Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hulp gevraagd opstarten aquarium tegen vergoeding.

thereefer37

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik op marktplaats een zeeaquarium gekocht. Een waterbox 220.6 alles erop en eraan. Een prachtig exemplaar. Ik ben op zoek naar iemand (liefst regio Meppel) die mij tegen een vergoeding kan helpen met het opzetten van de gehele bak van A tot Z. Iemand met ervaring en kennis, ook iemand waar ik van kan leren. De reden waarom ik het hier probeer is omdat de meeste bedrijven die ik gevraagd heb enkel werken met partijen die alles bij hun afnemen of ze vragen op zijn zachts gezegd zeer riante bedragen.

Groetjes,

Miguel
 
Helaas hier in het noorden maar weinig aquarium winkels met kennis en vooral die dit willen delen.
Zelf haal ik bijvoorbeeld enkel maar mijn voer bij een winkel die vermoedelijk voor jou in de buurt zit.
Dus daarin kan ik mij wel in jou vraag herkennen.

Kom anders eens bij (meerdere) mede hobbyisten over de vloer en die zo wat "ervaring" op.

Wat houdt je tegen om niet zelf de start te maken?
-Geen kennis en dus eigenlijk te snel een bak gekocht?
- Angst om te valen?
- Onbekend waar alles aan te schaffen?
- .... Anders
 
Helaas hier in het noorden maar weinig aquarium winkels met kennis en vooral die dit willen delen.
Zelf haal ik bijvoorbeeld enkel maar mijn voer bij een winkel die vermoedelijk voor jou in de buurt zit.
Dus daarin kan ik mij wel in jou vraag herkennen.

Kom anders eens bij (meerdere) mede hobbyisten over de vloer en die zo wat "ervaring" op.

Wat houdt je tegen om niet zelf de start te maken?
-Geen kennis en dus eigenlijk te snel een bak gekocht?
- Angst om te valen?
- Onbekend waar alles aan te schaffen?
- .... Anders

Beste Ozon,

Er zijn inderdaad in het noorden zeer weinig aquarium winkels. Dat is inderdaad lastig.

Wat mij tegen houdt om zelf de start te maken is het volgende. In de eerste instantie voel ik mezelf een stuk zekerder van mijn zaak als ik hulp krijg van iemand met ervaring en kennis. Ik kan uren struinen op internet en verschillende boeken lezen, maar je leert het pas echt als je het in de praktijk uitvoert.
Daarnaast ben ik niet technisch aangelegd. In het dagelijks leven ben ik ondernemer en vrij druk. Ik betaal liever een liefhebber met kennis en ervaring om het samen te doen, dan dat ik er uiteindelijk vier keer zo lang over ga doen, omdat ik het allemaal zelf uit moet vinden en testen. Als ik niet genoeg tijd zou hebben, dan zou ik uiteraard geen zee aquarium hebben aangeschaft. Ik weet dat het een tijdrovende hobby is.


Alle benodigdheden heb ik allemaal in huis. Het meeste is overgenomen van de persoon die zijn aquarium destijds verkocht heeft en de ontbrekende dingen heb ik zelf aangeschaft.
 
Duidelijk
Woon op (zeg) 20 minuten rijden van Meppel en hoewel zelf ook beperk qua tijd, wil ik wel een keertje langs komen.
 
Bovenaan