Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw in de "zeewater" wereld.

Petert

ZeewaterForum lid
Goedeavond,

Graag zou ik mezelf even kort voorstellen.
Ik ben Peter, 31 jaar oud, vader van een zoontje en met z'n drietjes wonen wij in Nijmegen.
Ik zelf ben al wel einige jaren actief in de aquariumhobby echter in zoetwater.

Wij zijn in januari dit jaar verhuisd en in juni dit jaar is onze zoon geboren. Nu we alles in ons nieuwe huis op orde hebben wilde ik graag een aquarium in de woonkamer.
Mijn vriendin vond dit ook een leuk idee, echter is zoetwater was maar een beetje "saai" vond ze.
Na een bezoekje aan Dabrowski (op steenworp afstand van onze nieuwe woning) was haar interesse in een zoetwater aquarium tot 0 gedaald.

We hebben dus besloten om een zeeaquarium te gaan opstarten. De omscholing is reeds enkele weken aan de gang, waarbij ik me vooral met de techiek bemoei en Inge zich met de waterwaardes, levend steen, koralen, vissen voor t.z.t. Ze is driftig aan het studeren in het boek van Tanne.

We hebben inmiddels een aquarium gekocht (50x50x50) en zal zo snel mogelijk ook even een dagboek maken om de voorderingen te delen.

Tot ziens op het forum.
 
Hallo Peter & Inge,

Veel plezier met deze verslavende hobby.Neem echter wel de tijd en loop niet te hard van stapel.
Veel modehobbyisten gaan te snel en als het dan fout loopt kost het vaak veel geld en is de lol er snel af.
Laat je vooral ook door Marek adviseren hij weet waarover hij praat.

Groetjes Jan:biggrin:



Goedeavond,

Graag zou ik mezelf even kort voorstellen.
Ik ben Peter, 31 jaar oud, vader van een zoontje en met z'n drietjes wonen wij in Nijmegen.
Ik zelf ben al wel einige jaren actief in de aquariumhobby echter in zoetwater.

Wij zijn in januari dit jaar verhuisd en in juni dit jaar is onze zoon geboren. Nu we alles in ons nieuwe huis op orde hebben wilde ik graag een aquarium in de woonkamer.
Mijn vriendin vond dit ook een leuk idee, echter is zoetwater was maar een beetje "saai" vond ze.
Na een bezoekje aan Dabrowski (op steenworp afstand van onze nieuwe woning) was haar interesse in een zoetwater aquarium tot 0 gedaald.

We hebben dus besloten om een zeeaquarium te gaan opstarten. De omscholing is reeds enkele weken aan de gang, waarbij ik me vooral met de techiek bemoei en Inge zich met de waterwaardes, levend steen, koralen, vissen voor t.z.t. Ze is driftig aan het studeren in het boek van Tanne.

We hebben inmiddels een aquarium gekocht (50x50x50) en zal zo snel mogelijk ook even een dagboek maken om de voorderingen te delen.

Tot ziens op het forum.
 
Hallo Jan,

Dank voor je bericht.
Verslavend? In welke zin is het verslavend? Heb ik over een jaar meer dan 1 bak? :)

Wij starten lekker rustig aan op. Ik heb geen haast. Ik ben dit ook wel met zoetwater gewend, echter is die periode wel wat korter over het algemeen.
Komend weekend beginnen we met zoetwater test om te kijken of alles dicht is, en of alles zo stroomt als ik in therorie heb bedacht.:biggrin:

Marek is de jongen van Dabrowski neem ik aan dan? Heb hem wel al gesproken inderdaad.

Groetjes
 
hahah verslavend in de zin, hier werkt het hele gezin al mee het zoutwatervirus is erg verslavend. Veel succes met je start.


groet Bob van Wijngaarden
 
Welkom, leuke introductie! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Bovenaan