Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

salifert fosdfaat test

erik6021

ZeewaterForum lid
Kan mij iemand vertellen of het poeder van de salifert fosfaattest droog moet zijn of dat die ietwat vochtig is?
Ik heb een nieuw testsetje en hiervan is het poeder wat vochtig (valt niet van het lepeltje zoals bij andere testjes).
Ik twijfel aan mijn meting met deze test.
 
Het poeder is zo fijn dat hij bij elkaar blijft en daarom vochtig lijkt..

Maar uiteindelijk wil je de salifert fosfaattest niet gebruiken.... veel te onbetrouwbaar en onnauwkeurig..
 
Ook Colombo blijkt behoorlijk betrouwbaar ( voorzover dat is bij PO4 testen) voor een hele goede prijs.
Daarnaast kun je ook een Hanna checker aanschaffen, meest accuraat maar behoorlijk duur...
 
Salifert fosfaattest wil ik nooit meer hebben ! heeft nu Red Sea fosfaat pro dat werkt perfect .
voorbeeld bij Salifert meet ik altijd 0,03 MG/L zou dus goed moeten zijn !!! maar helaas klopte totaal niets van .
heb deze week met Red Sea Fosfaat pro getest en wat blijkt ik staat gewoon op 0,64 veel te hoog .
ook met Hanne shec getest en ook op 0,5 veel te hoog .
de winkel heeft het ook met Red Sea pro getest en ook 0,64 .
nu met colombo Fosfaat EX 9 dagen bezig om het terug te brengen en staat nu op 0,1,5 gaat de goede kant op ! ik heb gewoon 8 maanden met de Cyano bakterie zitten worstelen !!! en nu zie ik dat het steeds minder gaat worden .



Het poeder is zo fijn dat hij bij elkaar blijft en daarom vochtig lijkt..

Maar uiteindelijk wil je de salifert fosfaattest niet gebruiken.... veel te onbetrouwbaar en onnauwkeurig..
 
Bovenaan