Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Salifert fosfaatkiller,dosering?

deesjebeesje

Senior Forumlid
Kan iemand de dosering bevestigen, want ik vind precies zo weinig.
Van achter stond erop use 250 ml for up to approx 125-250 gallons, mijn vriend had dan uitgerekend dat ik voor mijn 130 liter water een ongeveer 30 ml zou moeten gebruiken, dus even mini maatbekertje genomen en ik vond het wel heel weinig, zie foto kan dit kloppen dat het zo weinig is?
IMG_5576.jpg
 
Ik heb geen idee hoeveel je ervan moet gebruiken.
Wat ik wel weet is dat 125 gallon 473 liter is. Wil dus zeggen dat je 250 ml gebruikt voor 473 liter.
250ml/473L = te gebruiken per liter 0.5ml.

130 liter voor jouw bak betekend dus snel gerekend 65 ml fosfaat killer.

Ik kan je niet verder helpen, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Je dient fosfaatkiller altijd opbouwend te gebruiken. Een plotseling te grote verandering is schadelijk voor je dieren.

Zelf werk ik niet met dit middel, ik ga Diakat-B gebruiken. Dit wordt voor waterzuivering gebruikt. Het is veel goedkoper en/maar werkt langzamer maar net zo efficient.
 
Je dient fosfaatkiller altijd opbouwend te gebruiken. Een plotseling te grote verandering is schadelijk voor je dieren.

Zelf werk ik niet met dit middel, ik ga Diakat-B gebruiken. Dit wordt voor waterzuivering gebruikt. Het is veel goedkoper en/maar werkt langzamer maar net zo efficient.
heel verstandig
 
heel verstandig

Heb ik van de meester geleerd, meneer aquariumlappie :p

Heb nu 3 kg besteld, daar heb ik voorlopig wel genoeg aan :biggrin:. Weer een goed en goedkoop product uit Duitsland topjes.
 
Heb ik van de meester geleerd, meneer aquariumlappie :p

Heb nu 3 kg besteld, daar heb ik voorlopig wel genoeg aan :biggrin:. Weer een goed en goedkoop product uit Duitsland topjes.
ik heb zojuist weer 25 literzak besteld ,mocht je wat nodig hebben en je hebt zin in een ritje ik heb de groffe en straks ook weer de fijne kom wat ophalen ,kosten nihiel
 
ik heb zojuist weer 25 literzak besteld ,mocht je wat nodig hebben en je hebt zin in een ritje ik heb de groffe en straks ook weer de fijne kom wat ophalen ,kosten nihiel


Hahaha, 25 liter? Zo, dan heb je voorlopig genoeg lijkt me. Als ik ooit in de buurt ben dan kom ik wel even aanzetten.
 
Hahaha, 25 liter? Zo, dan heb je voorlopig genoeg lijkt me. Als ik ooit in de buurt ben dan kom ik wel even aanzetten.
klopt is voor jaren maar betaal waarschijnlijk net zoveel als 5 liter in de reguliere handel dus daarom zo veel en kan het rustig vervangen al werkt het nog een beetje ,de resten gaan de tuin in ,groeien de plantjes lekker van
 
Kan iemand de dosering bevestigen, want ik vind precies zo weinig.
Van achter stond erop use 250 ml for up to approx 125-250 gallons, mijn vriend had dan uitgerekend dat ik voor mijn 130 liter water een ongeveer 30 ml zou moeten gebruiken, dus even mini maatbekertje genomen en ik vond het wel heel weinig, zie foto kan dit kloppen dat het zo weinig is?
IMG_5576.jpg
 
klopt is voor jaren maar betaal waarschijnlijk net zoveel als 5 liter in de reguliere handel dus daarom zo veel en kan het rustig vervangen al werkt het nog een beetje ,de resten gaan de tuin in ,groeien de plantjes lekker van

Ik zou het linkje wel eens willen weten, lijkt me wel interessant om er wat te bestellen.

Het linkje per P B misschien?

Gr Ed
 
Ik zou het linkje wel eens willen weten, lijkt me wel interessant om er wat te bestellen.

