Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Striatus met vreemd gedrag

Steffanito

ZeewaterForum lid
Hi,

Mijn striatus vertoond sinds een dag of twee nogal vreemd gedrag. Als een bronstige hengst…misschien last van z’n hormonen? Hij is ineens helemaal AAN gegaan op z’n spiegelbeeld.. continu aan t flashen met z’n vinnen, en sinds vandaag ook z’n mes aan een kant helemaal uitstaan..

Hij graast verder ook nog prima, eet goed, niet aan t vechten met de andere bewoners. Alleen soms ff tegen de kardinaalbaarsen.

Verveling zou kunnen, of teveel energie. Maar wat doe je daar aan? Minder voeten zullen andere bewoners niet waarderen…

Ik heb 2x 20.000 litter stroming erin..
 
Hi,

Mijn striatus vertoond sinds een dag of twee nogal vreemd gedrag. Als een bronstige hengst…misschien last van z’n hormonen? Hij is ineens helemaal AAN gegaan op z’n spiegelbeeld.. continu aan t flashen met z’n vinnen, en sinds vandaag ook z’n mes aan een kant helemaal uitstaan..

Hij graast verder ook nog prima, eet goed, niet aan t vechten met de andere bewoners. Alleen soms ff tegen de kardinaalbaarsen.

Verveling zou kunnen, of teveel energie. Maar wat doe je daar aan? Minder voeten zullen andere bewoners niet waarderen…

Ik heb 2x 20.000 litter stroming erin..
Toe aan één grotere bakje ?
 
Hij komt uit een meter bak en zit nu in 1,5m. Al sinds een maand...
 
Ja daar lijkt t bijna op…!!

Maar t lijkt bijna alsof hij iets met z’n mes aan die kant heeft. Hij heeft m extreem uitgestoken en hij lijkt niet terug te gaan.
Misschien heeft hij zich klem gezwommen ook ofzo in z’n drukke bui. Leek ook wat schrammen op z’n kop te hebben.. zucht. Is al de tweede keer dat ik een vis kijk te hebben met psychische klachten, zal wel besmettelijk zijn 😜
 
Ik denk dat hij een ontsteking aan z’n scalpel heeft.. Hij staat nu al dagen aan een kant helemaal overeind. En ik zie nu ook een kleine witte materie erachter zitten. Misschien zit er een zandkorrel of iets vast.

Ik denk dat hij hierdoor gestresst en geïrriteerd is. Hij schud/trilt ook af en toe met z’n lijf alsof hij er last van heeft.
Iemand enig idee hoe ik hem hiermee kan helpen? Of dit eerder gehoord?
 
Bovenaan