Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Prijs wild gevangen gele doktor

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor een volwassen gele doktor is uit Hawaï? Aka wat zouden jullie er nu voor over hebben?
Ik heb hem ook zwemmen, vind het toch een knaller. Maar eerlijk gezegd vind ik de blauwe met gele staart zeker even mooi. Ik heb hem weg moeten doen omdat mijn gele en nog een andere er niet moesten van weten. Ik wou eerst de gele weg, maar de vrouw heeft anders beslist. Ik heb de mijne 200 betaald, is wel wat beschadigd aan de rugvin door ruzie met een andere doktervis bij zijn vorig baasje. Moet wel zeggen dacht dat dit veel sneller zou genezen, maar gaat zeer traag. Maar is maak idd, ik vond 200 een 'koopje'. 150 voor de blauwe toen zeker.
 
Mijn gele dokter is deze zomer na 28 jaar in mijn 1000 liter aquarium naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Ik schrok me een ongeluk bij de prijzen die er tegenwoordig voor gevraagd worden. Heb er nu een jonge Veliferum bijgezet. Mijn Picasso, Scopas en Triostegus kijken er nauwelijks naar op, er is (schuil)plaats genoeg om mekaar niet voor de voeten te lopen!
 
Nee inderdaad hoor lengte á zwemruimte / lengte zegt meer dan t aantal liter je kan een bak van 60x50x120 hebben zit je ook op 360 liter maar "zwemruimte" is er niet, waar ik meer op doel is waneer er wel ingelezen is snap je zelf ook wel wat uiteindelijk het formaat van het dier zal wezen en of dat op den duur nog past in jou bak hetzelfde met mensen die "dori's" blijven kopen en na een paar maanden zoiets hebben van hmmmm nee togh maar niet vandaar de vraag
Ten eerste Waar hangt zwemruimte vanaf? Het aantal liters wordt dikwijls als maatstaf genomen. Neem je maakt een shallow reef van 2 meter op 60 cm diep en 35 a 40 cm hoog. Dan heb je voor een zeeaquarium weinig in liters maar wel enorm veel zwemruimte lijkt me. ten tweede koop je een vis waarvan je weet dat hij te groot wordt maar er toch een periode van wil genieten, dan vind ik het geen slechte zaak dat je hem voor een prijsje aan een mede hobbyist verkoopt zodat hij gezellig door kan leven. Natuurlijk moet je dan eerlijk met jezelf zijn en de beest een grotere thuis gunnen van het moment je bak te klein is. ten derde we praten hier niet over een visje van 20 euro dus weet niet of je hier een ondoordachte koop in zou doen of je moet rijk genoeg zijn om 400 euro weg te smijten!
 
Bovenaan