Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het 2e. Nederlandse marine-aquarium evenement

Bedankt Luc! Uiteraard doe ik mijn uiterste best om er weer een zeer aangename dag van te maken. Met de gasten uit de USA en de bezoekers moet het wel lukken.

UPDATE:

Joe is op dit moment bezig om meer foto en videomateriaal te maken van de "fish spawning" in de monstertank :D , maar de lezing zal ook gaan over het ontstaan en de bouw van het grote aquarium met leuke fotos in chronologische volgorde zodat je de ontwikkeling kan zien van dit enorme rif. Het betreft een periode van bijna 8 jaar.

Als jullie met betrekking tot deze lezing (aquarium van Atlantis New York) speciale zaken terug willen zien in de lezing, laat het weten en ik stuur de verzoekjes door aan Joe. Hij zal dan e.e.a. nog kunnen verwerken in zijn verhaal.

Binnenkort meer nieuws over de lezing van Eric.

Groet,

Ron.

Vergeet niet om je aan te melden, je kunt het maar beter gedaan hebben :goed:
event2008@orange.nl
 
UPDATE


Om te zorgen dat iedereen het goed kan volgen is er uiteraard een geluidsinstallatie. We nemen de lezingen op en er wordt geprojecteerd op een groot scherm van 350 cm op het podium, om je er van te verzekeren dat je niets zult missen van de koraal identificatie workshop.

50% van de plaatsen zijn gereserveerd, meld je nu aan zodat je ook verzekerd bent van een plek!

event2008@orange.nl

Groet,
Ron.
 
UPDATE


Het gaat voorspoedig met de aanmeldingen.

Met name de laatste dagen komen de aanmeldingen in behoorlijk tempo binnen. Als je plannen hebt om te komen, reserveer je plekje voordat je op vakantie gaat. Ook als je met een groepje wil komen adviseer ik je om diegene die op het lijstje staan vast aan te melden.

Aanmelden is verzekerd zijn van een plekje en vis je in elk geval niet achter het net :)
event2008@orange.nl

Groet,
Ron.
 
ook het noorden des lands is er weer:p dit keer met 5 man sterk waarvan 1 vrouw:D

tot de 27e ron wor d vast een topper als vorig:goed:
 
Hallo Arjen,
De bezoekers komen uit alle windstreken:) Jullie zeer van harte welkom!!

Het eerste bericht met aangepaste agenda!!

Beste Hobbyist,


Op zaterdag 27 September aanstaande is het zover. Het tweede Nederlandse Marine-aquarium evenement 2008 zal plaatsvinden.
Dit evenement is mogelijk gemaakt door de zeewatervereniging “ZAV de Anemoon”


De locatie is “De Lindehof” Spijkse Kweldijk 53 in Spijk, (gem. Lingewaal), Nederland. Het kleine dorpje Spijk vind je op korte afstand van de snelweg de A15. In een ruim opgezette, maar uiterst sfeervolle ambiance is ruimte voor ongeveer 200 mensen. Het is vrijwel naast de bekende groothandel De Jong Marinelife.
In de “Lindenhof” is volledige catering aanwezig en tegen gunstige tarieven kun je vooraf en tijdens de pauzes koffie, thee, frisdrank en broodjes nuttigen.

Parkeren is gratis!

In 2005 ontmoette ik Joe Yaiullo in Engeland en in 2006 was ik zijn gast in New York, waar ik het magnifieke zeewateraquarium zag. Joe wordt algemeen beschouwd als een van de beste aquarianen die je kunt tegenkomen.
Een unieke gelegenheid om deze uiterst toegankelijke man te ontmoeten.

Biografie Joe,

Het begon allemaal met een droom en een paar schetsen op papier. Joe Yaiullo, afgestudeerd op een zeewater onderzoeksprogramma in 1985, begon zijn plan vorm te geven voor een wereld vermaard aquarium op Long Island, New York. In het jaar 2000 werd zijn droom werkelijkheid met de opening van Atlantis Marine World in New York. Hij heeft een grote rol gehad in de ontwikkeling en de bouw, en daarnaast werd hij de verzorger van dat aquarium.

Joe heeft het 80.000 liter rifaquarium ontworpen en dat aquarium is het grootste gesloten rifaquarium in de U.S.A en op vier na het grootste van de wereld. Tot op de dag van vandaag is het een werkelijk superaquarium waarin de koralen zich op natuurlijke wijze voortplanten en ook de vissen vermenigvuldigen zich. Joe wordt algemeen beschouwd als een van de beste aquarianen die je kunt tegenkomen.
Op de Macna 2007 gehouden in Pittsburgh PA, USA heb ik Eric Borneman in live action gezien. Het wordt tijd dat we deze man naar Europa halen.

Biografie Eric,

Eric Borneman is een kandidaat doctorandus, ondersteunt door een beurs van de afdeling Biologie en Biochemie van de Houston Universiteit. Zijn onderzoeksgebied betreft hoofdzakelijk stress factoren in relatie tot koraal ziekten. Eric heeft in de U.S.A de prestigieuze prijs “Aquariaan van het jaar” gewonnen in 2002 voor zijn bijdrage op het gebied van koralen houden. Eric Borneman heeft ook twee boeken over dit onderwerp geschreven waarvan “Aquarium Corals” de bekendste is.
Eric host het “geavanceerde Koraal en koraalriffen forum” op Marinedepot en is wetenschap adviseur voor het online blad Reefkeeping. Eric heeft honderden artikelen geschreven voor de wetenschap en de hobby en geeft wereldwijd lezingen over het houden van koralen. Hij duikt en fotografeert riffen over de gehele wereld sinds 1978.

