Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nog een nieuweling :D

JacqJoost

ZeewaterForum lid
Goedemorgen allemaal!!

Even voorstellen ik ben Jacqueline en samen met mijn partner woonachtig in de buurt van Amsterdam, in het dagelijks leven ben ik werkzaam als fotografe en samen met mijn partner een groot vissen liefhebber (om te doen en te kijken maar niet om te eten haha)
Ik ben me aan het verdiepen in de wereld van het nano zeewater-aquarium, ik heb toen ik nog in Gelderland woonde een Jewel Rio 244 gehad met prachtige zoetwater vissen, het was een prachtig aquarium alleen ik heb altijd het gevoel gehad dat het 't gewoon niet was, ik miste iets alleen wat kon ik niet bedenken op dat moment.. Inmiddels ben ik wat jaren aquariumloos verder en nu merk ik dat ik het ontzettend mis, maar dat ik wel wat meer uitdaging wil hebben op aquarium gebied. Ik heb een partner die helemaal gek is van vissen en heeft vroeger ook een zoutwaterbak gehad, maar ook hij is een beetje uitgekeken op het (relatief) makkelijke zoetwater wezen. Vandaar onze stap om langzaam aan naar zoutwater te gaan. Maar vanwege ons ruimte gebrek bij voorkeur een klein (nano)aquarium.
Ik ben nog niet van plan direct een bak aan te schaffen en mijzelf direct in het diepe te gooien, eerst wil ik het e.e.a. rustig lezen en vragen stellen... Ook ben ik van plan een fotodagboek bij te gaan houden als we daadwerkelijk met een bak gaan starten. Maar daar hebben we nog even geduld mee dus haha

Ik begrijp uit diverse berichten die ik al heb gelezen dat het starten met een kleine bak (rond de 30/40L) een grotere uitdaging is dan het starten
met een bak van plusminus 60-100 liter, alleen staat onze woning het (helaas) niet toe om met een grotere bak te beginnen omdat het maar een vrij klein appartementje is, heeft er iemand ervaring met zo'n klein bakje tot en met 40 liter?

Tips, trucs, adviezen alles is welkom :D

Lieve groetjes Jacqueline
 
Bovenaan