, ik hoop dat het weer lukt met de jonge trompetterzeenaalden.
Ik ga Vrijdag weer naar de golf van Morbihan.
Hoop daar ook weer het een en ander te vangen.
De Zeestekelbaarzen waar hab je deze gevangen? Ik zal proberen een pauwslijmvis voor je te vangen.
 
Hallo Bert,is je bak thuis al klaar? Heb de zeestekelbaarzen bij Lamor Baden gevangen evenals de trompetters,dit ligt aan dezelfde kant als Aradon en hier veel zeegras,is aan de rechterzijde van de haven. De zeestekelbaarzen heb ik ook aan de zeekant gevangen ,meestal in japans bessenwier,waar ook vaak lipvisjes in zitten. Hoop dat je veel vang en een mannetjes pauwslijmvis zou erg leuk zijn. Op de plek waar ik ze een paar jaar geleden ving was het moeizaam. Dit was bij de haven van St Gildas de Rhuys,waar een klein rotsgedeelte is in de haven en er buiten,hier ook de sepiaeieren gevonden op het strand gedeelte rechts van de haven. Wanneer ben je weer terug ,heb nl bij Aradon ook nog wat anders gevangen, spreek je anders na je vakantie. Groeten Michel.

Hoi michel

Leuke vangsten heb je gedaan, ik hoop dat het weer lukt met de jonge trompetterzeenaalden.
Ik ga Vrijdag weer naar de golf van Morbihan.
Hoop daar ook weer het een en ander te vangen.
De Zeestekelbaarzen waar hab je deze gevangen? Ik zal proberen een pauwslijmvis voor je te vangen.
 
knap, ik ben vandaag wezen snorkellen in de bergse diepsluis (oesterdam) er is weer veel leven onder water.
Ik heb ook kleine zeenaaldjes gezien, echt dun.
Spijtig dat ik met een verhuis voor de boeg zit.
groeten
 
"en nog Sepiaeieren gevonden tussen aangespoeld zeewier"
JALOERS! ;-)
 
Hoi Michel

Mijn bak thuis draait nu, maar nog zonder vis en andere dieren alleen een paar garnaaltjes.
Ik hoop genoeg te vangen deze vakantie om het te vullen.
22 juli ben ik weer terug.
Ik neem dan wel contact met je op.

Hallo Bert,is je bak thuis al klaar? Heb de zeestekelbaarzen bij Lamor Baden gevangen evenals de trompetters,dit ligt aan dezelfde kant als Aradon en hier veel zeegras,is aan de rechterzijde van de haven. De zeestekelbaarzen heb ik ook aan de zeekant gevangen ,meestal in japans bessenwier,waar ook vaak lipvisjes in zitten. Hoop dat je veel vang en een mannetjes pauwslijmvis zou erg leuk zijn. Op de plek waar ik ze een paar jaar geleden ving was het moeizaam. Dit was bij de haven van St Gildas de Rhuys,waar een klein rotsgedeelte is in de haven en er buiten,hier ook de sepiaeieren gevonden op het strand gedeelte rechts van de haven. Wanneer ben je weer terug ,heb nl bij Aradon ook nog wat anders gevangen, spreek je anders na je vakantie. Groeten Michel.
 
Laatst bewerkt:
Goede vakantie en veel leuke vangsten.
Groeten Michel
Hoi Michel

Mijn bak thuis draait nu, maar nog zonder vis en andere dieren alleen een paar garnaaltjes.
Ik hoop genoeg te vangen deze vakantie om het te vullen.
22 juli ben ik weer terug.
Ik neem dan wel contact met je op.
 
Vorige week teruggekomen na een weekje Bretagne, we zaten bij Carnac bij Golf de Morbihan.Gelukkig weer veel leuks gevangen, Trompetterzeenaalden en heb hier ook alweer jongen van omdat een van de mannetjes een buidel vol had. Grote zeenaalden ,Adderzeenaald. Pauwslijmvissen,helaas alleen 2 vrouwtjes,pauwkokerwormen, Zeestekelbaarzen, en nog Sepiaeieren gevonden tussen aangespoeld zeewier en vanmorgen is hier de eerste van uitgekomen,ze waren dus nog goed. Kortom heb het dus weer druk met verzorgen,artemias kweken en mysis proberen te vangen. Ook nog ander spul meegenomen zoals Ganzevoetjes en Heremietkreeftjes,de soort met rode voelsprietjes, en nog wat anemoonsoorten.
Groeten Michel

Hi Michel,

Zo te horen goede vangsten.

Kan ik iets van je kopen/ruilen? Heb nog wel wat kleine goudhardertjes (4-6 cm) voor je en of 2 of 3 diklipharders (van 15-17cm) en koornaarsvisjes.
Ben gerust bereid ook te betalen want per slot van rekening heb jij ook flink wat rij-kosten gemaakt, toch, of rijd je auto op water?

Je zit lekker in de buurt. Kan ik (en mijn vrouw) eens komen kijken?

Mvg, Jan v. Eechoud
 
Heb trouwens geen ervaring met zeenaalden (in het algemeen) icm wasrozen? Heb een flinke er in staan van zo'n 20cm doorsnee.

Zo'n klein "wipneus"palingachtig zeenaald heeft er blijkbaar geen last van.
Merk toch dat eigenlijk alleeen gestreste dieren het slachtoffer worden van wasrozen!
Mijn blonde grondeltjes e.a. beessies zijn niet echt bang van ze!!

Ik zie dat wipneusnaaldje (of zijn het er 2???) trouwens zélden!! (Moet er dus nog 5 bijvangen!!:cool:)
Iemand ervaring met Wasroos/zeenaald combinatie??

Mvg, Jan
 
Hallo Jan, ik heb nog niet echt iets over ,wil eerst ook even kijken wat er in leven blijft en mijn bak was ook bijna leeg voordat ik naar Bretagne ging. Ik heb zelf geen problemen met wasrozen en zeenaalden gehad, probeer de wasrozen wel zo te zetten dat ze er niet makkelijk in kunnen zwemmen. En als er een in een anemoon zat was dat meestal een exemplaar die ziek of oud was en wat mankeerde. Als je een keer langs wil komen moet je het maar laten weten,is geen probleem. Groeten Michel

Zo te horen goede vangsten.

Kan ik iets van je kopen/ruilen? Heb nog wel wat kleine goudhardertjes (4-6 cm) voor je en of 2 of 3 diklipharders (van 15-17cm) en koornaarsvisjes.
Ben gerust bereid ook te betalen want per slot van rekening heb jij ook flink wat rij-kosten gemaakt, toch, of rijd je auto op water?

Je zit lekker in de buurt. Kan ik (en mijn vrouw) eens komen kijken?

Mvg, Jan v. Eechoud[/QUOTE]
 
Als je een keer langs wil komen moet je het maar laten weten,is geen probleem
Leuk! Je doet dan al gauw ideeën op, vind ik......
Zo moet ik nog áltijd een "zonneplateau" maken voor mijn slijmvisjes....!:cool:
We gaan over een dag of 14 de luifel vervangen door een vaste constructie met helder dak.
Hoef ik ook niet meer na te denken over bediening op afstand van mijn luifel!

Bel je binnenkort en zie dan wel of het gelegen komt.

Mvg, Jan v. Eechoud
 
Bovenaan