Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vangstation en exporteur Atlantische en Middelandse zeeleven

SKT

Duiker en Reefer
Ik heb een exporteur in Portugal gevonden die dieren uit de Atlantische oceaan en Middelandse zee vangt en exporteert. Ik heb hen zo ver gekregen om ook aan mij als particulier te verkopen. Ze hebben een behoorlijke lijst aan soorten beschikbaar. Ze vangen dieren in Portugal, Madeira en op de Azoren.
Mocht iemand hier interesse hebben dan kan die mee doen met mijn bestelling. Dieren dienen dan opgehaald te worden in Groningen.

Wil je mee doen? Dan kan je de prijslijst ontvangen door mij een pb te sturen met je 06 tot zondag 25 april 20:00

 
Laatst bewerkt:
Heb je hier ook mss een prijslijst van wat het allemaal kost. Ook inverband transport invoer enzo?
 
Ik kan de link niet openen, maar ben ook benieuwd naar de prijslijst en transportkosten.
 
Zou interessant kunnen zijn , prijslijst van alle kosten zou ook makkelijk zijn.
 
Ik heb een exporteur in Portugal gevonden die dieren uit de Atlantische oceaan en Middelandse zee vangt en exporteert. Ik heb hen zo ver gekregen om ook aan mij als particulier te verkopen. Ze hebben een behoorlijke lijst aan soorten beschikbaar. Ze vangen dieren in Portugal, Madeira en op de Azoren.
Mocht iemand hier interesse hebben dan kan die mee doen met mijn bestelling. Dieren dienen dan opgehaald te worden in Groningen.

Wil je mee doen? Dan kan je reageren tot 26 april 2021.

Wow! Daar zitten mooie soorten tussen, maar denk toch wel dat een manco’s net iets te groot is voor mijn 130 liter bakje;)
 
Prijslijst is niet bekend. Ik kan eventueel morgen wel een mail sturen waarin ik prijzen aanvraag voor de soorten die jullie hier noemen. Ik zou zeggen maak een lijstje en dan stuur ik morgen om 19:00 een mail met de vraag wat al die soorten kosten.

Verzendkosten = 135 euro per doos. Momenteel betaal ik dat alleen maar dat kunnen we dan natuurlijk delen.
Doos = 25 euro
5% van de hoofdsom komt er bovenop om bij te dragen aan wetenschappelijk onderzoek.

LET OP! Het gaat hier alleen om soorten die eigenlijk niet echt geschikt zijn voor tropische bakken. Mocht je een bestelling plaatsen dan wordt die pas besteld nadat er betaald is. Afname is uiteraard verplicht, ik zit niet te wachten of dozen met dieren waar ik geen ruimte voor heb of geen behoefte aan heb.
 
Laatst bewerkt:
Middelandse zee zou toch al 24°C moeten kunnen verdragen zou ik denken nee?
Denk dat hij bedoeld dat de meeste dieren te groot worden, denk ook dat ze zich het meest thuis voelen in een echt middellandse zee biotoop. Dat zich veel meer op wieren en dergelijke richt. Maar die kleine grondels kunnen misch wel. Der zijn wel koralen in de middellandse zee, maar volgens mij niet echt zo’n heel groot rif zoals in de rode zee enz.
 
De middelandse zee is nogal een breed begrip. Besef goed dat de wateren rond Italië in de winter afkoelen naar 16 graden. Met andere woorden de meeste soorten hebben echt wel een koude periode nodig.
 
Wow! Daar zitten mooie soorten tussen, maar denk toch wel dat een manco’s net iets te groot is voor mijn 130 liter bakje;)
Zo'n haai zou ook prachtig zijn in mijn bakje. Past net niet :c

Maar zitten gave soorten tussen, erg mooi!
 
Persoonlijke favoriet van mij die ik ga bestellen is Galathea strigosa. Leuke is wel dat deze soorten eigenlijk allemaal op kamer temperatuur kunnen. Dus als je een bak hebt draaien zonder verwarming zit je al goed.
 
Persoonlijke favoriet van mij die ik ga bestellen is Galathea strigosa. Leuke is wel dat deze soorten eigenlijk allemaal op kamer temperatuur kunnen. Dus als je een bak hebt draaien zonder verwarming zit je al goed.
Zou bijna nog een noordzee bak neer willen zitten :ROFLMAO: Maar ben bang dat dan de hele bovenverdieping door zakt...
Ben heel erg benieuwd wat je nog meer van plan bent! Volg je dagboek met veel intresse!
 
Zou bijna nog een noordzee bak neer willen zitten :ROFLMAO: Maar ben bang dat dan de hele bovenverdieping door zakt...
Ben heel erg benieuwd wat je nog meer van plan bent! Volg je dagboek met veel intresse!
Ben nog van plan om wat vangtripjes te maken naar Vlieland, Zeeland en Bretagne. Helaas is het bakje maar 110 liter dus zal eind deze zomer wel vol zitten.

Met een 60 liter bakje kan je al een hoop hoor, die past er vast nog wel bij ;)
 
Ben nog van plan om wat vangtripjes te maken naar Vlieland, Zeeland en Bretagne. Helaas is het bakje maar 110 liter dus zal eind deze zomer wel vol zitten.

Met een 60 liter bakje kan je al een hoop hoor, die past er vast nog wel bij ;)
Oeh bretange! Kom daar ieder jaar, zie vaak trombus slakjes en kleine anemonen op het stand. Vang ook regelmatig garnaaltjes en krabbetjes. Heremiet kreeftjes zijn er in overvloed! In bepaalde periodes zien we ook vaak kwallen. Lijkt me niet iets voor 110 liter, maar toch leuk haha. Volgens mij kan je daar echt wel leuk slagen.
 
  • Like
Reactions: SKT
Oeh bretange! Kom daar ieder jaar, zie vaak trombus slakjes en kleine anemonen op het stand. Vang ook regelmatig garnaaltjes en krabbetjes. Heremiet kreeftjes zijn er in overvloed! In bepaalde periodes zien we ook vaak kwallen. Lijkt me niet iets voor 110 liter, maar toch leuk haha. Volgens mij kan je daar echt wel leuk slagen.
Ik verwacht daar inderdaad wel wat leuks te vinden! Wanneer het weer kan wil ik ook graag met een garnalenkotter mee, kijken of ik zo wat kan regelen.
 
Spijtig dat je noorden van nederland zit anders had ik wel wat intresse in een paar.
Denk niet dat het zo bevordelijk is van wanneer jij ze aankrijgt om ze dan direkt terug te versturen naar belgie?
 
  • Like
Reactions: SKT
ik heb een complete prijslijst gekregen, zou iedereen die interesse daarin heeft mij even een privebericht kunnen sturen met zijn 06 erin?

Ik geef iedereen de tijd tot zondag 25 april 20:00 omdat te doen. Daarna maak ik een groepsapp aan en kunnen we bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Spijtig dat je noorden van nederland zit anders had ik wel wat intresse in een paar.
Denk niet dat het zo bevordelijk is van wanneer jij ze aankrijgt om ze dan direkt terug te versturen naar belgie?
Nee dat lijkt mij niet bevordelijk. Tegen een Nederlander zou ik zeggen; Wil je wat moois? Dan moet je daar soms even voor reizen.

Maar België is wel erg ver, dat snap ik dan ook wel weer.
 
Bovenaan