Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Frank! Wat zie ik nu, nieuwe bak... ik ben er even er tussenuit geweest en zie dat ik veel gemist heb. Gave bak zeg!!! Jou dagboek was altijd leuk om te volgen, jij houd net zoals ik van knutselen :) ik ga je weer volgen! Ga vooral zo door.


groet, Jon

Hejj jon,

Ja, zo snel kan dat gaan ;). Maar dit is wel een blijvertje. Denk dat als ik nu nog met een plan kom voor een andere bak dat mijn vrouw gek wordt :p

Groet frank
 
Alweer een tijdje geleden dat ik je topic bezocht heb..wow..je bak staat er schitterend bij! topjes

Hejj bas,

Thanks :cool:.

We doen ook ons best om het zo te houden!! Maar mag niet klagen hoe het gaat. Balling methode icm reef corner elementen is een goede keuze geweest om waterwaardes voor deze bak prima te houden. Recentelijk nog een ati hybrid erboven gehangen, dus als het gaat om licht komen mijn koralen helemaal niets te kort. Topjes

Groet frank
 
Alweer een tijdje geleden dat ik je topic bezocht heb..wow..je bak staat er schitterend bij! topjes

Hejj bas,

Thanks :cool:.

We doen ook ons best om het zo te houden!! Maar mag niet klagen hoe het gaat. Balling methode icm reef corner elementen is een goede keuze geweest om waterwaardes voor deze bak prima te houden. Recentelijk nog een ati hybrid erboven gehangen, dus als het gaat om licht komen mijn koralen helemaal niets te kort :)

Groet frank
 
Ha ha ha dit is toch totaal wat anders Frank als je vorige bak die ik toen bij jou gezien heb.Deze bak ziet er mooi en fris uit, en het licht ben je ook dik tevreden over wat ik zo lees.
Ik ben met mijn lamp ook tevreden,mijn koraaltjes doen het er goed onder!!

Mvg,

Martin.
 
Deze week even kaliumfosfaat gekocht om mijn fosfaat iets op te krikken. Luxe probleempje zeggen ze wel eens :biggrin:. Omdat er een minimaal te besteden bedrag is heb ik nog maar een zakje calciumnitraat gekocht.

20161208_194224.jpg

20161208_190843.jpg

Let wel op!!! Concentratie van kaliumfosfaat is behoorlijk!!! Dus goed nadenken bij doseren of aanmaken!!!!!
 
haha heb ik ook ooit besteld 250 gram geloof ik zelfs voor 5 euro of zo, we moeten wel heel oud worden willen we dat nog ooit opmaken ;)


Deze week even kaliumfosfaat gekocht om mijn fosfaat iets op te krikken. Luxe probleempje zeggen ze wel eens :biggrin:. Omdat er een minimaal te besteden bedrag is heb ik nog maar een zakje calciumnitraat gekocht.

Bekijk bijlage 468165

Bekijk bijlage 468166

Let wel op!!! Concentratie van kaliumfosfaat is behoorlijk!!! Dus goed nadenken bij doseren of aanmaken!!!!!
 
haha heb ik ook ooit besteld 250 gram geloof ik zelfs voor 5 euro of zo, we moeten wel heel oud worden willen we dat nog ooit opmaken ;)

Dat gaan we idd nooit meer op krijgen ;). Misschien moet ik het in een flesjes doen en verkopen als PO4 + :p.

Groet frank
 
Deze week even kaliumfosfaat gekocht om mijn fosfaat iets op te krikken. Luxe probleempje zeggen ze wel eens :biggrin:. Omdat er een minimaal te besteden bedrag is heb ik nog maar een zakje calciumnitraat gekocht.

Bekijk bijlage 468165

Bekijk bijlage 468166

Let wel op!!! Concentratie van kaliumfosfaat is behoorlijk!!! Dus goed nadenken bij doseren of aanmaken!!!!!

LOL, voor €2,15 heb je genoeg fosfaat voor de rest van je aquariumcarriere
100gram is gennoeg om het fosfaatgehalte in een 500l aquarium, 2500 keer (!) met 0,05ppm te verhogen.... (Vergelijk de kosten zelf maar even met de commerciele kant en klaar toevoegingen als fosfaat plus en andere. ;))
 
LOL, voor €2,15 heb je genoeg fosfaat voor de rest van je aquariumcarriere
100gram is gennoeg om het fosfaatgehalte in een 500l aquarium, 2500 keer (!) met 0,05ppm te verhogen.... (Vergelijk de kosten zelf maar even met de commerciele kant en klaar toevoegingen als fosfaat plus en andere. ;))


Hahaha... dat klopt.

Mochten mensen interesse hebben in een poederbrief dan kunnen ze me altijd een pb sturen :p;)



..
 
Haha die minimale bestelling is vervelend he! Ik nam vorige keer een spuitje van 10ml extra en ook calciumnitraat en po4.. voorlopig hoeven we we ons daar geen zorgen over te maken ..voor 10e heel je leven genoeg no3 en po4
 
Tijdje rustig geweest in mijn dagboek. Ben nogal druk de laatste tijd met vanalles en nog wat :eek:

Heb van de week een paar veranderingen doorgevoerd aan het aquarium:

Ik heb weer een demineralisatie filter achter mijn osmose apparaat gezet.

