Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glenn. Wat ontzettend naar wat er gebeurd is. En ongelofelijk wat een reacties dit allemaal teweeg heeft gebracht.
Bedankt voor de uitleg, dat geeft hopelijk wat rust in aquarium land ;)
Hebben je koralen geen schade opgelopen?
Beste mede reefers,

Na het delen van een minder leuke "leermoment" op diverse platforms, kwam er een golf van reacties.
Daardoor is er een flinke vertraging ontstaan in de navolging van de uitleg.

Om speculaties te elimineren zal ik het hier sumier samenvatten. ( voor alle platforms)

Vrijdag 1/6/2018
4:00AM stop doorgeslagen door onverklaarbare plasje water op WCD gelegen op een meubel waar 2 stekkenbakken van 40L op staan
11:15AM geconstateerd dat alle lichten in een aquarium cluster van 1600 liter uit stonden
De cluster bestaat uit 7 bakken.
1200reef, 200vlindersrif, 120vlindersrif, 115quarantinereef, EZ200acan-reef, 2x 40L stekkenbak.
Doordat er geen spanning was ,was er ook geen stroming en er ontstond een zuurstof tekort.
- 200vlindersrif is het zwaarst getroffen met 90% van de vissen kwijt.
- reef1200 is met ~6 vissen nog redelijk afgekomen.
- 120vlindersrif had 3 uitval
- 115 QT heeft alles het overleeft
- 2x 40L stekken heeft alles overleeft
- EZ200acanreef heeft alles overleeft

Dit is een harde en dure les.
Hier is veel van te leren en daarom is de info ook gedeeld. Een wakeup call voor alle reefers!
Het overkomt zelfs de besten, dus waarom jou niet?
Nu staat er op de cluster de volgende snelle fixen
- akoestisch alarm voor oplopende sumpwater
- UPS die bij totale uitval in elke bak stroming verzorgt
- op elke cluster komt een akoestisch alarm voor stroomuitval en een ups voor minimale stroming.
Dit is voor mij een werkbare oplossing.

=======================================

Bedank voor jullie medeleven, tenslotte is gedeelde leed have leed .....

ik vind de donatieaktie en de mooie en opbeurenden woorden erg lief van jullie allemaal.
Leuk om te zien dat wij als reefers toch zo begaand zijn met elkaar.

Zonder ondankbaar te willen klinken, kan ik geen giften accepteren van andere reefers. Ik deel met veel liefde mijn kennis en het wel en wee van mijn aquariums om anderen te inspireren. De waardering hiervoor is voor mij al maar dan genoeg beloning.
Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik niet onbedeeld ben, dus zou het aannemen van deze prive donaties ongepast zijn.

Inzameling akties zijn een leuke opsteker voor hen die het echt kunnen gebruiken, laten we het hun gunnen. Zelf heb ik diverse donaties aan projecten en medereefers gedaan en het is dan erg leuk om te zien dan je iemand zo een positieve boast kan geven.

Laten we ons daarom focussen op het delen van positieve energie in onze hobby. Als we ons daarmee bezighouden kan het alleen maar beter worden en is de rest slechts ruis......



happy DSR reefer

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Beste mede reefers,

Na het delen van een minder leuke "leermoment" op diverse platforms, kwam er een golf van reacties.
Daardoor is er een flinke vertraging ontstaan in de navolging van de uitleg.

Om speculaties te elimineren zal ik het hier sumier samenvatten. ( voor alle platforms)

Vrijdag 1/6/2018
4:00AM stop doorgeslagen door onverklaarbare plasje water op WCD gelegen op een meubel waar 2 stekkenbakken van 40L op staan
11:15AM geconstateerd dat alle lichten in een aquarium cluster van 1600 liter uit stonden
De cluster bestaat uit 7 bakken.
1200reef, 200vlindersrif, 120vlindersrif, 115quarantinereef, EZ200acan-reef, 2x 40L stekkenbak.
Doordat er geen spanning was ,was er ook geen stroming en er ontstond een zuurstof tekort.
- 200vlindersrif is het zwaarst getroffen met 90% van de vissen kwijt.
- reef1200 is met ~6 vissen nog redelijk afgekomen.
- 120vlindersrif had 3 uitval
- 115 QT heeft alles het overleeft
- 2x 40L stekken heeft alles overleeft
- EZ200acanreef heeft alles overleeft

Dit is een harde en dure les.
Hier is veel van te leren en daarom is de info ook gedeeld. Een wakeup call voor alle reefers!
Het overkomt zelfs de besten, dus waarom jou niet?
Nu staat er op de cluster de volgende snelle fixen
- akoestisch alarm voor oplopende sumpwater
- UPS die bij totale uitval in elke bak stroming verzorgt
- op elke cluster komt een akoestisch alarm voor stroomuitval en een ups voor minimale stroming.
Dit is voor mij een werkbare oplossing.

