Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Filter / stroming vraag Dennerle Marinus 30L vs BioCirculator

Goud

Nano Newbie
In mijn Dennerle 30 liter heb ik de standaard meegeleverde 4-in-1 BioCirculator zitten.
Deze heeft 2 standen: 250 liter per uur voor de 30liter en 500 liter per uur voor de Dennerle Marinus 60L. Volgens de boekjes.

Nu zag ik zelf al stromingsratio van 30x de inhoud voorbij komen, dus heb ik hem op 500 l/p/uur gezet. Maar dit is dan maar 16 tot 20x de inhoud van de nano in liters.
Wat is gebruikelijk in zo'n kleine bak?

Bedankt alvast! :biggrin:
 
Heb zelf een Yasha en een Blenny van Aqua medic 36 liter en 80 liter daar zit standaard een pomp in die op de laagste stand 2000l liter per uur doet dat is de ruim 50x de inhoud van de yasha en voor de blenny 25 keer.

Maar gaat toch op beide er een pomp bij zetten om de stroming aan te passen dit omdat de richting van de standaard pomp te hoog staat waar door er vuil achter het levend steen blijf staan in het lage gedeelte,
 
Bedankt voor je antwoord.
Voor een nano gelden dezelfde regels dus m.b.t. circulatie?
Ik was bang om een Hydro Koralia 900l /u erin te zetten en dan een soort blender-effect te krijgen. :biggrin:
 
Ik heb samen met mijn collega dezelfde bak als jou. En we hebben beide laatst de hydor flo besteld http://www.aquariumonderdelen.nl/hydor-flo . Werkt perfect zorgt voor constant verandering van stroming door je bak. Wij zijn er beide blij mee. Hoef je niet meer aan het stromingsblaadje te draaien om het te veranderen:biggrin:.

Grtz Mitchell
 
Bovenaan