Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fytoplankton kweken

Mr Zeesla

ZeewaterForum lid
Hallo, ik ben Mr Zeesla en nieuw op dit forum. Ik zit op het Jan Tinbergen College en neem deel aan Project Zeesla. Voor de mensen die niet bekend zijn met ons onderzoek: wij proberen om een goed werkend ecosysteem te creëren waarin zeesla optimaal kan groeien en worden gebruikt als voedsel voor andere zee organismes.
Mijn aandeel in dit project is het kweken van fytoplankton. Dit fytoplankton wordt gebruikt als voer voor tapijtschelpen. Ik moet onderzoeken wat de laagste concentratie pokon is voor een explosieve groei van het fytoplankton.

In de voorgaande jaren is gebleken dat te veel pokon en negatief effect heeft op de tapijtschelpen. Na een paar maanden stierven ze namelijk één voor één. Mijn vraag is dus wat de minimale hoeveelheid pokon is om nog steeds een groei van het fytoplankton te krijgen. Ik heb deze vraag al voorgelegd aan mijn leraar en TOA en deze adviseerden mij om het onderwerp op dit forum aan te snijden.

Alvast bedankt :biggrin:
 
Bovenaan