Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn bakkie :)

dank je :)

beetje weinig steen op het moment.
heb het wel bewust gedaan omdat er met de lagere dieren vanzelf
meer stenen in komen :)
 
Een beetje vroeg met het zand mss.Als de algen komen kunnen ze de bodem verstikken,is ook moeilijk zuiver te houden .Er gaat nog een hoop vuil uit de stenen komen.
 
VaVa zei:
Een beetje vroeg met het zand mss.Als de algen komen kunnen ze de bodem verstikken,is ook moeilijk zuiver te houden .Er gaat nog een hoop vuil uit de stenen komen.
ok, de winkelier waar ik het hele zaakje gekocht hebt vertelde me dat het grind er al gelijk in moest.
Als je het grind er pas later in doet wordt het aquarium toch weer een bende of heb ik het nou helemaal mis?
 
Chrimson zei:
ok, de winkelier waar ik het hele zaakje gekocht hebt vertelde me dat het grind er al gelijk in moest.
Als je het grind er pas later in doet wordt het aquarium toch weer een bende of heb ik het nou helemaal mis?
Ben je opgestart met natuurlijk zeewater of aangemaakt zeewater?

Als je met natuurlijk zeewater opstart kan er direct levend zand in. Verder kan je later altijd nog een stuk steen bij zetten.

Groetjes Michael
 
michael zei:
Ben je opgestart met natuurlijk zeewater of aangemaakt zeewater?

Als je met natuurlijk zeewater opstart kan er direct levend zand in. Verder kan je later altijd nog een stuk steen bij zetten.

Groetjes Michael
Ik heb geen Levend zand maar zeeaquarium grind
en gewoon leidingwater met water verbeteraar en Read sea coral pro zout

Maar wanneer zou het grind er dan in moeten? als de bak klaar is om er dieren in te doen?
 
Als de algenfase achter de rug is en er geen vuil meer uit de stenen komt.

Ik hoop dat je bij u goed leidingswater hebt,anders ga je nog veel last hebben van kiezelalgen.Beter was het geweest een osmosetoestel of ionenwisselaar te gebruiken.;)
 
Het kraanwater hier in Zoetermeer smaakt best, maar om er zeewater mee aan te maken - vind ik een beetje "riskant"
Met een inline TDS meter - Total Disolved Solids, oftewel totaal opgeloste stoffen - meet ik zo rond de 245 éénheden, en na zuivering met een osmose-apparaat meet ik er nog maar 1.
Ongetwijfeld filter je met een osmose-apparaat ook enkele goede elementen uit het kraanwater, maar het belangrijkste is dat het nitraat, fosfaat en het silicaat eruit wordt gehaald.

Algen ga je opzeker krijgen, ook als je het had aangemaakt met osmosewater, dat maakt nu eenmaal deel uit van de opstart fase.
Vandaar dat er meestal met een bodembedekking gewacht wordt tot die periode achter de rug is.
Er komt nog wat vuil van de stenen, en samen met de algen maken die je mooie witte bodem-bedekking tot een goen-bruin tapijt wat daarna niet zo makkelijk schoon te maken is.
Dus daar ik zou er nog even mee wachten.

Succes
M.v.g. Jimmy
 
Bovenaan