Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TIPS DIGITAL FOTOGRAFEREN

;)
f17dbf58b2e09043afeca82a4b0a4bbd.jpg



Groet,
Frode
 
Dit is echt kwijlen! Prachtige plaat Frode. Nu moet ik dus eerst weer ergens zo'n garnaal zien te vinden, dan uitzoeken waar z'n ogen zitten, dan hem nog op het juiste steentje vastplakken, en dan die 105 mm Sigma (mooie lens hoor) ervoor. Dat wordt helaas iets meer dan een paar dagen denk ik.
 
Toch even een vraag er achteraan Frode: corrigeer jij steeds je witbalans? Ik fotografeerde nl. een groene Acro met paarse punten achter in mijn bak, onder de HQI, T5 en Led's die er overdag op staan, en vond dat allemaal wat flets blauwig op de monitor terug. Dus: vissen en koralen die ik voorin de bak fotografeer zijn goed op kleur, maar achterin wil het niet. Zal door de kleurtemperatuur erboven komen, maar feitelijk straalt die over de hele bak.
 
Hoi Hans,

Meestal is het voor mij niet nodig om achteraf de witbalans bij te stellen, maar soms zit de camera er wel eens naast en moet je achteraf aan de slag om de foto een beetje een weergave te laten zijn van wat je met het blote oog ziet.

Kunstlicht is lastig voor digitale camera's, zeker combinaties met LED.


Groet,
Frode
 
Ik kan vaak door te spelen met de sluitertijd, f en iso de kleuren al veel meer waarheidsgetrouw laten overkomen. Witbalans doe ik zelf ook nooit aanpassen.
Groetjes Youri

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
OK, bedankt. Ik moet dus garnalen gaan kopen en met mijn sluitertijd en overige instellingen gaan spelen. Weer wat te doen deze week.
 
Goedenavond!

Met normaal "daglicht" krijg ik de kleuren van de koralen prima op de foto, maar helaas nog niet wanneer het licht blauw wordt.

DSC_2043vierkant.jpg

Graag ontvang ik van jullie wat tips over welke instellingen het beste zijn om bij blauw licht toch die mooie felle kleuren op de foto te krijgen.

blauw.jpg

Ik fotografeer met een Nikon D7200 en Nikkor 18-105mm lens.
 
Bovenaan