Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kiezelalg

A

Andisca

Guest
Ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft kiezelalg.
Het zit al denk 2 maanden in m'n bak en wat is nu de beste oplossing om er vanaf te komen?

Ik heb zelf geen osmoseapparaat
Ik ververs elke week 5 liter water met Red Sea zout
verder heb ik 2 anemoonvisjes, een groen/roodstreep goby, een poetsgarnaal en enkele slakken.

Alles doet het goed in de bak, de koralen groeien eigenlijk veel te hard voor zo'n kleine bak:rolleyes:

Zondag hebben we de zandbodem gedeeltelijk verwijderd zodat er al veel algen weg zijn. Helaas helpt dit ook niet want de algen groeien nu al weer op het nieuwe zand:(

Bedankt alvast voor de hulp
 
Silcaat verwijderaar inzetten / de meeste fosfaat killers doen dit ook ,maar goed als je steeds leidingwater gebruikt..... tevens verwijderd omkeer osmose te weinig silicaat dus een silicaat filter erachter zetten en tsja blijft een hobby he ;) maar dan uiteindelijk is het weg en je bakkie schoon:goed: veel succes
 
Ik ben het volkomen met mobifix eens,heb zelf ook het probleem.
Alleen gebruik ik wel een osmose om mijn water aan te maken.
Het osmose apparaat haalt veel schadelijke stoffen uit het water maar nog niet alles,daarom kun je het beste een silicaatfilter achter je osmose plaatsen.
Wat betreft het water in je bak , kun je ook nog filteren over silicaat-ex van JBL. SUK6
 
Sorry, heb waarschijnlijk een regel verwijderd... Ik gebruik altijd osmosewater en haal elke keer een jerrycan in de winkel. Ik kan dus geen filer er tussen hangen.

Maar hoe werkt een silicaat verwijderaar of een fosfaat killer. Gaat dit door middel van een apparaat of is dit een poeder/vloeistof.


Silcaat verwijderaar inzetten / de meeste fosfaat killers doen dit ook ,maar goed als je steeds leidingwater gebruikt..... tevens verwijderd omkeer osmose te weinig silicaat dus een silicaat filter erachter zetten en tsja blijft een hobby he ;) maar dan uiteindelijk is het weg en je bakkie schoon:goed: veel succes
 
Gebruik altijd osmose water maar heb zelf geen osmoseapparaat.

Hoe gaat dat fileren in zijn werk. Ik heb een kleine bak van Boyu met alles erin. Ik heb dus geen sump om dergelijke apparatuur aan te hangen.

Ik ben het volkomen met mobifix eens,heb zelf ook het probleem.
Alleen gebruik ik wel een osmose om mijn water aan te maken.
Het osmose apparaat haalt veel schadelijke stoffen uit het water maar nog niet alles,daarom kun je het beste een silicaatfilter achter je osmose plaatsen.
Wat betreft het water in je bak , kun je ook nog filteren over silicaat-ex van JBL. SUK6
 
Een filter patroon met hars /ionen doet het werk ,dus klein pompje en je osmose daar langzaam doorheen pompen ,wil je extra controle een microsiemens meter ertussen ideale waarde is 0.00 kijk eventueel op sponsers hun site :)
 
Bedankt allen, nu weet ik wat ik moet zoeken ;)

Fosfaat killer, en silicaatverwijderaar zijn allebij korrels en plaats je in een netje/kousje in je filter;)

Sommige fosfaatkillers nemen ook silicaat mee, maar niet alle merken...even goed de verpakking lezen:goed:
 
Heb sinds gisteren een fosfaat/silicaat killer erin hangen. De bak staat 10 uur aan en dit zou toch wel voldoende moeten zijn?

Heb ergens gelezen dat kiezelalg ook kan ontstaan in bestaande bakken als je te weinig licht hebt of je licht te weinig uren hebt branden.

Weet niet of dit juist is dus doe ermee wat je wilt.
 
kiezel alg houd van licht :biggrin: een wordt gevoed door silicaat of te wel zijn eigelijk silicaten ,zonder licht gaan wel de meeste algen op een laag pitje groeien maar zodra zij weer licht krijgen komen zij weer dus de oorzaak aanpakken bijna alle osmose verwijdert geen silicaat dus dan toch er achter een silicaat verwijderaar zetten.pak de oorzaak aan dat is beter.:goed:.
dus nu rustig afwachten of de fosfaat/silicaat verwijderaar zijn werk doet, maar blijf je water gebruiken dat silicaten bevat draai je een rondje;)
 
Vandaag een osmoseapparaat gekocht. Hopelijk scheelt dit al zodat we iig altijd vers osmosewater gaan gebruiken. Als de fosfaat/silicaat killer zijn werk niet goed doet kunnen we er altijd nog een extra filter tussen hangen.

kiezel alg houd van licht :biggrin: een wordt gevoed door silicaat of te wel zijn eigelijk silicaten ,zonder licht gaan wel de meeste algen op een laag pitje groeien maar zodra zij weer licht krijgen komen zij weer dus de oorzaak aanpakken bijna alle osmose verwijdert geen silicaat dus dan toch er achter een silicaat verwijderaar zetten.pak de oorzaak aan dat is beter.:goed:.
dus nu rustig afwachten of de fosfaat/silicaat verwijderaar zijn werk doet, maar blijf je water gebruiken dat silicaten bevat draai je een rondje;)
 
Bovenaan