Heb wat koralen verzet in de bak, oa.. citroen gele sinularia stond niet naar zijn zin.

Mijn vertex omega 150 afschuimer heeft ruimte gemaakt voor een vertex alpha 170.

Heb weer een potje biomate aangeschaft om mijn substraten (zand en steen) weer mooi zuiver te krijgen.

Heb mijn verlichting opgeschroeft naar 85% piek om 15:00 uur. Dit is het maximum waar ik naartoe ga.

Fotooke van meine sump (rechterkant kast);

20161230_233907.jpg

Groet frank
 
Re: Frank's Reef Tank

Je hebt gewoon nog 3 contacten over in je verlengkabel. Ik kom er altijd een stuk of 10 tekort :)

Keep it simple moet ik toch maar Is gaan over inlezen.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
 
Je hebt gewoon nog 3 contacten over in je verlengkabel. Ik kom er altijd een stuk of 10 tekort
smile.png


Keep it simple moet ik toch maar Is gaan over inlezen.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Hahaha... niet te veel techniek aannemen :p

Ik heb aan de linkerkant in mijn kast een DJ switch zitten met 6 stopcontacten.

Opvoerpomp
Verlichting
Afschuimer
Stromingspomp
Wervelbedfilter
Doseerunit.

De verlengsnoer die jij ziet zitten op de foto is aangesloten op het stopcontact "verlichting" van de DJ switch. Hier zit dan uiteraard de verlichting op, maar ook een adaptor voor de ventilator in de kast en mijn verwarming.

Eigenlijk zou ik met een DJ switch met 10 stopcontacten uit kunnen komen. Dan zou ik er nog 2 reserve hebben :eek:
 
Laatst bewerkt:
ah jij was degene die de alpha zo snel had gekaapt

Binnen enkele minuten idd ;)

Sorry, voor dat geld kon ik hem niet laten staan...

Heb nog wel een vertex omega in de aanbieding met red dragon pomp :p. Die pomp zat op de alpha. Dan heb je bekant hetzelfde. Alleen opvang beker is 200ml minder groot. Wil je nog wel iets tegemoetkomen.

Groet frank
 
Laatst bewerkt:
Re: Frank's Reef Tank

Heel wat dagboeken niet kunnen volgen het afgelopen jaar en het zal nog wel even duren voordat ik weer helemaal bij ben met het lezen van alles, maar ik moet het hier wel even vermelden hoor: het is mooi geworden Frank!
 
Re: Frank's Reef Tank

Heel wat dagboeken niet kunnen volgen het afgelopen jaar en het zal nog wel even duren voordat ik weer helemaal bij ben met het lezen van alles, maar ik moet het hier wel even vermelden hoor: het is mooi geworden Frank!

Hejjjj :)

Begint weer wat te worden zullen we maar zeggen ;). Zijn nog wel een paar aandachtspunten maar daar wordt aan gewerkt.

Gezellig dat je weer terug bent!! Had jou dagboek ook al bezocht. Hoop dat je weer plezier gaat beleven in de hobby als ook op dit forum. Gelukkig is al enige tijd een bepaald figuur niet meer constant bezig zichzelf op de voorgrond te plaatsen en anderen te indoctrineren dus het kan er nu alleen maar beter op worden en hopelijk weer zoals het vroeger was. Een forum waarbij iedereen wordt gerespecteerd in zijn of haar mening of visie en deze ook gerust kan delen.

Welcome back topjes

Groet frank
 
Frank het zou mooi zijn om weer eens een overzichtje te posten, om te kijken welke plek de koralen gekregen hebben die je hebt verplaast!!

Mvg,

Martin.
 
Even een update;

Sinds een week ben ik weer over aan het gaan op de zeovit methode. Hierop heb ik in het verleden ook al eens op gedraaid. Alleen nu combineer ik het met balling icm reef corner elementen. De reef corner elementen ben ik al jaren dik tevreden over en blijf ik dan ook gebruiken.

Verder heb ik mijn emmer aquaforest zout verkocht en een zak Tropic marin in huis gehaald. Dit blijft naar mijn mening ook het beste zout om te gebruiken.

Waterwissels blijf ik wekelijks 2% per week doen. Zou ook maandelijks kunnen wisselen maar mijn persoonlijke voorkeur heeft wekelijks. Op een kleine bak zoals die van mij veroorzaakt dit de minst grote schommeling in waardes en het bewerkstelligd een "constantere" aanvoer van elementen.

En zeg nu heel eerlijk. Wat is er uiteindelijk echt makkelijker en kosten efficienter? Elementen constant meten, aanmaken en bijsturen, of een waterwisseltje? Ik denk het laatste ;-).

De producten die ik in huis heb gehaald om op de zeoliet methode te draaien zijn de volgende;

- Vertex rx-z 1.5 zeoliet reactor
- zeovit
- zeobak
- biomate
- zeozym
- coral snow
- zeofood

Meer heb ik ook niet nodig want de reef corner elementen en waterwissels vullen verder alles aan wat mijn bak nodig zal hebben.

Groet frank
 
Bovenaan