Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Van 165 liter naar 425 liter hoe kan je dat het beste aanpakken.

martijn1310

ZeewaterForum lid
Beste forum leden.

ik wil graag de overstap maken naar een groter aquarium maar nu twijvel ik over de aanpak.
het levend steen in mijn huidige bak is lang niet genoeg voor de nieuwe bak. maar ik wil wel alles in de nieuwe bak plaatsen.Nu vraag ik me af hoe ik dit moet doen aangezien je met nieuw levend steen gewoon weer een opstart piriode krijgt. Moet ik hiervoor tijdelijk twee aquariums draaien of zijn er andere en betere methodes

ik ben erg benieuwd

gr Martijn
 
Ik zit met het zelfde probleem :biggrin:
Mijn plan tot nu is alles leeg in een grote bak. Oude bak weg nieuwe zetten en alles retour.
Ik weet alleen nog niet of ik de oude stenen allemaal weer ga hergebruiken, doe ik dat niet leg ik ze in de nieuwe sump.
Ik heb bij deze bak rifkeramiek rugplaten gekregen en heb nog een grote pilaar, ook heb ik dood steen in alle maten en vormen dus kan ik daavan gebruiken als het nodig is.
Door dood steen en keramiek te gebruiken hoop ik geen doorstart te krijgen.
Water maak ik wat aan maar het meeste zal ik gaan halen bij edje100 die heeft NZ water op voorraad.
 
Misschien is real reef rock toevoegen een optie voor je? Krijg je niet te maken met pieken. Bij onze laatste verhuizing hebben wij zo ongeveer 35 kg steen toegevoegd zonder problemen. In het begin hebben we wel iets vaker bacteriën toegevoegd met een activator (1x per week in plaats van 1x in de twee weken).
 
Ik maak zelf toch het het liefst gebruik van levend steen.
ik zat al te denken of je dan het beste via marktplaats ingedraaid kan kopen.
 
Ik maak zelf toch het het liefst gebruik van levend steen.
ik zat al te denken of je dan het beste via marktplaats ingedraaid kan kopen.

Zou ik niet doen via marktplaats . Beter bij je viszaak kopen en bij hun indraaien .
 
Bovenaan