Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koralen plaatsen

Wim12

ZeewaterForum lid
Iemand nog een idee hoe je nog koralen kan plaatsen. Mijn rif is niet zo hoog opgebouwd( iets waar ik zeker zal aan denken bij de volgende bak). Nu heb ik zo niet echt plaats meer. Dacht zelf aan een rooster aan het raam met magneten wel( zuignappen is rommel). Misschien zijn er nog andere mogelijkheden. Bedankt
 
Dit is een oplossing van Tunze: https://www.tunze.com/BE/fr/details/0104.820-coral-rack-long.html
0104.820.jpg
0104.820%2301.jpg


Edit: Don pedro was me voor
 
reefbones?(takken) lijmen op een voetje of op je huidige steen om wat meer plek te maken?
 
Er zijn verschillende fabrikanten van rifkeramiek. Hier mee kan je makkeljk wat hoogte bouwen. Soms ook gebruikte hier op het forum aangeboden. Ga anders eens kijken bij een goede winkel.
Eem keertje de bak overhoop halen om te verbouwen is helemaal niet erg. Hersteld zich wel weer.
 
Er zijn verschillende fabrikanten van rifkeramiek. Hier mee kan je makkeljk wat hoogte bouwen. Soms ook gebruikte hier op het forum aangeboden. Ga anders eens kijken bij een goede winkel.
Eem keertje de bak overhoop halen om te verbouwen is helemaal niet erg. Hersteld zich wel weer.
Beetje verbouwen, heb hem enkele maanden terug verbouwd om een garnaal te vangen. Dat vond ik niet echt leuk, maar bedankt 👍
 
Net als @Draconas van mening dat er nog voldoende plek is voor uitbreiding.
Wat reefbones, paar brokken steen + reef cement en je kan deels de hoogte in.
Ook eens denken om bijvoorbeeld een brug te maken.
Zou op de twee linker cirkels kunnen, maar ook van de rechter cirkel naar een van de twee middelste cirkels is een optie.

Koralen die in de weg zitten kun je verhuizen en het zelfde geldt voor als later blijkt dat bepaalde koralen teveel in de schaduw zijn komen te staan.
 
Bedankt iedereen die reageert. Hier kan ik wel al wat mee. Ik ga is kijken naar reefbones. Ik heb die cement van aquaforest, maar is al open geweest en staat hier al even. Maar vind die zeer goed om dingen aan elkaar te kleven. Niet om dingen in het water te bevestigen vind ik. Misschien met 2 componenten klei in combinatie met Coral glue, zo doe ik mijn koralen ook. Of zijn er betere opties voor onder water?
 
Hou die groene spijkerpoliepen die je over je reef laat groeien in de gaten Wim. Niet echt lekker spul mocht je ze moeten verwijderen omdat ze alles gaan overwoekeren
 
Elk merk heeft ze wel dacht ik.
Van macro rock tot rrr tot aquaforest tot aquaperfect.
Of je kan ze zelf maken.
 
Bovenaan