Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Noordzee in de tuin

hvdp

Senior Forumlid
De bak 160/100/80 cm staat nu ongeveer 2 maand

Bewoners:
Grote school koornaarvisjes
puitalen
zeenaaldjes
botervisjes
enkele grondels (weet niet welke aangezien ik deze kleiner dan 1 cm gevangen heb)
stekelbaars
een platvisje (weet niet welke)
oesters, mossels
zeeanjelieren
golfbrekeranemoontjes
verschillende soorten zakpijpen, oa Ciona intestinalis Botrilloides violaceus, deze laatste is zelfs al gegroeid en op PVC pijpen gegroeid.
 
nu dan met fotoos:rolleyes:
 

Bijlagen

  • nz23..jpg
    nz23..jpg
    82,6 KB · Weergaven: 46
  • nz16..jpg
    nz16..jpg
    58,5 KB · Weergaven: 42
  • nz14..jpg
    nz14..jpg
    89,1 KB · Weergaven: 80
  • nz04..jpg
    nz04..jpg
    60,2 KB · Weergaven: 42
en nog
 

Bijlagen

  • nz37..jpg
    nz37..jpg
    88,8 KB · Weergaven: 40
  • nz33..jpg
    nz33..jpg
    88,4 KB · Weergaven: 40
  • nz31..jpg
    nz31..jpg
    95 KB · Weergaven: 46
De bak 160/100/80 cm staat nu ongeveer 2 maand
Hallo hier een reactie uit Breskens,

Ziet er goed uit ,een mooi heldere bak oogt het.
Hoe hou je hem koel met deze temperatuuren? kun je toch elke week verversen?
Hou je goed je schaaldieren in de gaten! ze willen zich met deze temperaturen nog al eens voortplanten(zaad schieten) is geen pretje voor je filters.
Sucses ermee.

Mvrg J. Willemsen
Bewoners:
Grote school koornaarvisjes
puitalen
zeenaaldjes
botervisjes
enkele grondels (weet niet welke aangezien ik deze kleiner dan 1 cm gevangen heb)
stekelbaars
een platvisje (weet niet welke)
oesters, mossels
zeeanjelieren
golfbrekeranemoontjes
verschillende soorten zakpijpen, oa Ciona intestinalis Botrilloides violaceus, deze laatste is zelfs al gegroeid en op PVC pijpen gegroeid.
 
Het was dan toch gelukt om de koornaars met een net te vangen!

In de voormiddag scherm ik de bak af tegen direkt invallend zonlicht, zelfs op hete dagen wordt het water niet veel warmer als 22°C maar heb een ventilator klaar en als backup in noodgevallen 2 zware koelers.

Helaas was de bak nog niet af voor de hittegolf, de haaitjes hebben dit niet overleefd :(

Het lukt me trouwens niet om jouw vijver te bekijken, thuis niet en ook niet op het werk.
 
rotkrabben hebben 2 zeenaaldjes te pakken gekregen.
Krabben zijn meegelift met wat wieren en heel snel gegroeid, dus zo snel mogelijk er uit en mogen dan bij de murenen gaan zwemmen.

De B violaceus is wat beschadigd, zit namelijk op een oester en die wil niet blijven stilliggen, valt steeds van de PVC buizen.

Aangezien de zakpijpen het goed doen ben ik er nog enkele gaan bijhalen.
Zal straks nog eens wat fotoos nemen.
 
héh!!!
In Leuven....!!!action
Waar het mooiste oude gebouw staat (kerk op het plein) en het mooiste nieuwe gebouw:
Het vroegere gebouw van de boerenleenbank= CERA.
We hebben daar de glazen leuningen (1500 mtr) aangelegd op alle vides en trappen!!

Mvg, Jan
 
PC maar lukt niet om je vijver te bekijken.

Als je in de buurt bent laat maar weten, altijd welkom.

Ah ja het glaspaleis, die arme banken toch zo weinig geld dat de regering moet toestoppen, waar zou alles gebleven zijn?:confused:
 
PC maar lukt niet om je vijver te bekijken.

Als je in de buurt bent laat maar weten, altijd welkom.

Ah ja het glaspaleis, die arme banken toch zo weinig geld dat de regering moet toestoppen, waar zou alles gebleven zijn?:confused:
Hmmm, ik hoor dat hier vaker...., maar als je naar de volgende link gaat doe je dan precies wat er staat?
Het kan wel 30 of 40 sec duren voor dat je een witte regel bovenaan krijgt om een klein programmaatje te installeren....!!
http://www.borgbeveiligingen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=2
En gebruik je wel browser Explorer??
Ik vind mijn vijver er helemaal uit zien als het ondiepe van de Grevelingen....
Ben wel weer druk met bladgroen verwijderen...!:biggrin:
 
ondertussen echt een afschuimer moeten plaatsen, zo een grote school koornaars daar wil wat eten in. Ondertussen zijn de grondeltjes groot genoeg om niet door het 'overloopnet' te geraken.

Helaas had ik 2 krabben over het hoofd gezien en zijn de 2 laatste zeenaaldjes ook opgegeten:(

De afschuimer was wel 2 dagen overuren aan het draaien...

De bak ziet er momenteel niet heel mooi meer uit, aangezien door zo lang zonder afschuimer te moeten draaien er toch wat draadalgen in zitten.

De puitalen zijn ongelooflijk schuwe vissen, ik zie ze enkel als het donker is.
 
tijd voor wat meer fotoos
 

Bijlagen

  • don004.jpg
    don004.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 20
  • don002.jpg
    don002.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 16
  • don006.jpg
    don006.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 14
...
 

Bijlagen

  • hon001.jpg
    hon001.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 19
  • hon006.jpg
    hon006.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 21
  • hon007.jpg
    hon007.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 21
ov002.jpgov004.jpg
 
Bovenaan