=======================================

Bedank voor jullie medeleven, tenslotte is gedeelde leed have leed .....

ik vind de donatieaktie en de mooie en opbeurenden woorden erg lief van jullie allemaal.
Leuk om te zien dat wij als reefers toch zo begaand zijn met elkaar.

Zonder ondankbaar te willen klinken, kan ik geen giften accepteren van andere reefers. Ik deel met veel liefde mijn kennis en het wel en wee van mijn aquariums om anderen te inspireren. De waardering hiervoor is voor mij al maar dan genoeg beloning.
Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik niet onbedeeld ben, dus zou het aannemen van deze prive donaties ongepast zijn.

Inzameling akties zijn een leuke opsteker voor hen die het echt kunnen gebruiken, laten we het hun gunnen. Zelf heb ik diverse donaties aan projecten en medereefers gedaan en het is dan erg leuk om te zien dan je iemand zo een positieve boast kan geven.

Laten we ons daarom focussen op het delen van positieve energie in onze hobby. Als we ons daarmee bezighouden kan het alleen maar beter worden en is de rest slechts ruis......


Glenf dit is echt klasse van je om het hier te plaatsen.
je heb gewoon echt pech gehad , hier werken de meeste zonder backupp .
ik hoop dat je weer gaat genieten van je nieuwe vissen.
blijf vooral door gaan met de hobby.

happy DSR reefer
 
Dag Glenn,

We zijn benieuwd naar wat er precies gebeurd is dat deze prachtige vissen niet meer rondzwemmen, maar begrijp ook dat je hoofd daar nu misschien helemaal nog niet naar staat. Desalniettemin zijn deze gebeurtenissen vaak een leermoment voor ons allen. Met aandacht lees ik regelmatig dit dagboek (al jaren) en ben van plan dat te blijven doen. Het beste
 
Sterkte
 
Tragisch..

Vol goede moed verder Glenn!
Je bent voor velen een inspiratiebron! Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe mooi je bakken erbij staan met behulp van eenvoudige techniek, geen onbetaalbare aquariumcomputers/kalkreactoren/top-afschuimers maar lekker oldskool doe het zelven en gewoon een goed doordachte basis..

Daar valt voor velen een hoop te leren.

Ik hoop dat jij en je bak er weer bovenop komen.
 
Goed opgelost om in de toekomst ,dit te voorkomen !!
Respect voor je antwoordt !!! En verder een goed herstel van al het leven toegewenst!
 
Das echt klote glenn.
Ik zelf ben voorbereidingen aan het maken voor een nood aggregaat voor als de stroom wegvalt

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
Reefers behoeden voor mijn fouten.
Daarom deel ik het ook, anderen doen dit niet snel, omdat je zelf heb gezien wat voor reacties je over je heen roept.



happy DSR reefer
 
Dit is spijtig om te zien...

Recentelijk heb ik ook afscheidt mogen nemen van een gedeelte van mijn vissen als ook koralenbestand door het gevolg van een oncontroleerbare dinoflagellates uitbraak. Dus ik kan me wel voorstellen dat dit een minder prettige ervaring is. Hoop dat het koralenbestand er niets onder geleden heeft.

Gr. Frank

Het leven van een reefer gaat niet over rozen.
Het overkomt de beste onder ons ook.

Koralen hebben ogenschijnlijk niks.
Ik moet van de week een meetronde gaan doen dan weet ik meer.

De vissen lijden het meest bij dit soort uitval.
Hier heb ik weer enorm veel van geleerd en daar zal ik op een rustig moment over uitwijden.

happy DSR reefer
 
Wat verschrikkelijk ik snap dat glenn geen zin heeft om te reageren die is hier vast ziek van niet zo zeuren mensen stel je voor dat dit jullie overkomt dan hebben jullie ook even geen zin in uitleg we krijgen vast wel de reden te horen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
So true ...

happy DSR reefer
 
Echt triestig… zowel het verlies als sommige hun uitspraak.

