Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

glasbreuk,raad gevraagd !!

pete

Senior Forumlid
Ik heb vandaag aan de kap /ombouw van m'n aquarium gewerkt, ennatuurlijk valt er een redelijk zware tang in de overloop....met als gevolg breuk aan bodem :(

Er zitten 2 doorvoeren in de overloop en de barsten zijn zoals op de tekening
Zou het veilig zijn om een glasplaat over het gebarsten gedeel te lijmen ,dan heb ik nog 1 gat over dus (is voldoende)???
 

Bijlagen

  • Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 14
Ik denk het wel.Je hebt trouwens geen andere keuze.Wel opletten dat je nog genoeg plaats hebt om uw doorvoer te plaatsen.Indien uw opvoerpomp niet te zwaar is,kun je uw noodoverloop door de gewone overloop maken.
 
anders kun je ook een voledig plekcie plaatje op lijmen met twee gaaten ge kunt er een inde overloop en een aan de onderkand lijmen ??
 
zou ik niet doen, plexi hecht slecht op glas. Een glasplaatje met glaskit erop lijmen en goed laten uitharden.

ik had er verzekeringswerk van gemaakt en een nieuwe bak besteld, want je mist wel een overloop. Feitelijk hoef je alleen de bodem te vervangen.
 
Zou ik toch eerst eens navragen! In Belgie zijn er verzekeringen die de eerste 200 € niet dekken om misbruik tegen te gaan.De rest betalen ze wel uit.Je kan mischien een glasplaatje met een gat in er op plakken,maar dan moet je ook de doorvoer er vast op plakken om waterdicht te zijn.
 
Inderdaad ,de eerste centen betaal je uit je eigen zakken ,zodat het voor zo'n zaken minder interessant word

Ik ga een plaatje 12 mm over het gat en de barsten lijmen

Dank voor het meedenken.
 
Bovenaan