Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

eiwitafschuimer afstellen

Zo te zien heb je te weinig lucht,in de afschuimer,ik zou de oorzaak zoeken in de venturi (waarschijnlijk vuil,en ook de toevoer slang controleren)
 
clement zei:
ZEKER NIET DOEN !!!! Ten eerste helpt dit niet veel om kalkaanslag te verwijderen en TEN TWEEDE dit is héél slecht is voor de pomp.Heb dit eens geprobeerd en onmiddelijk stopte de afschuimer met werken,na een nieuwe venturie kon ik weer verder.
wat een rare opmerking, ik heb deze afschuimer ruim een jaar naar alle tevredenheid gebruikt en elke week liet ik een tasje heet osmosewater opslurpen door de luchtleiding. Ik heb hier nooit enige hinder van ondervonden, sterker nog als je dit doet zal hij veel beter werken want dan zuigt hij weer volop lucht. Waarom zou dit slecht zijn voor de pomp ?
 
clement zei:
ZEKER NIET DOEN !!!! Ten eerste helpt dit niet veel om kalkaanslag te verwijderen en TEN TWEEDE dit is héél slecht is voor de pomp.Heb dit eens geprobeerd en onmiddelijk stopte de afschuimer met werken,na een nieuwe venturie kon ik weer verder.
Ik doe dit wekelijks ... nog nooit problemen gehad.
 
snap niet hoe heet water daar wat aan kan veranderen, kun je dat verder uitleggen?

toch zou ik dus in ieder geval de venturi schoonmaken, wil je niet zoals de meesten met heetwater er door haal hem er dan even helemaal uit, je zult zien dat als je de venturi schoon hebt hij weer flink zal schuimen.
 
ik heb de afschuimer schoongemaakt en de venturi schoongemmaakten de pomp de afschuimer werkt weer helemmal goed bedankt allemaal voor de uitleg

grt johann
 
hallo
ik heb er al veel geprobeerd van het merk aqua medic.
Altijd te vreden geweest hoor.
Ik heb al de aqua medic twin gehad de baby en de shorty.
zoals ik zie op je foto moet hij veel meer schuimen hoor.
bij mijn vriend die mijn baby gekocht heeft was het ook opeens zo.
en wat er gebeurd was er zat een klink in het luchtdarmpje.
stukje afgedaan waar de klink zat en schuimde als een trein terug.
of de venturi zit verstopt misschien ook eens het naaldrad kuisen en binnenkant motorhuis.Hij zou dan moeten gaan als voorheen.
groetjes
 
bond 007 zei:
hallo
ik heb er al veel geprobeerd van het merk aqua medic.
Altijd te vreden geweest hoor.
Ik heb al de aqua medic twin gehad de baby en de shorty.
zoals ik zie op je foto moet hij veel meer schuimen hoor.
bij mijn vriend die mijn baby gekocht heeft was het ook opeens zo.
en wat er gebeurd was er zat een klink in het luchtdarmpje.
stukje afgedaan waar de klink zat en schuimde als een trein terug.
of de venturi zit verstopt misschien ook eens het naaldrad kuisen en binnenkant motorhuis.Hij zou dan moeten gaan als voorheen.
groetjes
Ik denk dat je een berichtje gemist hebt, de schuimer is weer in orde...!
 
Bovenaan