Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Inkijk LED verlichting

Ja, goeie... Dacht dat de 200 te groot was, maar die is ook gewoon 85 cm.. 😅
Dat wordt dus de rsx 200 😎
Ik gebruik al jaren de AI Hydra's. Eerst de 26 HD en nu de 32 HD.
Lampen met goede instelmogelijkheden, mooi kijklicht en goed groeiende koralen. De Hydra 32HD is de vervanger van de 26 HD. Bij de 32 HD liggen de leds verder ingebouwd. Dat scheelt strooilicht en je kijkt er niet zo snel in.
Zou ik zeker overwegen. Probeer bij liefhebbers te gaan kijken. Sommige zaken bij verlichting zijn heel persoonlijk. Als je een goede keuze wilt maken, moet je ze eigenlijk boven een aquarium zien branden.
Veel plezier met de voorbereidingen voor het nieuwe aquarium.
 
Ik gebruik al jaren de AI Hydra's. Eerst de 26 HD en nu de 32 HD.
Lampen met goede instelmogelijkheden, mooi kijklicht en goed groeiende koralen. De Hydra 32HD is de vervanger van de 26 HD. Bij de 32 HD liggen de leds verder ingebouwd. Dat scheelt strooilicht en je kijkt er niet zo snel in.
Zou ik zeker overwegen. Probeer bij liefhebbers te gaan kijken. Sommige zaken bij verlichting zijn heel persoonlijk. Als je een goede keuze wilt maken, moet je ze eigenlijk boven een aquarium zien branden.
Veel plezier met de voorbereidingen voor het nieuwe aquarium.
Dank je. De hydra's zijn ook zeker interessant, zeker als ze wat dieper in het montuur liggen.
 
Normaal 60 op 60 dan kan je sps en lps zetten wel opletten met de diepte van de bak. Ze gaan niet heel diep door de aangepaste lens is nu 120 graden dacht ik. En 60 cm diep was ideaal.
Je kan er de kap (lens?) overzetten zodat de spreiding van 130 graden naar 55 graden gaat waardoor de A360X veel dieper doordringt. Heb er zelf 2 op aqua van 70 breed
 
Je kan er de kap (lens?) overzetten zodat de spreiding van 130 graden naar 55 graden gaat waardoor de A360X veel dieper doordringt. Heb er zelf 2 op aqua van 70 breed
Klopt maar ik verkies de 130 graden boven de 55. Met 4 lampen zou ik moeten toekomen om te eindigen met sps en lps. Moet juist nog een goede par meter vinden om alles in te stellen. 😋 Je moet zelfs oppassen met de lens deze zou koralen snel kunnen verbranden omdat deze te sterk kan bundelen in sommige gevallen.
 
Klopt maar ik verkies de 130 graden boven de 55. Met 4 lampen zou ik moeten toekomen om te eindigen met sps en lps. Moet juist nog een goede par meter vinden om alles in te stellen. 😋 Je moet zelfs oppassen met de lens deze zou koralen snel kunnen verbranden omdat deze te sterk kan bundelen in sommige gevallen.
Is inderdaad wel waar, ik heb de kessil met extra lens iets verder van het water af gehangen.
 
Hoi Patrick heb je de maxspect rsx 200 nog gehaald? Zo ja heb je veel last van inkijk in de leds? Zo niet iemand anders eventueel
 
Bovenaan