Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Trigon 350 van X-centric

x-centric

ZeewaterForum lid
Ook hier mezelf maar eventjes voorstellen, zit ook op een ander forum, maar verschillende input kan soms handig zijn ;-)

Ik ben Ief, 28j, uit Oud-Turnhout.
ben al zowat heel m'n leve bezig met zoetwater, maar wilde al langer een zoutwater aquarium.
Heb dus niet lang geleden een Trigon 350 gekocht, welke reeds was omgebouwd voor zeewater, en heb deze verder verbouwd zodat alle techniek onderin de kast kon.
Ik heb hem nu vandaag gevuld met water en ook steen erin dat ik had overgenomen van iemand. Steen had ik al een tijdje liggen in een oud aquarium in m'n garage met stroming en afschuimer op.
Het was vooral even zoeken om de opvoerpomp en afvoer zo op elkaar af te stemmen zodat ze geruisloos zijn.
Verder ben ik nog van plan om er een kg of 15-20 verse steen bij te leggen, voor het zicht en om gewoon wat vers steen te hebben.

Alvast enkele waarden:
Temp: 25°C
Zout: 1,025
NO2: 0,3
NO3: 3
PO4: Boven de schaal van de testset (na een verdunde test kwam ik op 0.95 PO4, heb reeds wervelbed gekocht voor rowaphos)
Ca: 430
Mg: 1200
Si: 0
Ph: Weet ik niet, morgen testsetje halen ;-)

Hierbij enkele foto's .. :

20120729_165932.jpg20120729_170121.jpg
 
sinds zaterdag zitten er wat extra leven in :)
heb er 2 clownvisjes, 2 poetsgarnalen en een paddestoel leder(Sarcophyton glaucum) in gedaan.
ze doen het nog steeds goed, de leder is wel ineens gaan vervellen, maar zou normaal zijn naar't schijnt.
de visjes eten goed, en ik neem aan dat de garnalen ook wel wat eten van de stenen etc.

ik ga wel nog m'n aquascape moeten veranderen, zodat ik aan 1 kant toch een lager stuk krijg om wat meer koralen kwijt te kunnen met de tijd.
voorlopig mag het zo blijven staan.

waterwaarden vandaag zijn:
Temp: 25,3°C
Zout: 1,024
PH: 8 (hoewel ik de test niet echt duidelijk vindt, is van salifert, andere opties ?)
NO2: 0
NO3: 10 (ietsje te hoog, maar een waterwissel, en nu er verbruikers inkomen zal dit wel dalen ... )
PO4: 0,14 (ook aan de hoge kant, maar ik filter nu over fosfaat absorberende korrels in wervelbed)
KH: 8
Ca: 390 (Calciumreactor is net opgestart, dus zal wel terug bijbenen)
Si: 0
Mg: 1150 (Zit ook Mg in Calciumreactor, dus zal ook wel omhoog gaan)
NH4: 0


zijn er verder nog tests dit ik moet doen ?
 
hey iedereen.
ik zit met een probleem, en niet zozeer met de vissen/garnalen, maar met de paddestoel.
is nog niet open geweest, en heeft een ga in het midden, waardoor bij half los is van z'n voet.
ik heb hem nu op een plaats gezet met mee stroming.
gisteren is hier wel de stroom 1,5u weggeweest, zou dit ermee te maken kunnen hebben, of is er iets niet goed met m'n water ?
 
Bovenaan