Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Egypte snorkelen

Kristel!

New member
Hoi

Wij willen (voor de 1e keer) op vakantie gaan naar Egypte (komende paasvakantie) maar dus totaal geen ervaring.
Ik las hier goede info dus bij deze een oproep om ons even te helpen.

Vakantie met grootouders, ouders en kids (17,15 en 11).
We dachten om naar Splashworld Coral Sea Waterworld te gaan (Sharm El Sheikh, Nabq Bay).
Direct aan het strand met koraalrif en loopbrug lezen we maar dus geen vermelding van huisrif.
Is het belangrijk om te kijken naar een huisrif?

Het lijkt er ook op dat we daar moeten betalen om te snorkelen.
Kan dat kloppen?
Dat als we met ons eigen materiaal (had begrepen dat het wel het beste is om dat zelf mee te nemen) de steiger afwandelen en daar in het water willen dat we dan moeten betalen.
Op het internet vinden we prijzen van snorkelen vanaf boot 940EGP, snorkelen vanaf strand 600EGP, snorkelen in Ras Mohamed 1100EGP.
Dan is dat elke dag €35 betalen per keer, per persoon dat we in het water gaan. Dat loopt dan toch op?
En kan je gewoon niet vanaf het strand de zee in? (Wat is het voordeel om via de steiger te gaan?)

We willen graag een splashworld maar natuurlijk ook gaan snorkelen.
In Marsa Alam zou het mooier zijn om te gaan snorkelen, klopt dat?
Is dat een groot verschil met andere plaatsen?
Als we een hotel kiezen met een huisrif kunnen we dan wel altijd gewoon gratis snorkelen?
Splashworld Jaz Lamaya is wel in Marsa Alam, met een huisrif maar daar zijn rotsen op het strand en je kan de zee dus niet gewoon inwandelen lijkt me. Raar, niet?

Veel vraagtekens en onzekerheden bij ons.
We willen echt een leuke vakantie nu we dat eens doen.
Leuke glijbanen, veel snorkelen en eens gaan zwemmen met dolfijnen staat op het lijstje.
Dus we willen een goede keuze maken en ginds niet teleurgesteld zijn.

Hopelijk kan iemand ons helpen.
Duizend maal dank alvast.
Groetjes
Kristel
 
Hi Kristel,

Ik ben zelf een paar jaar terug naar Egypte geweest om te duiken en te snorkelen. De rode zee is wat mij betref echt een aanrader om de onderwaterwereld te bekijken.
Ons verblijf was het "Royal Tulip Beach Resort", hier liep een steiger van +- 700 meter de zee in en kon je heel mooi langs een rif snorkelen. Zonder extra kosten.
Naast het resort staat een verlaten resort in aanbouw en een ook hier loopt een, wat vervallen, steiger de zee in. Van deze steiger hebben wij veel gebruik gemaakt omdat hier niemand anders kwam.
Snorkelspullen zou ik inderdaad zelf meenemen. Bij dit resort kon je ook vanaf het strand het water in, dit water is vrij ondiep en hier waren veel windsurfers. Natuurlijk zie je hier ook een heleboel, maar dit is niet te vergelijken met wat je ziet aan het einde van de steiger; de steigers lopen vaak ver de zee in naar de diepzee.
We hebben meerdere plekken in de omgeving bezocht, alles allemaal heel mooi maar op sommige plekken net even té druk in het water.

Het resort heeft wat glijbanen, maar is zeker geen splashworld. Mocht je toch deze richting uitgaan zou ik zeker ook Port Ghalib bezoeken.

Al met al denk ik dat je op elk resort daar langs de rode zee een fantastische vakantie gaat hebben. Het lijkt mij sterk dat ze voor resort gasten geld vragen om de steiger op te lopen, wellicht dat ze dat wel doen voor andere bezoekers.
Die €35pp zal waarschijnlijk de prijs zijn inclusief transfer en misschien ook de huur van snorkelspullen naar plekken in de omgeving zoals Ras Mohammed.
Waarschijnlijk ga je hier niet elke dag naartoe en zul je je voornamelijk vermaken in en rond het resort.
 
Hoi

Dankjewel voor je reactie 👍🏻😇
Ondertussen een hotel gekozen (Three Corners Sea beach resort) met huisrif in Marsa Alam (hopelijk is dit een goede keuze en valt het mee).
We gaan ook ons eigen snorkelmateriaal aanschaffen/lenen en meenemen (als het in de valies gaat ☺️).
We kijken ernaar uit.

Ook bedankt voor de tip van Port Ghalib, dat is niet zo ver en gaan we dan eens bezoeken.
Moeten we daar rekening houden met speciale zaken en/of kledij als we daar naartoe gaan?

Nog verdere tips? Zaken het bezoeken waard (en veilig)?
Eten jullie rauwe groenten en fruit in Egypte?
(ivm het gewassen zijn door kraantjeswater ginds)
Toevallig ervaring met een boottrip en zwemmen tussen de dolfijnen?

Groetjes Kristel
 
Boottrip is zeker leuk , wij gaan ook weer dit jaar . Dolfijnen heb ik wel voor de boot zien zwemmen maar dat was geen trip geboekt voor dolfijnen spotten . Meestal ging mijn vrouw mee , waar ik ging duiken ging zij snorkelen.
 
Hoi

Dankjewel voor je reactie 👍🏻😇
Ondertussen een hotel gekozen (Three Corners Sea beach resort) met huisrif in Marsa Alam (hopelijk is dit een goede keuze en valt het mee).
We gaan ook ons eigen snorkelmateriaal aanschaffen/lenen en meenemen (als het in de valies gaat ☺️).
We kijken ernaar uit.

Ook bedankt voor de tip van Port Ghalib, dat is niet zo ver en gaan we dan eens bezoeken.
Moeten we daar rekening houden met speciale zaken en/of kledij als we daar naartoe gaan?

Nog verdere tips? Zaken het bezoeken waard (en veilig)?
Eten jullie rauwe groenten en fruit in Egypte?
(ivm het gewassen zijn door kraantjeswater ginds)
Toevallig ervaring met een boottrip en zwemmen tussen de dolfijnen?

Groetjes Kristel
Fruit pellen , en schillen . Ik heb er in de keren dat ik er ben geweest ( 10+) nog nooit problemen gehad . Mijn vrouw wel ... die had boter gegeten en die wordt elke keer weer ingevroren nadat het eten is geweest.
 
Bovenaan