Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jonge garnalen in de sump?

A

Appelman

Guest
Ik heb al enkele weken zeer kleine snelle mini garnaaltjes in mijn sump.
Ik heb een koppel poetsgarnalen en enkele pistoolgarnalen in mijn bak.

Wie kan me zeggen vanaf de foto's of het zo is.....

Ter vergelijk een andere bewoner van waarschijnlijk iedere bak/overloop.

het gedrag is:
Ze gaan snel langs de randen van de afschuimer en zwemmen zowel aan de oppervlakte als ook over de bodem. In het donker zijn ze niet echt blij met een zaklamp. Ik heb ze in diverse stadia (groottes). Ze hebben echt een garnalen achterkant...
 

Bijlagen

  • april jonge garnalen2007 023.jpg
    april jonge garnalen2007 023.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 53
En nog twee...
 

Bijlagen

  • april jonge garnalen2007 007.jpg
    april jonge garnalen2007 007.jpg
    52 KB · Weergaven: 27
  • april jonge garnalen2007 013.jpg
    april jonge garnalen2007 013.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 27
Volgens mij een soort mysis en een vlokreeftje, ik heb precies dezelfde
 
veel groter zullen ze niet worden,wel meer. kunnen geen kwaad ze zullen dienen als voedsel voor de liefhebbende vissen en garnalen!

iedere zeebak zullen ze hebben!

:goed:
 
we noemen zo ook wel eens springvlooien ;) goed voor voor de rest van de lekkerbekken worden graag gegeten:D komen van het levend steen en doen het goed,deden de poetsgarnalen maar het zo goed met voortplanten haha
 
Jammer, dat het geen jonkies van de poetsgarnalen zijn....maar bedankt voor jullie wijze opmerkingen! Grappig dat ik ze pas na een jaar draaien van de bak zie.
 
de linker lijkt idd een springvlo, maar heb je ook rechts het doorzichtige garnaaltje gezien. Zelf heb ik ze ook in de bak zitten en ze zitten er pas in sinds ik zelf garnalen heb gekocht, dus misschien is het toch iets. Heb nog nooit mysis gevoerd, dus zou niet weten waar dat vandaan zou moeten komen.



mobifix zei:
we noemen zo ook wel eens springvlooien ;) goed voor voor de rest van de lekkerbekken worden graag gegeten:D komen van het levend steen en doen het goed,deden de poetsgarnalen maar het zo goed met voortplanten haha
 
ik denk dat op foto 1 en foto 2 de rechter idd een jonge garnaal is.:D Zelf heb ik regelmatig meegemaakt dat de poetsgarnalen jonge garnaaltjes los laten en die zwemmen dan mooi op de oppervlakte (als je snel genoeg de opvoerpomp/stromingspompen uit doet:goed: )
Ik houd ze alleen niet in leven.

gr,
 
Ha, ik kan jullie zeggen dat ik er nog steeds minstens 20 in de sump heb zitten.

Ik bedoelde idd. niet de linker springvlo, maar met name de rechter...
Hoe lang hield je ze in leven? Mijn poetsgarnalen zitten er al meer dan een jaar in en ook ik heb nooit mysis gevoerd.
Heeft iemand een goede foto van mysis voor mij ter vergelijk?

Groeten,

Han
 
De garnalen van de eerste foto,is gewoon een mysis soort!
 

Bijlagen

  • mysis1-250.jpg
    mysis1-250.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 738
  • mysisok.jpg
    mysisok.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 29
Dank je, is de tweede foto van garnalen of is dat ook mysis?
 
Blij dat ik dit stukje tegen ben gekomen, hier zit de sumo ook vol met 'mysis'. Goed voer:cool: , helaas geen poetsgarnaaltjes :rolleyes:
 
Bovenaan