Glenn deelt alles. alle successen (dsr) als al zijn tegenslagen.
Als hij zijn successen deelt is het een verkoper, opdringerig, ect...
Als hij zij tegenslagen deelt wil hij aandacht trekken...
Het zal voor sommige dan ook nooit goed zijn.

Glenn veel sterkte en hoop dat je de moed niet laat zakken en gewoon doorgaat!
Horen ze het eens van een ander...
De mensen met een hart voor anderen en de hobby mogen wel vaker voor elkaar opkomen.[emoji108]

Na zulke opstekers gaat.het helemaal goed komen[emoji106]


happy DSR reefer
 
Zo, dat is wel een heel triest gezicht.
Ik ben het niet altijd eens met je manier van posten, maar vind het wel van karakter getuigen dat je dit ook deelt!
Bij sommige van bovenstaande reacties kan ik alleen maar "waarom" denken.
Hopelijk ben je ook niet veel of alle koralen verloren?

Ik hoop dat je het plezier in de hobby toch weer terug kunt vinden.

Alles of niks zo werk het bij mij. Ik ben een flapuit zeggen ze weleens.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar daarvoor kunnen toch prima in dezelfde straat wonen toch?

Koralen en vissen zijn prima onder controle
Daarover later meer.


happy DSR reefer
 
Ik weet niet wie je bedoelt, maar volgens mij staat er geen reacties van een "clone-account" tussen.
Vooralsnog lijkt het er op dat je zelf probeert te stoken.

Daarnaast ben ik het wel eens dat sommige reacties op het randje zijn.
Ook ik heb af en toe m'n botsingen met Glenn, maar blijf hem als mede-aquariaan wel respecteren. Dit is, ongeacht de oorzaak, een situatie die je niemand toewenst

We weten allemaal wie dit is ...
Hoe ziek en wanhopig ben je dan als je zulk stalk gedrag vertoond.

58a6142d34d584aff32f3727b22baa83.jpg


happy DSR reefer
 
miss heb ik er overheen gelezen maar weet je aardoor de stroom is afgeslagen?

Ik denk dat iedereen er wel eens aan denkt noodstroom te voorzien maar er weinigen zijn die het ook doen.
Kan je de iks geen sms of zo laten versturen zoals bij GHL?

Plasje water bij contactdoos.

Ik ben ook benieuwd hoeveel het ook echt hebben.

Iks is antiek.... spul.
Sms werkt bij mij niet omdat de telefoon in de nachtmodus zal staan vanwege al die social media berichten en pb's


happy DSR reefer
 
Alle blijken van medeleven ten spijt kan ik geen andere conclusie trekken dat als het geweldig gaat we de heer Fong hier driftig zien posten. Maar nu alleen een treurige foto en verder geen commentaar. Kom op zeg nu ook posten. Het is vooral verschrikkelijk voor die arme dieren die het loodje legden. Daar ben je als aquariumhouder toch verantwoordelijk voor.
Je kan ook te snel een oordeel trekken, als je een persoon en de omstandigheden niet kent[emoji6]

happy DSR reefer
 
Erg pijnlijke foto's.
Voor vele van ons een vis bestand om van te dromen...
Sterkte met het verlies!

Denk je dat de PH drop de sterfte heeft veroorzaakt?
Enig idee waarom juist de PH dan zo snel gedaald is?

Hoe is het met de overgebleven dieren?

Zeer pijnlijk. de acanthurus leucosternon was mijn all time favouriet.

Door CO2 uitstoot van koralen en vissen daalt de PH van het water.

Sommige die ik al had opgeven hebben het gered.
f4525dcb9d228bd93c7ec3cfe0338f1e.jpg
e1c909be1ccd13ed246cad501d73f029.jpg
cba03aa3160a1d0ce9e6e857158b0762.jpg
bc308887bbc57283f9ecb6b9e46e9d6f.jpg



Deze taaie rakkers zwemmen nu vrolijk rond.
0ae803398a75fa97cc7260bb0861b294.jpg



happy DSR reefer
 
Bovenaan