Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

@Jack R komt goed 😉

Verder:
Gister 25 kg Indo levend steen ontvangen.
IMG_2753.jpeg
IMG_2755.jpeg

Framepje onder het ATO vat gemaakt.
IMG_2756.jpeg

En de overloop gePVCt.
IMG_2754.jpeg
Wat een feest dat dit nu geen geklooi in een onderkast behelst.
 
Steen dr in
IMG_2760.jpeg

Gietvloer dr in.
IMG_2765.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie strakke bodem zeg. Leuk idee, ik vermoedt dat je verder geen bodembedekking gaat gebruiken?
 
Een andere kans die ik niet kon laten liggen.
IMG_2746.jpeg
Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomen😉
 
Dat is een mooie strakke bodem zeg. Leuk idee, ik vermoedt dat je verder geen bodembedekking gaat gebruiken?
Nee hoor. Komt gewoon zand in. Maar als het dan een keer op een plekje wegwaait, dan ziet dat er niet storend uit.
Bijkomend voordeel, het beschermt de bodem tegen stoten.

Is dat een bodem met hars ?
Klopt. Epoxy giethars.

Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomen😉
Kleur is en was al prima. Hele mooie abberante kleuring. Naar de staart toe steeds meer vlekjes gewone scopas.
Was erg schuw de eerste dagen, vanochtend deed ie een voorzichtige eerste poging om mee te eten met alle andere vissen.
Nori snoept ie van alleen als ik niet kijk ;)
 
Laatst bewerkt:
goed idee zeg die epoxy , daar zou je ook een mooie scape mee kunnen maken op de achterwand.
Aquarium op z'n kant , stenen neerleggen naar wens en dan 1cm epoxy er in laten vloeien , zaakje zit dan muurvast .
 
goed idee zeg die epoxy , daar zou je ook een mooie scape mee kunnen maken op de achterwand.
Aquarium op z'n kant , stenen neerleggen naar wens en dan 1cm epoxy er in laten vloeien , zaakje zit dan muurvast .
Als achterwand zou ook tof zijn ja! Je kan allerlei pigmenten krijgen, dus blauw of zwart of goud met glitters is ook allemaal mogelijk.
Ik weet niet hoe goed epoxy hecht aan glas.
Ik zou de stenen dan vastkitten en daarna de epoxy gieten.

Overigens is de epoxy bodem niet mijn idee, maar heb ik het idee gejat van Michel (@mefisto).
 
Laatst bewerkt:
Sinds vrijdag draait de bak mee op de sump.
IMG_2772.jpeg

Ook maar even een ververstonnetje gemaakt.
Er komt nog een onderstel met wielen onder.
IMG_2774.jpeg

Afschuimer in de sump.
IMG_2775.jpeg

Nog wat vissen plaatjes:
IMG_2788.jpeg
IMG_2798.jpeg
IMG_2793.jpeg
IMG_2801.jpeg
 
Kijk aan! Dat ziet er super tof uit! Heb je de tube inmiddels ook binnen en geïnstalleerd nu de bak draait?
 
Eerste visjes zitten in de nieuwe bak.
IMG_2828.jpeg

Frame met eerste deel verlichting ook teruggehangen. Die lightbars waren verschrikkelijk om bevestigd te krijgen. Maar een beetje twee-componenten lijm bood uitkomst.
IMG_2824.jpeg

Met de mitras aan
IMG_2826.jpeg
 
Ziet er profi uit hoor! Wat is die pvc aansluiting links voor in de bak?

En die overloop is erg mooi. Is dat zo gekocht van een standaard merk of maatwerk?
 
Mooie voortgang van je nieuwe aquarium.
Wat voor vijl visje is dit? Patroon ziet er anders uit als de reguliere Acreichthys tomentosus.
1710712583252.png
 
Laatst bewerkt:
Vanavond alle dieren uit het mangrove biotoopje en de gele scopas naar het nieuwe systeem verhuist.

Zaterdag gaat dit bakje leeg. Mocht iemand er heel toevallig plek voor hebben en er graag verder aan knutselen, laat het even weten.
IMG_2844.jpeg
 
De scopassen naast elkaar:
IMG_2890.jpeg
 
Vissen in de nieuwe bak hebben het prima naar hun zin. Volgend weekend verhuizen de rest van de dieren uit de oude bak naar de nieuwe.


Het vissenbestand:
- 2 Siganus uspi
- 6 Neopomacentrus cyanomos
- 2 Zebrasoma scopas (1 gele, 1 gewone)
- 2 Rudarius ercodes
- 1 Meiacanthus kamoharai
- 2 Helcogramma maldivensis (in de sump)

De opstart is heel rustig en soepel verlopen:
- 10/2 sumps draaiende met steen uit oude bak
- 22/2 25 kg Indonesisch levend steen erbij
- 1/3 hoofdbak draait mee
- 15/3 eerste vissen erin
- 17/3 licht aan plus eerste clean up crew
- 21/3 dokters plus nog een paar vissen en wat clean up crew uit oude bak over
- 22/3 eerste zand erin
- 7/4 bruine fase zo goed als voorbij, beetje groen en vooral veel rose van de kalkalgen die opkomen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan