Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

Re: RSM 250 van Lara

Op een vrij plekje nog toch iets anders gekomen als ik in eerste instantie in mijn gedachten had, niet groene maar een blauwe acro dus. Vindt zo;n kleuren combinatie ook mooi.
 

Bijlagen

  • DSC02348 [].jpg
    DSC02348 [].jpg
    50,2 KB · Weergaven: 67
Re: RSM 250 van Lara

2 nieuwe grote koralen, bovenste links een acropora Hoeksemai en rechts een acro Gomezi die nog dieper blauw van kleur wordt.
 

Bijlagen

  • DSC02341 [].jpg
    DSC02341 [].jpg
    64 KB · Weergaven: 60
Re: RSM 250 van Lara

Simpele Montipora Digitata, maar echt paarse poliepen en vooral de groeivorm is echt apart vind ik. Net een palmboompje.
 

Bijlagen

  • DSC02336 [].jpg
    DSC02336 [].jpg
    48,2 KB · Weergaven: 68
Re: RSM 250 van Lara

Een mooi vriendje erbij voor de groene Montastrea, namelijk een 2 kleurige Echinophyllia.
 

Bijlagen

  • DSC02339 [].jpg
    DSC02339 [].jpg
    36,1 KB · Weergaven: 49
Re: RSM 250 van Lara

Mijn doopvond begon teveel te dansen de laatste tijd, ik dacht dat hij last van algen of detrius had waar hij stond op de steen, dus ik heb hem een beetje gepoetst en de steen onder hem ook netjes schoongemaakt. Maar hij hij wilde waarschijnlijk toch een nieuwe plek omdat hij steeds begon te vallen, nu staat hij op een andere plek. Ik zal een andere keer laten zien waar hij nu staat.


Ik hoor graag ideeen waarom hij ineens zo'n rare gedrag, hij stond al bijna een jaar op deze plek en was tevreden.
 

Bijlagen

  • DSC02338 [].jpg
    DSC02338 [].jpg
    45,5 KB · Weergaven: 56
  • DSC02351 [].jpg
    DSC02351 [].jpg
    20,1 KB · Weergaven: 50
  • DSC02358 [].jpg
    DSC02358 [].jpg
    22,2 KB · Weergaven: 51
  • DSC02366 [].jpg
    DSC02366 [].jpg
    37,6 KB · Weergaven: 54
Re: RSM 250 van Lara

Nu nog enkele overzichtfoto's erbij en 2 portretten van roze Caliendrum (ook vrij nieuwe aanwinst trouwens) en gifgroene Sinularia
 

Bijlagen

  • DSC02337 [].jpg
    DSC02337 [].jpg
    48,8 KB · Weergaven: 56
  • DSC02340 [].jpg
    DSC02340 [].jpg
    76 KB · Weergaven: 91
  • DSC02342 [].jpg
    DSC02342 [].jpg
    76,2 KB · Weergaven: 83
  • DSC02350 [].jpg
    DSC02350 [].jpg
    38,6 KB · Weergaven: 67
  • DSC02353 [].jpg
    DSC02353 [].jpg
    43,6 KB · Weergaven: 66
Re: RSM 250 van Lara

Oeps, hele bijzondere aanwinst vergeten, namelijk Neospongodes
 

Bijlagen

  • DSC02352 [].jpg
    DSC02352 [].jpg
    47,2 KB · Weergaven: 57
  • DSC02368 [].jpg
    DSC02368 [].jpg
    49,3 KB · Weergaven: 56
Mijn doopvond begon teveel te dansen de laatste tijd, ik dacht dat hij last van algen of detrius had waar hij stond op de steen, dus ik heb hem een beetje gepoetst en de steen onder hem ook netjes schoongemaakt. Maar hij hij wilde waarschijnlijk toch een nieuwe plek omdat hij steeds begon te vallen, nu staat hij op een andere plek. Ik zal een andere keer laten zien waar hij nu staat.

Ik hoor graag ideeen waarom hij ineens zo'n rare gedrag, hij stond al bijna een jaar op deze plek en was tevreden.

Stroming veranderd ? Je heb in de bak gezeten (nieuwe vriendjes) ook een wijziging in de content
Mijn schelpje is in de tijd geëindigd als voer mossel voor een verdwaalde borstelworm :(

Ps gebruik jij de standaard t5 verlichting en stroming pompen of is er een upgrade geweest
 
Re: RSM 250 van Lara

Stroming veranderd ? Je heb in de bak gezeten (nieuwe vriendjes) ook een wijziging in de content
Mijn schelpje is in de tijd geëindigd als voer mossel voor een verdwaalde borstelworm :(

Ps gebruik jij de standaard t5 verlichting en stroming pompen of is er een upgrade geweest

Ik heb de stroming idd veranderd. Wel niet ineens maar langzaam aangepast en zeker niet teveel op de doopvond gericht. Er zijn ook 2 stukken nieuw levend steen bij geplaatst maar niet in de buurt van de doopvond.
Waar ze nu staat vind ik eigenlijk iets te hoog, maar tenminste onder een grote bos Stylopora. Daar is eigenlijk meer stroming maar er is gewoon geen ander beter plekje te vinden.... Vandaar kan ze tenminste niet vallen.
Ik vond het oude plekje meer geschikt maar we zullen kijken of ze het daar mee eens is.

Er hangen nog steeds T5 lampen boven, wel niet de originele meer van Red Sea, maar aqua medic (5 wit, 1 blauw), zou graag wat meer licht hebben eigenlijk..
naast originele stroming heb ik nog 2 extra pompen van Tunze en er komt morgen/overmorgen nog een pomp bij.
Dank je wel voor je hulp!
 
Re: RSM 250 van Lara

DSC02416.jpgDSC02417.jpg Ik heb toch een andere plek gevonden voor de Doopvont. Volgens mij voelt ze zich daar prima, staat elke dag maximaal open.
 
Re: RSM 250 van Lara

DSC02418.jpgDSC02423.jpgDSC02425.jpgDSC02429.jpgDSC02430.jpg Ik ben bang dat ik mijn mooie Scolymia ga verliezen... Ze laat op één plek steeds meer skelet zien. Ze stond al maanden tevreden op deze plek, niet te veel stroming, ze krijgt s nachts fijn voer (min. 3x per week) en s nachts laat ze haar mooie poliepen zien. Iemand misschien een idee of ik iets voor kan doen?
 
Re: RSM 250 van Lara

DSC02427.jpgDSC02428.jpgDSC02422.jpg Toch weer iets moois. De Wortel koraal laat s nachts zijn mooie poliepen zien, maar overdag slaap hij haha. Ik vind hem erg gaaf.
 

Bijlagen

  • DSC02431.jpg
    DSC02431.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 55
Re: RSM 250 van Lara

:biggrin:hey Lara het ziet er allemaal mooi uit een spetterend bakkie gr jaap
Hoi Jaap, nice weer mooi complimenten van je mogen horen :), dank je wel! En hoe gaat het met de jouwe? Toch zo jammer dat ik geen foto's van je bak hier kan zien... Wanneer komt de tijd?...;)
 
Re: RSM 250 van Lara

:(hey Lara dat gaat nog komen ,eerst even nog uitvogelen hoe de ati werkt zodat alles tot rust komt ,Morgen even een futjipurpel lamp ophalen voor wat meer kleur gr jaap
 
Re: RSM 250 van Lara

Ok dan, als het maar een kwestie van tijd is... Dan wachten wij nog ff op mooie foto's Jaap...:)
 
Laatst bewerkt:
Re: RSM 250 van Lara

Geweldig dit te mogen horen! Dank jullie wel Sander en Linda!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan