Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Inderdaad, gewoon doorgaan.
Het is jouw dagboek, dus je mag schrijven wat je wil zolang je dat met respect voor andere mensen doet, en dat heb je altijd gedaan.
Gezeur van sommige mensen kan je gewoon negeren.
Ik vind je dagboek altijd leuk en leerzaam om te lezen.
Terwijl ik niet eens dsr gebruik [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Nou wil ook nog ff reageren. Ik wil Glenn absoluut niet verdedigen want dat kan hij ook zelf. Wat ik wel raar vind is de toch wel ronduit negatieve reacties op een uitleg van Glenn waar ik om gevraagd heb in zijn eigen dagboek. Ik denk dat hier dingen van vroeger meespelen dat er zo gereageerd wordt, want ik herken ze niet en ik kijk denk ik objectiever naar zaken die Glenn schrijft.

Wat ik lees is dat Glenn aangeeft dat de manier van aquarium houden veranderd. Tuurlijk er zijn nog mensen van de oude stempel die vastblijven houden aan zaken van 10 jaar terug of nog langer. Dat de techniek verbeterd is en onze kennis van het houden van koralen in een aquarium ook. Ik weet dat Theo me vertelde dat vroeger koralen voor een paar maanden op sterven na dood in het aquarium houden al een hele prestatie was en dan werd er weer een nieuw stuk ingebracht, er was geen sprake van koralen in leven houden in het begin.

Ook wordt de doelgroep groter, dit komt omdat het minder duur is en doordat techniek en kennis beschikbaar zijn zodat het voor veel meer mensen mogelijk wordt om in de hobby te stappen. Dit is positief en tuurlijk wordt dit uitgemolken door de commercie maar ik vind DSR toch nog wel meevallen in vergelijking met andere producten.

Dat Glenn zo de nadruk legt op het niet waterwisselen moet hij toch zelf weten. Er zijn veel mensen die stoppen met de hobby omdat ze geen zin meer hebben om zoveel water te wisselen. Het kost geld aan zout en ook tijd met het maken van osmose water en het wisselen zelf. Ze gaan dan steeds minder vaak wisselen zonder rekening te houden met zaken die DSR wel doet en dan gaat de bak hard achteruit en dan wordt alles verkocht. Ook Triton zet hier hoog op in om ongeveer dezelfde redenen, Heb met Eshan ook hele goede gesprekken gevoerd over de hobby. Dus dat het kan zonder wisselen staat voor mij vast, het kan ook met wisselen, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Wat ook vaststaat is dat je zonder al te veel kennis met de DSR methode een mooi aquarium kunt opstarten door het support forum waar alle mogelijke problemen en fouten die je kunt maken beschreven worden en oplossingen gegeven worden. Dit is toch prima, mensen die geen zin hebben om zelf kennis van zaken op te doen en gewoon willen genieten van een mooie bak is toch niks op tegen. Dit doet Triton ook. Aan de hand van de labo test geven hun je kant en klaar oplossingen van wat te doen. Als je dan wel een beetje gaat lezen leer toch een boel dingen en neemt de kennis vanzelf toe.

Maar hier gaat het niet om ik stelde Glenn een vraag over het doseren van nutriënten volgens DSR. Ik ben trouwens geen DSR gebruiker omdat het gewoon niet beschikbaar is bij mijn LFS en ik niet echt internet winkels heb gevonden waar ik deze producten los kan bestellen zonder een heel pakket te moeten bestellen. Dit vindt ik interessant omdat ik in mijn eigen bak moeite heb om PO4 en NO3 te controleren. Als ik een PO4 verwijderaar inzet gaat de waarde naar 0, als ik deze eruit laat loopt de waarde langzaam op naar veel te hoog. Ik wil niet constant PO4 meten en bezig zijn met die verwijderaar erin en eruit halen. NO3 heb ik ook aan de lage kant ondanks dat ik filterwatten in de sump heb die ik volgens (de kenners) veel te lang niet ververs en ik ik heb ook van die pijpjes in de sump wat nitraat bommen zouden zijn. Toch zie ik in mijn bak andere dingen. Ik zeg niets over wat er in andere bakken gebeurt maar ik praat puur over wat ik observeer in mijn bak. Omdat dit kennelijk anders is als bij de meesten ga ik verder kijken naar andere visies op het forum om dit te gaan proberen, misschien is dit voor mij een oplossing.

Misschien had ik mijn vraag prive moeten stellen maar dan leert er niemand iets en het moet toch gewoon kunnen dat Glenn zonder kritiek een vraag over DSR die hij in zijn eigen dagboek gesteld krijgt toch ook gewoon in zijn eigen dagboek mag beantwoorden.

Dan ontstaat er een hele discussie over waarom het forum stuk gaat en dat Glenn eraan meedoet. Ik vind in dit geval duidelijk van niet en ik denk dat dat dit soort negatieve reacties juist net het forum stuk maken. Ik hoop dat Glenn lekker zichzelf blijft en ondanks het gezeik toch gewoon vragen blijft beantwoorden.

Groetjes Marco
 
Dit zijn van de momenten dat je de stekker eruit wilt trekken[emoji24][emoji24][emoji24]
2a78952f896094584c263e56ebd1badb.jpg


happy DSR reefer
 
Neeeej wat erg wat is er gebeurt.
Sterkte glenn met z'n verlies

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Dit zijn van de momenten dat je de stekker eruit wilt trekken[emoji24][emoji24][emoji24]
2a78952f896094584c263e56ebd1badb.jpg


happy DSR reefer
ja dat is echt verschikkelijk, we zijn allemaal erg benieuwd wat er is gebeurd. Heel erg balen Glenn...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Oh wat erg, dit is verschrikkelijk glenf.
ja dat gevoel zou je krijgen om te stoppen, maar je moet doorgaan glenf.
wat is er gebeurd.
 
Hey Glen wat een verschrikeleijke ramp man Ik leef met je mee dat gevoel heb ik ook gehad maar ik denk dat jii sterker staat met je bak en alles wat je meegemaakt hebt sterkte joh niet stoppen maar doorgaan en hoofd omhoog Gr jaap
 
Bah. Veel sterkte! Wat is er gebeurd? Stroomuitval? Vergiftiging?
 
Mij lijkt dit onwaarschijnlijk deze foto, Glenn kennende, zoveel vis en een garnaal....:confused:

Maar als het echt is heb ik niks gezegd, en betreur ik dit.:eek:
 
Dit is spijtig om te zien...

Recentelijk heb ik ook afscheidt mogen nemen van een gedeelte van mijn vissen als ook koralenbestand door het gevolg van een oncontroleerbare dinoflagellates uitbraak. Dus ik kan me wel voorstellen dat dit een minder prettige ervaring is. Hoop dat het koralenbestand er niets onder geleden heeft.

Gr. Frank
 
Dit zijn van de momenten dat je de stekker eruit wilt trekken[emoji24][emoji24][emoji24]
2a78952f896094584c263e56ebd1badb.jpg


happy DSR reefer

Ik gok op iemand die zijn levendehave probeert te verkopen op Facebook.

Mocht ik het ook mis hebben dan ook een Sorry van mijn kant maar dit lijkt me inderdaad niet een Glenn scenario
 
Ik vind dat glenf ook wel even mag reageren, ik vind het ook maar een vreemd iets.
 
Tsja is ook een vorm van aandacht trekken ...hoop niet dat zijn doseersysteem op hol geslagen is :confused:
 
Bovenaan