Met trots kunnen we jullie melden dat Joe en Eric zullen spreken op het tweede DME. Naast de lezingen zal Eric Borneman een workshop Koraal Identificatie verzorgen.

Deelname aan het evenement geeft je een unieke mogelijkheid om de sprekers en andere hobbyisten uit Nederland, België en Engeland te ontmoeten.

Wat zijn de plannen voor de dag!

Welkom : 11.00 uur

Lezing Eric Borneman (Engels) : 12.00 uur tot 13.00

Pauze : 13.00 uur tot 13.30

Lezing Joe Yaiullo (Engels) : 13.30 uur tot 14.30

Rondleiding bij groothandel De Jong Marinelife 14.30 uur tot 15.30

Pauze : 15.30 tot 16.00

Workshop Koraal Identificatie door Eric Borneman : 16.00 uur

Einde omstreeks: 17.00/17.30 uur


De entrée is Euro 5,- p/p. Om teleurstelling te voorkomen geven wij het advies om plaatsen te reserveren. Er is een limiet gesteld op 200 bezoekers.
Een email naar dit adres, event2008@orange.nl verzekerd je van 1 of meerdere stoelen. Als je voor meerdere mensen reserveert, graag vermelding van naam per persoon.

Wij nodigen iedereen uit die de hobby een warm hart toedraagt op te komen naar het Tweede Nederlandse Marine-aquarium Evenement. Samen maken we er een gezellige, leerzame en inspirerende dag van!

Dit evenement wordt mogelijk gemaakt door:
Het team Marine-aquarium
ZAV de Anemoon
Hotel Estherea
De Jong Marinelife
Tot ziens,

Danny en Ron.
<!-- / message --><!-- sig -->
 
Zomaar een brutale vraag (nee heb ik, ja kan ik krijgen;)): Een paar jaar geleden was er tijdens een open dag bij een aquariumzaak in Spijk eveneens de gelegenheid om bij De Jong rond te neuzen. Tevens konden toen dieren worden gereserveerd welke via de lokale aquariumhandel konden worden opgehaald. Bestaat een dergelijke constructie dit jaar ook weer???

(Indien deze vraag ongepast wordt geacht binnen deze topic, dan graag verwijderen)
 
Mefisto zei:
Zomaar een brutale vraag (nee heb ik, ja kan ik krijgen;)): Een paar jaar geleden was er tijdens een open dag bij een aquariumzaak in Spijk eveneens de gelegenheid om bij De Jong rond te neuzen. Tevens konden toen dieren worden gereserveerd welke via de lokale aquariumhandel konden worden opgehaald. Bestaat een dergelijke constructie dit jaar ook weer???

(Indien deze vraag ongepast wordt geacht binnen deze topic, dan graag verwijderen)
Het betreft een rondleiding om de hobbyist de gelegenheid te geven een indruk te krijgen van de route die de dieren doorlopen, zicht op de nieuwe quarantaine ruimte, de nieuwe ongewervelden stelling, kwallenbak, LPS opvang en het sps systeem, daarna iets over de wijze waarop de orders verwerkt worden, de inpakafdeling de nieuwe stelling voor de dierentuin dieren en op welke manier de dieren de groothandel verlaten. Ook de techniek achter de schermen en de 12! watersystemen onder de vloer worden niet vergeten. Onderweg zie je wat er allemaal uit de vanggebieden naar Nederland komt. Dieren ter plekke reserveren is niet de bedoeling. Heb je interesse in een bepaald dier(en) kun je na het evenement bij je eigen winkelier je interesse laten blijken.

Groetjes,
Ron.
 
Beste,

Er zijn op het moment 131 reserveringen binnen voor het evenement.
Mis het niet en reserveer je plaats via event2008@orange.nl

De vereniging de Koraalvis heeft het initiatief genomen het entreegeld voor haar leden te betalen.:goed:

Op het evenement is voor 99% zeker de nieuwste en betaalbare versie van de Oloid te zien.

Vriendelijke groetjes,

Ron.
 
Ron, ik wil ook graag eens een dergelijk evenement meemaken, maar wat moet er allemaal bij de aanmelding vermeld worden (welke gegevens zijn er nodig om op te geven)?
 
Hallo Marjan,


Een E-mail naar het genoemde adres met je naam is voldoende om een plaats te kunnen reserveren. De entree wordt voldaan op de dag zelf aan de entree.
Zodra ik je mail binnen heb, zal ik een bevestiging retour mailen.

Daarmee is je plaats verzekerd.

groetjes,

Ron.
 
Hallo Marco,

Ook jij hebt de bevestiging nu binnen.:)
In totaal zijn er nu 140 aanmeldingen (afzeggingen reeds verwerkt) binnen. Het belooft een gezellige dag te worden.

Groetjes,

Ron.
 
kan niet achter blijven ook van mij een E mail .


groet : Cor
 
Ron zei:
Hallo Marco,

Ook jij hebt de bevestiging nu binnen.:)
In totaal zijn er nu 140 aanmeldingen (afzeggingen reeds verwerkt) binnen. Het belooft een gezellige dag te worden.

Groetjes,

Ron.
Bedankt Ron , het wordt zeker een gezellige dag !!!

Groetjes marco
 
marco-w zei:
Bedankt Ron , het wordt zeker een gezellige dag !!!

Groetjes marco
Marco,
dat kan je wel zeggen , nu alleen nog vervoers afspraak maken. :D
 
Bovenaan