Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lange dunne bruine slierten door de bak en op enkele koralen

Juicy

ZeewaterForum gebruiker
Zoals me headline al aangeeft kamp ik al even met dit soort gekke alg/wier. Kan er ook niks over vinden op het forum.

Mijn Bak draait nu ruim 10 weken. Dood opgestart met enkel vers zeewater en bacteriën. Had later wat ingedraaid steen erbij gelegd.

No2 = 0
No3 = 0-2
Po4 = 0,015
Mg = 1500 al aan het verlagen
Ca = 455
Kh = 7,7
Salinity = 35
Ph = 8
Temp = 24,5°C

Ik doe wekelijks mijn wissel van 10-20 procent op mijn netto volume van 263l

Als dit gedaan is keert die aparte wier/alg meteen weer terug.

Lijkt soort spinnenrag wat zich verspreid door de bak.

Ook al onder microscoop bekeken en het zijn geen dinos.

Osmose water is silicaat vrij volgens mijn LFS

Wie herkent dit en heeft de gouden tip.

Foto is erg lastig maken. Maar zal het later even proberen.
 

Bijlagen

  • 1195c123-878b-43a1-9614-19b5cd50db5c.jpeg
    1195c123-878b-43a1-9614-19b5cd50db5c.jpeg
    69,3 KB · Weergaven: 86
  • 73c2c5f0-4977-4498-a497-30c49d8c04c0.jpeg
    73c2c5f0-4977-4498-a497-30c49d8c04c0.jpeg
    114,9 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Zijn overigens zo fijn en dun als een haar. Wekelijks voegde ik ook een dopje seachem stability toe. Hier ben ik even mee gestopt… Kijken of dit het misschien is. Kreeg ook heel snel slijm aanslag op de ruiten.
 
Lijkt een beetje op (rode)flap…. Gezien je lage nutriënten een mogelijkheid….
 
Lijkt een beetje op (rode)flap…. Gezien je lage nutriënten een mogelijkheid….
Rode variant is het iig niet. Ben de nutrienten ook al aan het verhogen. Kijken of dit wat uitmaakt. Silicaat zal ik morgen even testen. Ook na elke wissel die ik doe wordt het weer erger
 
Tevens is het makkelijk weg te wapperen van het koraal. Wat ik dus ook dagelijks doe zodat het niet verstikt. Maar wordt er wel een beetje moedeloos van…
 
er zijn veel verschillende slijmalgen, Idd goed om je sillicaat te testen.. maak je zelf ro water?
 
er zijn veel verschillende slijmalgen, Idd goed om je sillicaat te testen.. maak je zelf ro water?
Nee, deze koop ik bij een sponsor van het forum. En volgens hun zit er geen silicaat in. Maar goed, ik test het morgen zelf even.
 
Merk je dat het in de avond en nacht minder is?

Aangezien het zeer snel terugkomt en je nitraat laag is zou ik het eens vergelijken met dinoflagelaten. Een goede foto in wit licht zou helpen.

Mocht je koolstof doseren, dan zou ik daar in ieder geval mee stoppen voor nu
 
Merk je dat het in de avond en nacht minder is?

Aangezien het zeer snel terugkomt en je nitraat laag is zou ik het eens vergelijken met dinoflagelaten. Een goede foto in wit licht zou helpen.

Mocht je koolstof doseren, dan zou ik daar in ieder geval mee stoppen voor nu
Het lijkt zich in de avond idd iets weg te trekken en na mate de dag vordert wordt het intenser. Ik ben vandaag begonnen met nitraat doseren om het even in balans te brengen met po4. Dit blijf ik nauwkeurig monitoren en zal ook even stoppen met de wekelijkse water wissel. Als Seachem Stability als Koolstofbron gezien, ben ik daar iig mee gestopt.
 
Bovenaan