Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mark's Coral Reef

Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Thanks,

Ja het is altijd even spannend als je een doorstart maakt hoe het aquarium erop reageert.

Heb afgelopen week bij iemand die gestopt was een grote water ton opgehaald om mijn zeewater aan te maken en tevens 4 jerrycans waarvan ik er nu 3 in de schuur heb gezet.
Gisteren tevens wat visjes besteld die dinsdag avond geleverd gaan worden dus ben benieuwd .
Het gaan een symbiose koppelte worden van Garnaal en Goby en tevens 2 mooie lipvisjes de Halichoeres Iridis.
Daarnaast ook 2 zand slakken besteld voor de bodem.



Benieuwd naar je visjes mark...hier in duitseland ook moois gezien visjes en koraal:biggrin: de terug weg haal ik ze op ook dinsdag:p...

ververs je weekelijks?..elke doorstart is spannend met goede zorg komt het goed;)
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

HEt is dat je dan weet dat alles mooier en beter wordt :)
Dat je weer lekker ff het systeem onder deloop kan nemen.
Maar anders dan dat vindt ik dat hersterten maar een noodzakelijk kwaad .
Zit ondertussen al weer weken mn nagels er af te kluiven terwijl ik de vingertjes
gekruisd houdt om maar alle ellende die het kan veroorzaken achterwegen te houden .
Groetjes Rob charite
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Benieuwd naar je visjes mark...hier in duitseland ook moois gezien visjes en koraal:biggrin: de terug weg haal ik ze op ook dinsdag:p...

ververs je weekelijks?..elke doorstart is spannend met goede zorg komt het goed;)
Ja ik ben ook erg benieuwd kan bijna niet wachten haha maar mooi zijn ze zeker wel ik had de lipvisjes laatst bij iemand op de foto gezien die gestopt was met de zeewater hobby en dacht die moet ik ook hebben en symbiose paartje staat sowieso nog op de wishlist.

Verder zit ik nog te twijfelen of ik nog een dokter erbij wil namelijk de Zebrasoma Veliferum en sowieso wil ik nog een Centropyge Loricula maar die moeten nog even wachten daar ik het systeem niet in eens zwaar wil gaan belasten.

Wat denk jij kan het nog een doktertje erbij ?
HEt is dat je dan weet dat alles mooier en beter wordt :)
Dat je weer lekker ff het systeem onder deloop kan nemen.
Maar anders dan dat vindt ik dat hersterten maar een noodzakelijk kwaad .
Zit ondertussen al weer weken mn nagels er af te kluiven terwijl ik de vingertjes
gekruisd houdt om maar alle ellende die het kan veroorzaken achterwegen te houden .
Groetjes Rob charite

Ja inderdaad zo is het je weet alles wordt beter.
En ondertussen zijn mijn vingernagels ook kort haha maar als ik kijk hoe ik nu draai met de sump en techniek moet het allemaal wel goed komen.
Ik heb zeker het idee dat het algen filter wel zijn ding doet daar de ramen er wat langer over doen vies te worden en makkelijker schoon te maken zijn, maar dit zou ook nog gedeeltelijk aan de skimmer kunnen liggen daar deze wel echt netjes zijn best doet en in een weekje tijd wel een mooie beker drap produceerd.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er al mooi uit Mark, ben al benieuwd hoe het er straks uit gaat zien met de toekomst plannen, en nog bedankt voor het glazen bakje.


Groetjes Ferry

Thanks Ferry ik doe mijn beste !!

Ik hoop dat je het bakje kan gebruiken als sump zal toch wel wat beter zijn voor de stabiliteit van de nano en tja ik deed er toch niks mee en een zeewater mattie helpen is dan wel het minste wat je kan doen.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Helaas gisteren geen vissen ingebracht maar de afspraak verzet naar aankomende vrijdag.

Wel goed nieuws als het goed is komen ze de percula vanavond ophalen en staat die niet meer in de weg.
Kan ik daar mooi een kast neer gaan zetten zodat ik weer wat spulletjes kwijt kan en alles niet meer in de weg staat.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Helaas gisteren toch de afspraak maar verzet daar ik mijn dokters en 1 nemo met stip gespot heb.
Meteen een dosis Halt parasit toegevoegd en knoflook in het water gedaan.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Stip lijkt steeds minder te worden gelukkig en eten doen alle vissen nog steeds goed dus alles lijkt nog steeds goed te gaan.
Desondanks gisteren toch een klein beetje in het aquarium zitten rommelen heb namelijk weer 3 verschillende buttons gekocht en deze ook ingebracht en op een paar steentjes geplaatst tevens 2 acro's vast gezet op het rifje zodat deze niet meer omgegooid kunnen worden.

Als ik weer tevreden ben met de resultaten zal ik weer een paar foto's maken en in het dagboek zetten.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Zo vandaag weer aan het knutselen geweest omdat ik een ideetje had voor het refugium.
Komende tijd gaan ze bij mij buiten aan het riool werken en omdat ik ze niet vertrouw komt er een 2e UPS bij te staan voor de streamers.