Het linkje per P B misschien?

Gr Ed
de link voor ,,gewone,, verpakkingen is gemakkelijk te goolgle,n de bron waar ik 25 literzakken haal geef ik niet vrij om eventuele handeltjes te voorkomen ,de adverteerders hier vrdienen dat niet , en de bron zelf heeft dat ook overigens liever niet
 
de link voor ,,gewone,, verpakkingen is gemakkelijk te goolgle,n de bron waar ik 25 literzakken haal geef ik niet vrij om eventuele handeltjes te voorkomen ,de adverteerders hier vrdienen dat niet , en de bron zelf heeft dat ook overigens liever niet


Nee idd, op dit forum kun je beter niet al te veel prijs geven waar je dingen veel goedkoper kunt halen. Ik had recentelijk nog een hele discussie omtrent EVSA's. Hier in Nederland vragen ze voor één EVSA rond de 50 euro voor, ik koop er 3 voor 50 euro in Duitsland. Idem met diverse andere producten.

Zoek gewoon eens op internet via google, dan kom je wel het een en ander tegen.
 
@aquariumlappie,
Heel logisch hoor :) denk dat 25 kilo ook in eerste instantie wat te voorbarig zou zijn Hahaha.
Maar ik ga eens op zoek Thankx ;)
 
@aquariumlappie: In een andere topic heb je het over dit product dat jullie gebruiken, nu heb ik hier ff op gegoogled en kom op een oude link naar dit forum waarin gesteld word dat je dit spul niet in een filter moet plaatsen. Ik citeer ff een stukje:

"Hoi atje,
Ik heb in November 2007 mijn bak er mee kapot gemaakt ! maar ik heb zelfs een grote fout gemaakt en heb het in een wervelbedfilter gedaan. Resultaat vind je in mijn dagboek terug. Als vergoeding heb ik van de fabrikant van de fosfaatbinder een goeie 10 kilo verschillende fosfaat absorbers van hem ontvangen."

Heb ik het nu goed begrepen dat jij dit wel in een wervelbed/filter gebruikt?
 
@aquariumlappie: In een andere topic heb je het over dit product dat jullie gebruiken, nu heb ik hier ff op gegoogled en kom op een oude link naar dit forum waarin gesteld word dat je dit spul niet in een filter moet plaatsen. Ik citeer ff een stukje:

"Hoi atje,
Ik heb in November 2007 mijn bak er mee kapot gemaakt ! maar ik heb zelfs een grote fout gemaakt en heb het in een wervelbedfilter gedaan. Resultaat vind je in mijn dagboek terug. Als vergoeding heb ik van de fabrikant van de fosfaatbinder een goeie 10 kilo verschillende fosfaat absorbers van hem ontvangen."

Heb ik het nu goed begrepen dat jij dit wel in een wervelbed/filter gebruikt?
ja altijd al gedaan ik ken dit relaas niet en kan er niet over oordelen
deze fabrikant maakt enkel dakat b dus vraag me af welke andere ,enkel de korrelgrofte is er meedere variatie,s en een ''plus'' uitvoering

Een fosfaat killer in een filter proppen ,stekker in stopcontact en draaien maar geeft vroeg of laat problemen

Ik lees en hoor vaak vragen over hoeveel moet in mijn bak aan fosfaatkiller ,antwoord is simpel bij geen fosfaat niets!!!!!!!!

de meeste doen maar wat ,meten !!! meet je geenfosfaat ,stoppen!! en weer rustig aan beginnen met kleine beetjes als fosfaat weer de kop op steekt


zonder meten gaat niks goed en ongecontroleerd ondanks altijd de warschuwingen op overdoseren ed
 
ja altijd al gedaan ik ken dit relaas niet en kan er niet over oordelen
deze fabrikant maakt enkel dakat b dus vraag me af welke andere ,enkel de korrelgrofte is er meedere variatie,s en een ''plus'' uitvoering

Een fosfaat killer in een filter proppen ,stekker in stopcontact en draaien maar geeft vroeg of laat problemen

