Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn nano naquarium aquatlantis 40 liter

KarenB

ZeewaterForum lid
DSCN4688.jpg

Ik heb gisteren mijn nano aquarium van 40 liter opgestart. Ik ben een complete leek op het gebied van zee aquariums maar ben de uitdaging aan gegaan:biggrin:
Alle tips zijn uiteraard welkom :).
Ik heb gekozen voor stenen die door mensen gefabriceerd zijn maar evenzeer de bacteriën bevatten die nodig zijn en ze bevatten geen vervelende beestjes die je niet in je aquarium wil hebben. Verder heb ik ook gekozen voor levend zand maar die mag ik volgens de winkel pas over 5 dagen toevoegen.
Vroeg mij wel af, ik heb een eiwitafschuimer in mijn bakje maar die maakt veel lawaai, is dit normaal? Kan daar eventueel iets aan doen?

Groetjes Karen
 
Welke afschuimer heb je dan?
 
Hoi Karin,

Heb ook zo'n zelfde bakje staan! Half jaar geleden gekocht met Sunrise controller.
De afschuimer (als je het een afschuimer kunt noemen) hebben we niet meer aanstaan.
Niet alleen de herrie, maar hij voldoet geheel niet. Minpunt vd aquatlantis nano marin.
Ook te weinig stroming, vanwege de kleine pompjes.

Met alleen een filterspons werkt ie verder goed.
Vreemd is wel dat de lps koralen het niet doen in de bak, maar de sps (ja, je leest het goed) blijven
gewoon in leven en groeien gewoon door. Alleen de kleur is niet optimaal vanwege het nitraat.

Heb dit bakje gewoon om kauderni's op te kweken. Voor het wat mooiere koraal heb ik een
aquamedic blenny advanced erbij gezet, nadat ik de grote bak (RSM 650) heb verkocht.

Ik hoop dat je niet net zoveel als ons hebt betaald voor je 40 liter bakje (350,-), want dan krijg je niet wat wilt.
 
Hoi Karin,

Heb ook zo'n zelfde bakje staan! Half jaar geleden gekocht met Sunrise controller.
De afschuimer (als je het een afschuimer kunt noemen) hebben we niet meer aanstaan.