Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

I Have a Dream.

Na mijn bezoek vandaag staat je het een en ander te doen. Je weet nu wat en hoe dus over een paar manden verwacht ik een beter resultaat.

greetings, GlennF

Hallo Glenn,

Bedankt voor je bezoek was zeer vereerd, leuke gesprekken gehad en een hoop weer bij geleerd, zeker de toelichting die je gegeven heb om te verbeteren, zal ik zeker gaan doen.
Vandaag gelijk de koe bij de horens gepakt, bij een kopje koffie eerst een lijst gemaakt met de verbeter punten anders vergeet ik straks weer wat, denk de ouderdom die toe slaat.:eek:
Als eerste me bioloog aan gepakt alles er uit een grote beurt en schoon gemaakt, pvc-buis op maat gemaakt en gaten er in en klaar is kees draait weer als nieuw.
Volgende punt aan gepakt was veel leuker om te doen lekker shoppen op zoek naar zee-egel, diverse winkels bezocht en bij Cris (Nano Reef) gevonden wat ik wou hebben en nodig had en betaalbaar voor mij.
Thuis gekomen de vier zakjes uit gepakt en alles lekker op me gemak over laten wennen en los gelaten, helaas had Cris er niet meer, maar van de week komen er weer nieuwe en gaan weer kijken.
1.Mespilia globulus (Mespilia zee-egel) , 1. Paguristes cadenati (Roodpoot heremietkreeft) en 1. Clibanarius tricolor (Blauwe hermietkreeft) en voor de vrouw de bakje een Lysmata amboinensis (poetsgarnaal).
Dit was het weer voor vandaag, de volgende punten wordt aan gewerkt en staan nog op mijn lijstje, verlichting aanpassen 2 x 54.w T5 TL-buizen er bij en steen in mijn bak opvullen en verhogen en wat koralen verplaatsen.

gr. karel
 
Hallo Glenn,

Bedankt voor je bezoek was zeer vereerd, leuke gesprekken gehad en een hoop weer bij geleerd, zeker de toelichting die je gegeven heb om te verbeteren, zal ik zeker gaan doen.
Vandaag gelijk de koe bij de horens gepakt, bij een kopje koffie eerst een lijst gemaakt met de verbeter punten anders vergeet ik straks weer wat, denk de ouderdom die toe slaat.:eek:
Als eerste me bioloog aan gepakt alles er uit een grote beurt en schoon gemaakt, pvc-buis op maat gemaakt en gaten er in en klaar is kees draait weer als nieuw.
Volgende punt aan gepakt was veel leuker om te doen lekker shoppen op zoek naar zee-egel, diverse winkels bezocht en bij Cris (Nano Reef) gevonden wat ik wou hebben en nodig had en betaalbaar voor mij.
Thuis gekomen de vier zakjes uit gepakt en alles lekker op me gemak over laten wennen en los gelaten, helaas had Cris er niet meer, maar van de week komen er weer nieuwe en gaan weer kijken.
1.Mespilia globulus (Mespilia zee-egel) , 1. Paguristes cadenati (Roodpoot heremietkreeft) en 1. Clibanarius tricolor (Blauwe hermietkreeft) en voor de vrouw de bakje een Lysmata amboinensis (poetsgarnaal).
Dit was het weer voor vandaag, de volgende punten wordt aan gewerkt en staan nog op mijn lijstje, verlichting aanpassen 2 x 54.w T5 TL-buizen er bij en steen in mijn bak opvullen en verhogen en wat koralen verplaatsen.

gr. karel

Zo heb je wat te doen en met vooruitgang blijf de hobby leuk:)

greetings, GlennF
 
Zo vandaag wat foto's gemaakt van de bioloog na de aan passingen die gedaan zijn.

Sub.jpgsub-L.jpgsub-R.jpg

Wordt vervolgd na de volgende aanpassingen.
 
Ziet er beter uit...
Is de bocht aan het eind van de watten open ?

greetings, GlennF

Ja is open en aan het einde in de rand extra 4 gaatjes geboord, zodat als de watten dicht zouden slippen hij via de uiteinde volledig zijn water kan in zuigen.
 
Hi Karel, het is juist de bedoeling dat het uiteinde dicht is, zo kan er geen druk opgebouwd worden en zal het filter niet effectief zijn.

groet
Adri
 
Hi Karel, het is juist de bedoeling dat het uiteinde dicht is, zo kan er geen druk opgebouwd worden en zal het filter niet effectief zijn.

groet
Adri

Juist... daarmee ga je volledig aan het doel van de powerfilter voorbij..
De pomp zal never drooglopen, tenzij je blind en een doorbovenop een rund bent om dat toe te laten, want je hele bak zit laaaaaaaang voor die tijd onder de micro bubbles...

greetings, GlennF
 
Hi Karel, het is juist de bedoeling dat het uiteinde dicht is, zo kan er geen druk opgebouwd worden en zal het filter niet effectief zijn.

groet
Adri

Hallo Adri; Bedankt voor de tip, dan heb ik het verkeerd begrepen zal hem afsluiten.

Juist... daarmee ga je volledig aan het doel van de powerfilter voorbij..
De pomp zal never drooglopen, tenzij je blind en een doorbovenop een rund bent om dat toe te laten, want je hele bak zit laaaaaaaang voor die tijd onder de micro bubbles...

greetings, GlennF

Glenn sorry dat ik het verkeerd heb gedaan bij deze zal ik het gelijk veranderen en in de gaten houden, zeker de ouderdom..:eek: ben ook nooit te oud om te leren......
 