Daarnaast zat ik met een idee als de stroom uit valt en mijn refugium draait gaat daar de bacterie cultuur natuurlijk ook van dood dus wil ik iets maken als nood stroming die dienst gaat doen als de stroom uitvalt.
Ik heb een relais gemaakt die de stroom door geeft als de net spanning uitvalt en dan een streamer aan gaat van 900l/u in het refugium.
Moet alles alleen nog netjes in een klein kastje gaan maken maar het werkt al wel.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Toch makkelijk als je zelf relais en dergelijk zelf kan maken, was ik maar zo handig, helaas electriciteit en ik, is geen goede combinatie, ik ben begonnen met mijn nano aan te passen, ik heb een daarvoor een dagboek voor aangemaakt het heet" Project Nano 30 ltr XL "

Jouw glazen bakje doet nu dienst als opvangbak en als ik eerlijk moet zijn ziet dat er nu beter uit als de Dennerle:)

Hoe is het nu met de vissen bij jou? Gaat alles goed nu, hopelijk zie ik vandaag nog kans om even te komen naar de bijeenkomst in Hintham, hier de link naar mijn nieuwe dagboek.

[URL="http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?109458-Project-Nano-30-ltr-XL"]http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?109458-Project-Nano-30-ltr-XL[/URL]
 
Zeker makkelijk als je handig bent op dat gebied.
Eventueel kan ik er nog wel een paar maken indien intresse voor een leuk prijsje.

Succes met jou bakkie ga hem weer volgen.

Gisteren even op de meeting geweest wat koraaltjes verkocht voor een mooi prijsje en zelf een klein bhmutron stekje gekregen en 2 kleine heremietjes.

Zal snel weer wat fotos proberen te maken van de laatste aanwinsten heb nu heel wat verschillende buttons staan.
En de opbouw verder afmaken.


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Zo de rust lijkt weer enigzins terug te zijn en de stip niet meer te bekennen.

Gisteren heb ik een water wissel van 80 liter gedaan en dit wil ik morgen nogmaals doen en eventueel dan zondag nog een keertje daar ik de laatste tijd geen wissels heb gedaan om de rust zo veel mogelijk te bewaren in mijn rifje.

Verder heb ik al wat stukken doodsteen in de sump liggen zodat om deze weer in het rif te verwerken zodat dit langzaam aan gebeurt en er niet ineens veel toegevoegd wordt .

Fotos zullen snel weer volgen.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Vanavond maar weer een water wisseltje doen en tevens komt vanavond Ferryl een poets garnaal onderbrengen in mijn Rifje.

Als alles lekker gaat en ik geen andere plannen krijg wil ik teven vanavond of dit weekend weer een wat fotos maken en posten van alle nieuwe button winsten.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Dan hier alvast een kleine preview helaas was de accu op dus heb niet veel fotos kunnen maken.
in ieder geval een overzicht fototje en mijn acrotjes en een klein assortiment van mijn buttons helaas was toen de accu leeg dus niet alle nieuwe buttons staan erop.

PA210028.jpg
PA210030.jpg
PA210031.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

En dan hier een klein overzicht van de buttons die ik heb staan het zijn er meer maar helaas fotos zullen moeten wachten op een volle accu.

PA210032.jpg
PA210033.jpg
PA210034.jpg
PA210035.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

oe dat zijn hele mooie stukkie daar!!!...laat maar lekker groeien:eek:;)..
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Mooie koraaltjes heb je staan! Vind met name die verzameling in elkaar over groeiende buttons erg gaaf!

Meer foto's! ;)
 
Dat is al een ware collectie! Heel mooi hoor Mark :).
Thnx ben er ook erg blij mee momenteel maar staan nog een paar dingen op de Wish list.
Een Euphyllia glabrescens en blauwe buttons.
oe dat zijn hele mooie stukkie daar!!!...laat maar lekker groeien:eek:;)..
Groeien gaan ze zeker doen alles gaat nu best lekker moet ik zeggen alleen de nieuwere buttons nu nog wat meer groeien zo dat mijn button straatje straks af is.
Mooie koraaltjes heb je staan! Vind met name die verzameling in elkaar over groeiende buttons erg gaaf!

Meer foto's! ;)

Thanx heb er mijn best op gedaan om veel verschillende buttons bij elkaar te krijgen zal vanavond de andere kleuren nog even op de foto proberen te zetten moeten alleen nog wat gaan groeien.
En inderdaad die steen is wel erg mooi toch komen de andere zo veel mogelijk op apparte stenen.
Hier nog even een fototje van hoe het eruit ziet zonder de HQI.

uploadfromtaptalk1350910278573.jpg

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Zo hier komt dan reeks 2 met een volle accu.
Eerst de nieuwe aanwinsten buttons en daarna de rest van de kleuren pracht in mijn rifje.
PA210034.jpg
PA210035.jpg
PA210039.jpg
PA210040.jpg
PA210041.jpg
 
Bovenaan