Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

groene juffer heeft eitjes,

M

mientje

Guest
mijn groene juffer heeft de 2de keer eitjes gelegd op de zijruit,
is al eens gebeurd,maar toen heeft de kogelvis alles opgepeuzeld, ondanks zijn verdedeging,maar nu is hij zo agressief tegen iedereen dat er niemand maar in de buurd komt,
normaal is hij heel lief,hoe lang duurd het voor de eitjes, als het al gebeurd uitkomen,? en wie verzorgd ze nu,is het het mannetje of het vrouwtje?
 
hallo,

het uitkomen duurt drie tot 5 dagen vervolgens drijven de larven naar het water oppervlakte waar ze of opgesmuld worden of wegvloeien in de overloop. wat je kan doen is s'avonds wanneer de lichten gedoofd worden bij je aquarium gaan zitten en kijken wanneer de larven uitkomen, wanneer deze eitjes zilvere oogjes vertonen kan je er van uitgaan dat het zover is. wanneer de larven gevangen zijn (wat niet zo eenvoudig is) zonder enige stress (zoals bruut scheppen, boven water halen in een net, schudden) zet je ze apart en voed je ze S-brachionus, fytoplankton en dan is het afwachten. ik stel het nu vrij simpel voor maar het duurt x aantal nestjes voorraleer je succes hebt je moet een beetje je eigen systeem uitwerken, moest je echt interesse hebben in het opkweken ervan wil ik je gerust een privee mail sturen met de "handleiding" deze zou te lang zijn voor op het forum :)

veel succes!
vr gr
Tom
 
Laat aub maar komen Tom, kan een mooie topic worden waar de lezers heel wat van kunnen opsteken...:)
 
hallo

morgen zal ik er aan beginnen, eerst een ander artikeltje af maken voor HZ

:)
vr gr
Tom
 
-Tom- zei:
hallo
morgen zal ik er aan beginnen, eerst een ander artikeltje af maken voor HZ
vr gr
Tom
Alvast bedankt...zo kan iedereen meegenieten.:cool:
 
bedankt tom voor de toelichting, zet het er maar op, dan kunnen we er allemaal van leren,
 
Hoi Mientje

Nog nieuws over de eitjes ?

Zijn ze al uitgekomen ?
 
ik heb ze na 3 dagen niet meer gezien, ik denk dat ze lekker zijn opgepeuzeld door de garnalen. wel jammer, maar dit had ik eigenlijk wel verwacht.
 
Bovenaan