Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eiwitafschuimer Seaclone 150

C

Conner

Guest
Hallo,

Ik zit met een probleem. In begin als ik de afschuimer plaatste was er na drie dagen al een afschuiming aanwezig in het opvangpotje.
Maar nu na een 3 tal halfvolle potjes "afschuim" doet deze het nu niet meer. Ik krijg niet genoeg schuim meer ????
Het is mij ook opgevallen dat als ik eten geef dat de luchtbellen minder worden.
De afschuimer is nu één maand in dienst
Heeft er iemand raad

Dank u

Conner
 
Beste,
zoek eens op de website van Aquarium Systemss - daar staan tips... misschien wordt je daar iets wijzer van...

Karl
 
probeer van de beker uit te spoelen en 1 klein drupje dreft in de hals te smeren , 1 druppeltje he , geen ganse fles ;D dan zou hij weer moeten werken zonder probleem , ik heb ook een seaclone en dit werkt heel goed
 
Hoi,

Ik heb ook een SeaClown gehad, was er duidelijk ontevreden over. Hij schuimt gewoon te weinig af!

Ik zou zeker geen afwasmiddel in mijn bak willen hebben!!
Dus zou deze tip niet uitproberen! Volgens mij gaat hij dan alleen zeepbellen blazen... beter lijkt mij dan een iets natuurlijks eiwithoudens iets in te gooien. Alhoewel dit ook niet nodig hoeft te zijn.

Op hoeveel liter water heb je de afschuimer eigenlijk werken?

Succes!

GRoeten Sander
 
Hey,

Over diene dreft heb ik toch ook een beetje een bedenking maar dit zou wel kunnen dat de rubber dan beter dicht ?

Ik gebruik de afschuimer op 140 ltr.
14 kg levende steen
1 domino
1 bl juffer
2 nemo
3 kokerwormen "hele kleintjes van de week gezien op levende steen"
2 hermieten
1 pepermuntje

Zou het kunnen dat ik te weinig eiwitten heb " goe dus" ;D

Het niet afschuimen duurd nu al een week dus wordt wel tijd dat deze in gang geraakt

Maar hoe ???

Groetjes Conner
 
Hoi,

de afschuimer moet met een dergelijke bezetting er zeker wel wat uitgooien. Je hebt dus eiwtten zat..

Zijn de belletjes wel fijn genoeg? Vond zelf altijd de afstelling lastig met het apparaat...

Groeten Sander
 
Jep,

Belletjes met hopen en heel fijn en idd een heel lastige afstelling
Maar is het normaal dat als ik eten geef dat de luchtbelletjes dikker worden en minder schuim krijg.

Het is tevens mijn eerste afschuimer dus ben er niet echt thuis mee.

Zorgende groetjes Conner
 
Het is m.i. vrij normaal dat kort na het voeren tijdelijk minder of zelf geen schuim meer gevormd wordt, dit fenomeen doet zich vooral voor bij afschuimers met lindehouten uitstroomers gecombineert met een minder krachtige luchtpomp..

Dat na het voeren de luchtbellen groter dan normaal worden, is voor mij beslist een nieuwtje

Mvg

Peter
 
Hoi,

Op m'n afschuimer staat een Maxi jet MP1200 / 1100ltr p/u
en na het voederen verdwijnd zo goed als al het schuim en verdwijnen ook de fijne luchtbelletjes in de tupe

Dit heb ik wel met diepvries en niet met droogvoer

Vind ik de juiste afstelling niet of wat scheeld er :-\

Vuil kan het ook niet zijn want heb deze nadat het probleem zich voordeed een tweetal dagen erna volledig proper gemaakt.

Groetjes Conner :dissappointed:
 
[quote author=R2D2 Sander link=board=26;threadid=9910;start=0#msg73951 date=1083089683]
Hoi,

de afschuimer moet met een dergelijke bezetting er zeker wel wat uitgooien. Je hebt dus eiwtten zat..

Zijn de belletjes wel fijn genoeg? Vond zelf altijd de afstelling lastig met het apparaat...

Groeten Sander
[/quote]

Sander ik zie veel belletjes "fijne" maar kan je die dan nog fijner krijgen
"is misschien een lompe vraag"

Cu Conner
 
Wordt er genoeg lucht aangezogen?

Minder lucht geeft grotere bellen, veel lucht geeft veel fijne belletjes!

Groeten,
Ron.
 
Ja,

Hij schuimd weer.
Nog eens alles goed gekuist en de pomp iets anders gezet.
Hopen dat hij het nu blijft doen, anders gaat hij de deur uit.

Groetjes en bedankt
Conner
 
Hallo, hier Jaco :D

Voor de mensen die nog een seaclone-afschuimer gebruiken van Aquarium-Systems, heb ik een interessant artikel gevonden in mijn documentatie over de

"Manier waarop je de werking van deze afschuimer aanzienlijk en eenvoudig kunt verbeteren

sorry , het is in de franse taal, maar de tekeningen zeggen al genoeg

ga naar

http://www.reef-guardian.com/modules.php?name=News&file=print&sid=510

dit alles aaneengeschreven natuurlijk

het artikel noemt "Modification du seaclone en dateert van 25 juli 2002

bon bricolage et gros bisous

JACO ;)
 
Hey Jaco,

Thx voor de side want hij was weer sinds van morgen weer niet aan het afschuimen, dus gaan we dit eens proberen.

In ieder geval Bedankt ;)
Conner
 
Jaco THX,

Heb het gedaan zoals beschreven staat "met het lindehoutje" en het werkt perfect "toch naar mijn mening"
Schuimd van de eerste keer en zelfs tijdens het voederen geeft deze geen problemen meer.

Groetjes Conner
 
Ik heb het ook geprobeerd met Linzenhoutjes en dat werkte oké, maar echt tevreden was ik niet. Dan de zaag er maar in en zie hier het resultaat ;D En belangrijker nog ..... De werking was veel beter dan voorheen, maar zeker nog niet perfect!

Ik heb de binnenste pijp gehalveerd, dit had nog iets korter gemogen. Ik heb de midelste geheel verweiderd. Met 32 mm PVC heb ik een nieuwe uitstroom gemaakt (hier moet natuurlijk nog een pijpje en T stukje op ;) ), De oorspronkelijke uitstroom heb ik volledig dichtgekit. De manchet onder de beker is afgezaagd. En last but not least heb ik de pomp vervangen door een Eheim 1250 met naaldrad. Hierop heb ik de orginele venturi pas gemaakt. :D
 
En de aangepaste beker ;)

Deze staat inmiddels in m'n prive museum (Buiten dienst, VUT, AOW ;) )

Ik heb inmiddels al weer een tijdje, tot mijn grote tevredenheid, een DIY draaien.

Groeten en Succes.
Dunc@n.

PS. Als iemand intresse heeft in dit exemplaar kan je een Berichtje sturen ;)
 
Yo,

Aan zo'n verbouwing begin ik niet aan maar moet wel zeggen goed uitgedokterd.
Moet zeggen met de lindenhout werkt hij goed "is niet het van het" maar hij schuimd, zelfs als ik eten geef minderd hij wel een beetje maar na een 15tal min hersteld hij zich terug.

Heb wel nog een vraagje
Hoeveel moet deze afschuimen of kan je daar geen volume op zetten.

Ik bedoel hoe vol moet het opvangbakje zijn na bv 7dagen

Groetjes Conner



 
Bovenaan