Zo vandaag wat foto's gemaakt van de bak na de aan passingen die gisteren gedaan zijn van fase 1 van de inrichting.

Fase-1.jpgFase-2.jpg

Zo nu eerst weer wat sparen en dan op naar fase 2 van de inrichting, langzaam maar zeker gaat het nog wat worden.:p
 
Wat kan de nacht uitkomst brengen voor je bak, daar ik regelmatig nachts in me bak kijk en een vermoeden had van een klein (monstertje) borstelworm gezien te hebben werd waarheid.
Dus gelijk actie ondernomen en zie hier het resultaat.

monster.jpgmonster-1.jpg

Geduld duurt het langst, maar toch resultaat en weg is hij.
 
Zo vandaag wat foto's gemaakt van de bak na de aan passingen die gisteren gedaan zijn van fase 1 van de inrichting.

Bekijk bijlage 410998Bekijk bijlage 410999

Zo nu eerst weer wat sparen en dan op naar fase 2 van de inrichting, langzaam maar zeker gaat het nog wat worden.:p

Zie er beter uit, als je last heb van algen aangroei een egel inzetten.
De algen vangen ditritus en maken de bak donkerder dan nodig.
greetings, GlennF
 
Wat kan de nacht uitkomst brengen voor je bak, daar ik regelmatig nachts in me bak kijk en een vermoeden had van een klein (monstertje) borstelworm gezien te hebben werd waarheid.
Dus gelijk actie ondernomen en zie hier het resultaat.

Bekijk bijlage 412275Bekijk bijlage 412276

Geduld duurt het langst, maar toch resultaat en weg is hij.

Haha.. je voert goed....;)

greetings, GlennF
 
Das een aardige joekel.
 
Hallo beste lezers van mijn dagboek,

Het is nu een jaar geleden dat ik gestart ben met Full DSR met mijn nieuwe bak, dus wordt het eens tijd voor een totale overzicht.

Eerst maar in het kort terug in de tijd;
Na 30.jaar maar weer toch begonnen te zijn, had ik een Red Sea Max 130D 2e hands gekocht.
D-day 01-03-2011 was het zo ver!! Mijn Red Sea MAX 130D is gestart!!!!!
Na een maand of 3 was deze toch te klein, dus je raad het al, op naar een groter Aquarium.
Ik kon voor een mooi prijsje een Red Sea Max 250 kopen compleet draaiend met alles er op en aan, Zo gezegd zo gedaan.
Op 02-06-2011 s'morgens het geheel weg gehaald en thuis weer op gebouwd en gestart tot nu dan eindelijk is het zo ver:
Ik kon voor een mooie prijs een Aquarium van 130 x 60 x 60 + bioloog 90 x 50 x 28 en opvoerpomp 1600 Ltr/Uur compleet kopen.
I Have a Dream, kwam leven op Maandag 15-12-2013 de vissen als laatste over gebracht tot nu toe gaat alles volgens plan.

Het waarom ik heb gekozen voor Full DSR van GlennF, is het volgende; kosten en baten plaatje.
Na heel veel gelezen te hebben en gesprekken gehad te hebben, met diverse mensen en winkeliers over alle andere systemen en wat er bij komt kijken aan alle handelingen en apparatuur wat er aan nodig was.

Dankzij een goede begeleiding en het opvolgen wat er gezegd wordt en het lezen van het forum en heel veel geduld te hebben gehad ben ik nu dik tevreden.
In het verleden heb ik op het punt gestaan alles te verkopen, de ene klap na de andere kreeg ik voor mijn kiezen, te hoge nitraat, fosfaat (2.5) dan weer rode flap etc.
Bij de opstart was het belangrijk om eerst het Fosfaat en Nitraat naar beneden te krijgen wat ook gelukt is en de bak te stabiliseren en volgens de Calculator te werk te gaan.
Wat ook zijn vruchten heeft af geworpen dankzij de ijzer (Fe+) en carbon toevoegingen die Glenn mij had op gegeven om te doen, volgens wat hij berekend had tot het juiste Target bereikt was.
Hierna ben ik aan het fijne tune begonnen volgens de calculator om mijn bak stabiel te krijgen, wat mij ook gelukt is en nu al 3 maanden vrij stabiel blijft en steeds meer van mijn bak gaat genieten.
En wat ook zijn voordeel heeft geen water wissels meer sinds de start tot heden nog geen wissel gedaan en dat is een opluchting en geen natte klieder boel meer.
Nu kan ik mijn bak in gaan richten en afmaken met een paar aanpassingen die ik gekregen van Glenn, na een bezoek thuis gehad te hebben en me tips had gegeven om het nog meer te verbeteren.
Daar ik al mee begonnen ben en het in fases gaat doen laat ik het in mijn dagboek weten en zien wat ik aan het doen ben en veranderd aan en in mijn bak.
Hierbij wil ook iedereen bedanken die mij geholpen hebben met tips en alles, ik wil geen namen noemen zodat ik niemand kan vergeten, op een uitzondering na dan, maar het is zijn systeem en het werkt.

Daar mijn budget beperkt is en toch mijn hobby wil blijven houden heb ik hier voor gekozen.

Fase 2 , zie foto's het af gelopen weekend weer flink bezig geweest het volgende wordt de verlichting;

Fase-2.jpgFase-3.jpg

V.gr. Karel
 
Bovenaan