Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Twijfel koraal Lobophythum of Sarcophyton

P500

ZeewaterForum lid
Goedemorgen,

Enkele weken een nieuw koraal gekocht maar ik twijfel erg of ik het juste koraal heb gekregen. Bijgaand twee foto's. Het lijkt naar mijn idee meer op een Sarcophyton maar zou een Lobophythum sp. Fluo green polyps moeten zijn. Krijg met geen mogelijkheid de poliepen groen (Straton met fluo setting bijvoorbeeld) en naar mijn idee laat het niet de vingers zien die een Lobophythum zou moeten hebben.

Is er hier iemand die met zekerheid kan zeggen of dit een Lobophythum is?

Dank!
 

Bijlagen

  • PXL_20240403_165236304.jpg
    PXL_20240403_165236304.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 56
  • PXL_20240401_204736772.jpg
    PXL_20240401_204736772.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 56
Bedankt voor de snelle reactie. Ga de winkel nog maar een keer proberen. Had meteen al foto's gestuurd met m'n twijfel maar eerste reactie beetje het bos in gestuurd dat het mogelijk aan het licht zou liggen en vraag of wel het juiste heb gekregen wordt niet beantwoord helaas. 100€ is denk ik een beetje duur voor dit koraal 😅.
 
Heb je het koraal gekocht als "what you see is what you get"?
Zo ja, is het het afgebeelde koraal dat je ontvangen hebt?
Koralen worden heel vaak onder verkeerde namen aangeboden. Maar als de afbeelding klopt heb je wel wat je bestelde.

Wat het zonder plaatje van het koraal dat je zou krijgen, dan heb je gewoon echt niet gekregen wat je bestelde.
 
Gebeurt heel vaak bij ocean store verkeerde koralen leveren. Hele andere als dat je besteld en je krijgt altijd de goedkope binnen toeval?? En zijn fotos zijn bijna allemaal gejat van coral fish en via internet
 
Moet zeggen dat ik verder geen dergelijke ervaringen heb maar eigenlijk bijna enkel producten en levend steen besteld tot nu toe en dat ging prima. De eerste reactie zet me wel een beetje aan het twijfelen maar gaan zien of en hoe het opgelost wordt, heb ze gemaild. Blij nu in ieder geval bevestiging te hebben dat het niet klopt.
 
Het was geen WYSIWYG koraal en ik begrijp heel goed dat hetgeen wordt geleverd dan kan afwijken. Maar dit is wat ik kregen zou moeten hebben https://zeeaquarium-winkel.nl/lobophytum-sp-fluo-green-polyps en dat wijkt naar mijn idee toch wel heel erg af van wat ik gekregen heb (foto's gesloten komen ook niet overeen).
De afbeeldingen op de website zijn ook allemaal Sarcophytons. Dus ze staan onder de verkeerde naam op de website.

Ik ben het geheel met je eens dat het koraal wat je hebt gekregen qua kleur totaal niet lijkt op wat de website belooft.
 
Gebeurt heel vaak bij ocean store verkeerde koralen leveren. Hele andere als dat je besteld en je krijgt altijd de goedkope binnen toeval?? En zijn fotos zijn bijna allemaal gejat van coral fish en via internet
Van de ongeveer 40 koralen die ik heb besteld heb ik ook weleens een verkeerd koraaltje gekregen maar altijd met gelijkwaardige prijs en duurder,dus in dit geval lijkt het idd toeval.
Wel 9 van de 10 keer een groter koraal of meer koppen/poliepen gekregen dan ik besteld had,alles bij elkaar voor honderden euro’s.
 
Nou, de service is in ieder geval goed uiteindelijk. Vandaag al reactie ontvangen en tot een oplossing gekomen. Morgen wellicht al het juiste koraal in huis. Ben benieuwd...

De verkeerd geleverde Sarcophyton is te ruil voor een stekje ofzo mocht er iemand interesse hebben. Zal hiervoor nog wel even een apart topic starten later.
 
Dit is toch wel een heel ander koraal! Polypen komen al een beetje uit na een half uurtje in de bak.PXL_20240422_182758119.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan