Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

VANGDAG ZA 24 SEPT.

euh of tomaten vanger natuurlijk, je weet maar nooit.... ;)
 
Danos zei:
euh of tomaten vanger natuurlijk, je weet maar nooit.... ;)

De woordvoerder van de NBBZ koudwatergroep wil graag zijn medewerking verlenen denk ik, dit is de heer Robbenrecht, adres staat in HZ.

Ik juich het toe, het is een wezenlijk onderdeel van onze hobby en ben blij dat op ons forum de groep erg actief is!!

Wij, Dennis en ik zijn van mening dat jullie volgend jaar zeker niet mogen ontbreken!!

Voor de techniek zorgen wij wel, maak je daar maar geen zorgen over.

Alf. J Nilsen is ook een zeer vervent fan van koudwater, misschien kunnen we daar ook nog wat mee doen voor jullie (en ons, vind het zelf ook prachtig).
 
Even inhaken op hetgeen Jan Harbers zei:

Afgelopen zaterdag zijn we verschillende keren benaderd over iets over koudwater op degelijke dagen. Op zondag moest ik Alf J Nilsen terugbrengen naar schiphol. Deze Noor in hart en nieren begon toenvallig óók over het koudwatergebeuren en dat het toch wel jammer was dat dat deel onderbelicht was. Toen ik heb vertelde dat we op dit forum een apart en aktieve Noordzee-gemeenschap hebben was ie aangenaam verrast.

Nilsen weet daar als geen ander over te vertellen en daar hij heeft laten weten volgend jaar met plezier terug te komen kunnen we hem vragen hier iets over te vertellen. Ik weet nu al vrij zeker dat ie er met plezier op in zal gaan.

Zolas jullie zullen begrijpen is het nog te vroeg om er echt harde beloften over te doen maar we houden het zeker warm.

De heer Robbenrecht heeft trouwens laten weten op korte termijn een artikeltje koudwater bij de redactie van HZ te zullen aanleveren.
 
klinkt allemaal erg goed, leuk dat er van jullie kant uit zoveel enthousiasme en interesse bestaat voor het hele koudwatergebeuren.

Misschien is het wel een leuk idee om dhr Robbenrecht eens uit te nodigen, als we weer eens een vangdag hebben, om nader kennis te kunnen maken.

groeten Daan
 
Danos zei:
klinkt allemaal erg goed, leuk dat er van jullie kant uit zoveel enthousiasme en interesse bestaat voor het hele koudwatergebeuren.

Misschien is het wel een leuk idee om dhr Robbenrecht eens uit te nodigen, als we weer eens een vangdag hebben, om nader kennis te kunnen maken.

groeten Daan
Ook ik als warmwaterhouder wil puur uit interesse wel eens een vangdag meemaken. Zeeland is niet zo veraf, en ik ga er ook vaak windsurfen of kiten. Ik heb ook surfpakken, en wil zeker het water mee in.
 
Re: VANGDAG ZA 24 SEPT. - kleine tarbot gratis

Ik volg Stef in z'n post...

maar... aangezien deze thread vrij actief is en wij wel heel erg dringend van onze tarbot af willen, kijk s naar deze link mensen: http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=16485

Ze hebben hier nog een weekje verblijf, daarna is het diepvries binnen... sorry voor het zo cru te stellen...

grtn,
Bart
 
P-W,

Ik zou het ook wel willen, maar helaas kunnen we het niet maken volledig in gevangenschap gekweekte dieren in het wild uit te zetten, dit vnl om te vermijden dat mogelijkse infecties of 'gedomesticeerd' genetisch materiaal (hiermee bedoel ik dus niet gemanipuleerd of zo) in een wilde populatie terecht zou komen... vandaar...

groeten,
Bart
 
ik heb eigenlijk wel interesse in een aantal tarbotjes, ik woon in Breda. Waar moeten de tarbotjes precies worden opgehaald?
 
Stephan Reyntjens zei:
=> meer kan ik er niet aan toevoegen,
tnx Stephan...

=>Danos: laat maar iets weten via mail, ik stuur je m'n werkadres via PB

alvast bedankt,
Bart
 
Hoe groot zijn de tarbotjes eigenlijk ??

Kijk als daan daar toch heen gaat word de rit voor mij al wat korter ;) richting breda :D.
 
Hallo Noordzeeliefhebbers

Vandaag ben ik voor de kust van Katwijk met een kornet op garnalen geweest. Het water was erg vies (veel draadwieren e.d) maar er was voor de aquarianen veel te vangen. Ik kwam veel tarbotjes, tongetjes, zeenaalden, heremietkreeften, enz. enz. tegen. Ook vingen we een leuk visje wat op een snotdolfje o.i.d. leek. Garnalen zaten er ook genoeg, maar die liggen vanavond op m'n boterham.

Groeten, Cees
 
Hey Ichtus,

Vang jij toevalig wel eens kleine poontjes ??
 
Vanwege een vervoersprobleempje kan ik de tarbotjes niet gaan halen in Gent, mocht er iemand zijn die wel die kant op gaat dan houden P-W en ik ons aanbevolen :cool:
 
Ik kom heel regelmatig (bijna elke zondag)van omgeving gent naar zeeland maar dat maakt je rekening nog niet waarschijnlijk?
 
Hallo,

in bijlage een foto om een idee van de grootte te geven...
hoe meer mensen we er een plezier kunnen mee doen, hoe beter... het lokaal waar ze momenteel in verzorgd worden, wordt binnenkort heringericht, vandaar dat we ze niet zelf kunnen opkweken.

hou me op de hoogte!
alvast merci!
Bart

P-W zei:
Hoe groot zijn de tarbotjes eigenlijk ??
 

Bijlagen

  • Tarbot.jpg
    Tarbot.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 128
Hee Rudyc, bedankt voor het aanbod!

Ik zal eerst even moeten afwachten hoe snel mijn auto gerepareerd kan worden, maar als dat op korte termijn lukt dan zou het me wel een flinke rit schelen als je dat zou willen doen. Eventueel zou dat gecombineerd kunnen worden met een duikje. Ik neem nog wel even contact met je op mocht het lukken met de auto.

groeten Daan
 
Jep...ik ben al een tijd op zoek naar kleine poontjes.

Ik zal met 2weken mischien met een garnalenboot mee en hopelijk kan ik er dan een paar bemachtigen.
 
Bovenaan