Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn nano naquarium aquatlantis 40 liter

KarenB

ZeewaterForum lid
DSCN4688.jpg

Ik heb gisteren mijn nano aquarium van 40 liter opgestart. Ik ben een complete leek op het gebied van zee aquariums maar ben de uitdaging aan gegaan:biggrin:
Alle tips zijn uiteraard welkom :).
Ik heb gekozen voor stenen die door mensen gefabriceerd zijn maar evenzeer de bacteriën bevatten die nodig zijn en ze bevatten geen vervelende beestjes die je niet in je aquarium wil hebben. Verder heb ik ook gekozen voor levend zand maar die mag ik volgens de winkel pas over 5 dagen toevoegen.
Vroeg mij wel af, ik heb een eiwitafschuimer in mijn bakje maar die maakt veel lawaai, is dit normaal? Kan daar eventueel iets aan doen?

Groetjes Karen
 
Welke afschuimer heb je dan?
 
Hoi Karin,

Heb ook zo'n zelfde bakje staan! Half jaar geleden gekocht met Sunrise controller.
De afschuimer (als je het een afschuimer kunt noemen) hebben we niet meer aanstaan.
Niet alleen de herrie, maar hij voldoet geheel niet. Minpunt vd aquatlantis nano marin.
Ook te weinig stroming, vanwege de kleine pompjes.

Met alleen een filterspons werkt ie verder goed.
Vreemd is wel dat de lps koralen het niet doen in de bak, maar de sps (ja, je leest het goed) blijven
gewoon in leven en groeien gewoon door. Alleen de kleur is niet optimaal vanwege het nitraat.

Heb dit bakje gewoon om kauderni's op te kweken. Voor het wat mooiere koraal heb ik een
aquamedic blenny advanced erbij gezet, nadat ik de grote bak (RSM 650) heb verkocht.

Ik hoop dat je niet net zoveel als ons hebt betaald voor je 40 liter bakje (350,-), want dan krijg je niet wat wilt.
 
Hoi Karin,

Heb ook zo'n zelfde bakje staan! Half jaar geleden gekocht met Sunrise controller.
De afschuimer (als je het een afschuimer kunt noemen) hebben we niet meer aanstaan.
Niet alleen de herrie, maar hij voldoet geheel niet. Minpunt vd aquatlantis nano marin.
Ook te weinig stroming, vanwege de kleine pompjes.

Met alleen een filterspons werkt ie verder goed.
Vreemd is wel dat de lps koralen het niet doen in de bak, maar de sps (ja, je leest het goed) blijven
gewoon in leven en groeien gewoon door. Alleen de kleur is niet optimaal vanwege het nitraat.

Heb dit bakje gewoon om kauderni's op te kweken. Voor het wat mooiere koraal heb ik een
aquamedic blenny advanced erbij gezet, nadat ik de grote bak (RSM 650) heb verkocht.

Ik hoop dat je niet net zoveel als ons hebt betaald voor je 40 liter bakje (350,-), want dan krijg je niet wat wilt.
Hoi,
Ja die sunrise controller heb ik ook. Ik heb hetzelfde betaald als jij. En ik moet zeggen dat alles tot nu toe heel goed gaat. Mijn waterwaardes blijven goed op peil.

Groetjes Karen
 
Hoi Karen,

Goed om te zien dat ie goed draait!

Ik heb een van de stromingspompjes vervangen door een iets zwaardere van Tetra (afstelbaar), zodat ik nog
meer stroming heb. Moet zeggen dat de koralen hier positief op reageren!
 
Hallo,
Ik heb mijn stromingspompje vervangen door een nieuwe van het merk Jebao wavemaker en nu heb ik voldoende stroming in mijn bakje en kan het altijd harder zetten (staat nu op het laagste).

Ik heb er ook wat foto's bij gevoegd van hoe mijn bakje nu is :)

Groetjes KarenDSCN4813.jpgDSCN4812.jpgDSCN4818.jpgDSCN4815.jpgDSCN4814.jpg
 
leuk hoor, wat betreft de afschuimer.. ben zelf tevreden over de hydor slim skim 135.35, heb deze in mn 30l bakje in de woonkamer staan.
 
Heeft er iemand ervaring met een vis met bloemkoolziekte? Hoe krijgen ze dat? En wat kan je er aan doen?
Groetjes Karen
 
Over welke fis heb je het dan?

Is volgens zo wie een bacteriele infektie
 
Bovenaan