Ik lees en hoor vaak vragen over hoeveel moet in mijn bak aan fosfaatkiller ,antwoord is simpel bij geen fosfaat niets!!!!!!!!

de meeste doen maar wat ,meten !!! meet je geenfosfaat ,stoppen!! en weer rustig aan beginnen met kleine beetjes als fosfaat weer de kop op steekt


zonder meten gaat niks goed en ongecontroleerd ondanks altijd de warschuwingen op overdoseren ed

In het begin gebruikte ik een eigenmerk van Hennie, dit zou nog weleens dit spul kunnen zijn. Nu heb ik ultra power phos van faunamarin.

Ik heb vanaf m'n eerste bakje standaard een fosfaatkiller in gebruik. Wel erg weinig. In mijn vorige bak 2 theelepels en in deze 4 theelepels, dit hang ik te samen met aktief kool (verschillende kousjes) in een filtertje. Ook meet ik standaard fosfaat mee en deze staat altijd op nul. Altijd bang dat als ik zonder ga werken dit in mn gezicht terug slaat.

Waaraan kan je zien dat dit spul ook tegen je kan werken? Misschien dan toch maar eens zonder draaien, kijken of ik dan verschil kan zien.

iig, heb m'n schoonvader net ff gebeld met de opdracht om ff op z'n werk te vragen of ze hier aan kunnen komen:p
 
Deesjebeesje, er was een forumstoring vannacht waardoor de berichten
niet of onjuist werden geplaatst.

Vandaar dat er slechts een quote staat en mijn tekst is weggevallen.

Hierbij de reactie die er had moeten staan:
Die 30 ml is juist, is echter wel het minimum, met name bedoeld voor
reeds niet al te hoge fosfaat waarde.
Je mag/kunt ook met het dubbele beginnen. En na een paar dagen zelfs meer.

Als je de huidige fosfaat waarde weet kan ik je verder adviseren.

Kans is groot dat het water ook helderder wordt en meer licht op je
koralen komt. Vandaar de geringe hoeveelheid initieel.
 
In het begin gebruikte ik een eigenmerk van Hennie, dit zou nog weleens dit spul kunnen zijn. Nu heb ik ultra power phos van faunamarin.

Ik heb vanaf m'n eerste bakje standaard een fosfaatkiller in gebruik. Wel erg weinig. In mijn vorige bak 2 theelepels en in deze 4 theelepels, dit hang ik te samen met aktief kool (verschillende kousjes) in een filtertje. Ook meet ik standaard fosfaat mee en deze staat altijd op nul. Altijd bang dat als ik zonder ga werken dit in mn gezicht terug slaat.

Waaraan kan je zien dat dit spul ook tegen je kan werken? Misschien dan toch maar eens zonder draaien, kijken of ik dan verschil kan zien.

iig, heb m'n schoonvader net ff gebeld met de opdracht om ff op z'n werk te vragen of ze hier aan kunnen komen:p
dit spul kan niet tegen je gaan werken ,jij zelf (en een ieder met jou) wel door ongecontroleerd een baal van die zooi in te zetten en alle fosfaat uit het systeem te binden ,de koralen enorganismen hebben ook nog wat nodig ,simpel uitgelegt ,blijft er niets over of daald het met een noodvaart zal eea crashen ,meten dus van te voren en kort na inzetten met grote regelmaat
 
ben jij het zelf Habib ?
Deesjebeesje, er was een forumstoring vannacht waardoor de berichten
niet of onjuist werden geplaatst.

Vandaar dat er slechts een quote staat en mijn tekst is weggevallen.

Hierbij de reactie die er had moeten staan:
Die 30 ml is juist, is echter wel het minimum, met name bedoeld voor
reeds niet al te hoge fosfaat waarde.
Je mag/kunt ook met het dubbele beginnen. En na een paar dagen zelfs meer.

Als je de huidige fosfaat waarde weet kan ik je verder adviseren.

Kans is groot dat het water ook helderder wordt en meer licht op je
koralen komt. Vandaar de geringe hoeveelheid initieel.
 
Bovenaan