Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tarbot die voor 80% wit is en de rest zwart.

voorham

ZeewaterForum lid
Geachte heren/dames

ik heb een half jaar geleden een mini tarbotje gevangen.
Opzich niet heel bizonder. Maar dit visje is een foutje van de natuur.
hij is dus 80% wit en de rest zwart met bruine vlekken.

Normaal gaan ze direct retour... maar deze was wel speciaal.
Nu begint hij uit mijn bak te groeien..Hij is nog niet lastig naar mijn andere vissen
maar verwacht dat dit niet al te lang gaat duren!

Hij is nu 6cm lang..

Mocht iemand hem willen hebben dan hoor ik dat graag.
Mocht men er een foto van willen zal ik deze binnen kort posten!
ik heb er geen haast mee!

groeten
tom
 
Hoi Tom,
Dolfinarium wil hem graag hebben. Dit is het telefoonnummer 0341467472.Met Vriendelijke groet, Manus Boerlage

Geachte heren/damesik heb een half jaar geleden een mini tarbotje gevangen.Opzich niet heel bizonder. Maar dit visje is een foutje van de natuur.hij is dus 80% wit en de rest zwart met bruine vlekken.Normaal gaan ze direct retour... maar deze was wel speciaal.Nu begint hij uit mijn bak te groeien..Hij is nog niet lastig naar mijn andere vissenmaar verwacht dat dit niet al te lang gaat duren!Hij is nu 6cm lang..Mocht iemand hem willen hebben dan hoor ik dat graag.Mocht men er een foto van willen zal ik deze binnen kort posten!ik heb er geen haast mee!groeten tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Tom,

Ondanks dat het een hele bijzondere vangst is, helaas toch niet heel bijzonder. Ik vis zelf enkele jaren vanaf het strand en dit soort, jammer genoeg geen tarbot, kleurafwijkingen vang je met regelmaat. Afgelopen zomer had ik een bot gevangen die aan beide kanten bruin was, terwijl de onderkant normaal wit is. Terwijl ik afgelopen jaar, nog gekker, een redelijke tong had, die aan beide kanten wit was, op de kop na. Dus het het ontbreken van pigment is niet heel bijzonder in de natuur, maar dat wil niet zeggen dat je er niet minder blij mee mag zijn.

Gr Martin
 
Weet niet wat jij onder regelmaat verstaat, maar op de kotter zien wij genoeg vissen voorbij komen en pigment stoornissen bij vissen blijven zeldzaam.
 
Zo rond de 1 a 2% die ik vang heeft deze kleurafwijking. Zeker bij tong zie ik het vaak terug komen.
 
hoi allemaal,

ik vis ook regelmatig op tong/bot in de zomer bij de sluis van ijmuiden hier worden vissen met pigment vlekken wel vaker gevangen 1 op de 100 was goed mogelijk ... wat ik bij andere lees merkte ik ook dat het vooral bij tong was en af en toe bij een bot

groeten jacob
 
Bovenaan